Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się
Jak wymienić olej w skuterze lub motocyklu?

Jak wymienić olej w skuterze lub motocyklu?

Kategoria: Motocykle Skutery Wideo

Dodano 04 marca 2010

Świetny wideo poradnik ułatwiający niedoświadczonym użytkownikom skuterów wymianę oleju. Po co płacić za taką prostą usługę w serwisie, jak w chwile możemy to zrobić sami? Pamiętajcie o zakupie dobrego, markowego oleju oraz o tym, aby silnik przed wymianą był zimny.
Pamiętaj! Zużyte płyny eksploatacyjne należy przekazać do neutralizacji.

Czytaj więcej o:

- napisał 930 publikacji w Jednoślad.pl.

Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 8 opinii

  1. Piotr pisze:

    Silnik przed wymiana oleju powinien być rozgrzany,nie zimny ;)

  2. qazwsxedc pisze:

    Piotr ma świętą racje, a to wszystko po to żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.

  3. kamilinho pisze:

    a olej przekladniowy jak sie zmienia?

  4. Niko312 pisze:

    U mnie w skuterze niema w tym miejsciu wlewu oleju i właśnie nie wiem gdie jest

  5. ziom_sony pisze:

    jaki to skuter ?

  6. maxmoto_pl pisze:

    Po pierwsze pod skuterem rozkładamy jakąś mate aby nie zalać olejem podłoża.

    Pod kurek podkładamy stosowne pojemnościowo naczynie (może być miska).

    Odkręcamy kurek w misce olejowej i spuszczamy olej do ostatniej kropli oraz zakręcamy kurek.

    Odkręcamy kurek wlewu oleju, wlewamy preferowany przez producenta olej w zalecanej ilości, zakręcamy kurek.

    I problem z głowy:)

    P.S.

    Pamiętajmy aby zutylizować stary olej wedle prawa ochrony środowiska.

  7. izdebski12 pisze:

    Przepraszam, że odkopię, ale mam pewne pytania.

    1. Czemu olej ZLEWAMY NA CIEPŁYM SILNIKU? Przecież na ciepłym silnik resztki oleju zostają w kanałach olejowych, i potrzebują trochę czasu aby spłynąć do miski. Po drugie aby zlać olej należy odkręcić śrubę spustową – logiczne. Jak wiadomo materiał pod wpływem ciepła się rozszerza. A więc odkręcając śrubę na CIEPŁYM SILNIKU jest ryzyko, że odkręcimy śrubę razem z gwintem. Po trzecie, nie rozumiem wypowiedzi użytkownika qazwsxedc “żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.”. Nie, nie wiadomo. To nie jest smar, który się topi pod wpływem temperatury. Może ten wpis miałby znaczenie kiedy zlewali byśmy olej w temperaturze rzędu -10*C. Ale bez przesady! Olej (10w40) w temperaturze nawet 10*C jest dość rzadki, że można go spokojnie zlewać.

    2. Czemu na filmie pokazane jest zlewanie oleju przez filtr oleju??? Przecież do zlewania oleju jest odpowiedni otwór po lewej stronie silnika na klucz 17 pod napędem CVT. Otwór jest umiejscowiony na samym dole miski, czego nie można powiedzieć o otworze na filtr oleju, gdzie otwór w karterze środkowym łączony z karterem prawym jest mm powyżej dna miski olejowej. Nie rozumiem…

  8. ~ Nick 1 pisze:

    Unmnie nie ma w tym miejscu wlewu oleju i nwm gdzie jest a ten skuter to suzuki ap 50


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Ewolucja modelu Yamaha R1 – zobacz jak zmieniał się na przestrzeni 18 lat!

Ewolucja modelu Yamaha R1 – zobacz jak zmieniał się na przestrzeni 18 lat!

22 czerwca 2016

Yamaha R1 to model, który zaczął elektryzować wszystkich wielbicieli szybkich motocykli już w momencie swojej premiery w 1998 roku. Ten stan trwa do dzisiaj, a motocykl ten jest synonimem nowoczesności, osiągów i japońskiej perfekcji. Zobaczcie 18 lat pracy nad R1 w niecałe 2 minuty.

Motocykle Wideo Zdjęcia0 opinii

Vespa 946 125 ccm ABS/ASR: Prezentacja Skuterowo.com

Vespa 946 125 ccm ABS/ASR: Prezentacja Skuterowo.com

11 lutego 2015

To zdecydowanie najpiękniejszy klasyk współczesnej motoryzacji. Vespa 946 125 ccm to wręcz perfekcyjne połączenie tradycji z nowoczesnością i prestiżem. Vespa 946 kosztuje ponad 40 000 PLN, mimo to w Polsce nie narzeka ona na brak zainteresowania.

125 ccm Skutery Wideo0 opinii

Infrastruktura: Autostradowe paradoksy i darmowe bramki 2015

Infrastruktura: Autostradowe paradoksy i darmowe bramki 2015

26 czerwca 2015

Wybudowano bramki by teraz je otwierać. Brak pomysłu na pobieranie opłat na autostradach odbija się na czasie i komforcie podróży. Cierpi też budżet państwa. A ci, którzy za to odpowiadają - już dawno są gdzie indziej.

Wiadomości0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.