Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się
Jak wymienić olej w skuterze lub motocyklu?

Jak wymienić olej w skuterze lub motocyklu?

Kategoria: Motocykle Skutery Wideo

Dodano 04 marca 2010

Świetny wideo poradnik ułatwiający niedoświadczonym użytkownikom skuterów wymianę oleju. Po co płacić za taką prostą usługę w serwisie, jak w chwile możemy to zrobić sami? Pamiętajcie o zakupie dobrego, markowego oleju oraz o tym, aby silnik przed wymianą był zimny.
Pamiętaj! Zużyte płyny eksploatacyjne należy przekazać do neutralizacji.

Czytaj więcej o:

- napisał 957 publikacji w Jednoślad.pl.

Zaczynałem jak każdy. Od Komara przez Simsona, chiński skuter... aż do spełniania swoich marzeń. W Jednoślad.pl Tworze swoje moto vlogi, testuje motocykle i motorowery oraz informuję o najważniejszych zmianach w prawie.

Komentuj | Wasze komentarze i opinie »


Komentarze: 8 opinii

  1. Piotr pisze:

    Silnik przed wymiana oleju powinien być rozgrzany,nie zimny ;)

  2. qazwsxedc pisze:

    Piotr ma świętą racje, a to wszystko po to żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.

  3. kamilinho pisze:

    a olej przekladniowy jak sie zmienia?

  4. Niko312 pisze:

    U mnie w skuterze niema w tym miejsciu wlewu oleju i właśnie nie wiem gdie jest

  5. ziom_sony pisze:

    jaki to skuter ?

  6. maxmoto_pl pisze:

    Po pierwsze pod skuterem rozkładamy jakąś mate aby nie zalać olejem podłoża.

    Pod kurek podkładamy stosowne pojemnościowo naczynie (może być miska).

    Odkręcamy kurek w misce olejowej i spuszczamy olej do ostatniej kropli oraz zakręcamy kurek.

    Odkręcamy kurek wlewu oleju, wlewamy preferowany przez producenta olej w zalecanej ilości, zakręcamy kurek.

    I problem z głowy:)

    P.S.

    Pamiętajmy aby zutylizować stary olej wedle prawa ochrony środowiska.

  7. izdebski12 pisze:

    Przepraszam, że odkopię, ale mam pewne pytania.

    1. Czemu olej ZLEWAMY NA CIEPŁYM SILNIKU? Przecież na ciepłym silnik resztki oleju zostają w kanałach olejowych, i potrzebują trochę czasu aby spłynąć do miski. Po drugie aby zlać olej należy odkręcić śrubę spustową – logiczne. Jak wiadomo materiał pod wpływem ciepła się rozszerza. A więc odkręcając śrubę na CIEPŁYM SILNIKU jest ryzyko, że odkręcimy śrubę razem z gwintem. Po trzecie, nie rozumiem wypowiedzi użytkownika qazwsxedc “żeby stary olej spłynął w jak największej części- wiadomo ciepły olej lepiej spływa.”. Nie, nie wiadomo. To nie jest smar, który się topi pod wpływem temperatury. Może ten wpis miałby znaczenie kiedy zlewali byśmy olej w temperaturze rzędu -10*C. Ale bez przesady! Olej (10w40) w temperaturze nawet 10*C jest dość rzadki, że można go spokojnie zlewać.

    2. Czemu na filmie pokazane jest zlewanie oleju przez filtr oleju??? Przecież do zlewania oleju jest odpowiedni otwór po lewej stronie silnika na klucz 17 pod napędem CVT. Otwór jest umiejscowiony na samym dole miski, czego nie można powiedzieć o otworze na filtr oleju, gdzie otwór w karterze środkowym łączony z karterem prawym jest mm powyżej dna miski olejowej. Nie rozumiem…

  8. ~ Nick 1 pisze:

    Unmnie nie ma w tym miejscu wlewu oleju i nwm gdzie jest a ten skuter to suzuki ap 50


Zostaw komentarz do tego artykułu




Dodając komentarz akceptujesz regulamin Jednoślad.pl

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Test Piaggio Fly: Miejska mucha

Test Piaggio Fly: Miejska mucha

21 lutego 2011

Dziś w Skuterowo.com Piaggio Fly (ang. „fly” - „mucha”) wyposażony w czterosuwowy silnik Hi-Per4 o pojemności 50cm, wyprodukowany w 2009r. Pojazd stylistycznie ma łączyć design oldschoolowej Vespy ze sportowymi skuterami.

Skutery Testy8 opinii

Honda Rebel 125: Ceniona na rynku używanych motocykli

Honda Rebel 125: Ceniona na rynku używanych motocykli

02 listopada 2015

Honda Rebel 125 to motocykl który nie zyskał dużej popularności na naszym rynku, przede wszystkim ze względu na lepszą konkurencję. Jednocylindrowy i dość ascetyczny w formie chopper jest jednak ciekawą propozycją dla motocyklistów mających tylko kat. B prawa jazdy.

125 ccm Motocykle Opinie12 opinii

Ferro 604-4: Zdjęcia i dane techniczne

Ferro 604-4: Zdjęcia i dane techniczne

16 lutego 2013

Ferro 604-4 całkiem, całkiem wygląda. Ciekawa, przednia lampa, duże koła, lakier metalik – jednym słowem jest nieźle. Sercem tego skutera jest czterosuwowy silnik. Może się on pochwalić bardzo niskim spalaniem na poziomie 2,5 l na setkę! To naprawdę świetny wynik.

Skutery Zdjęcia0 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.