Aktualnie czytasz:
Test Zico Zipp Simpli 50 2T: Do dynamicznej jazdy

Ostatnie dwa tygodnie Skuterowo.com sp臋dzi艂o na kanapie Zipp Simpli 50 2T. To kolejny po Inca Lambros skuter o bardzo dynamicznym wygl膮dzie i takich samych w艂a艣ciwo艣ciach u偶ytkowych.

Eksploatacja dzie艅 za dniem. Simpli mia艂 nie 艂atwe zadanie. Kilka dni codziennej jazdy ulicami stolicy, cz臋sto w korkach, deszczu i wysokich temperaturach. Do tego jeszcze nocny testowy wypad nieco dalej od stolicy cz臋sto po drogach ostatniej kategorii. Podczas tych niemal 300 km skuter nie sprawia艂 problem贸w natury stricte technicznej.

 

Zipp Simpli i jego agresywne kszta艂ty

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Pierwszy kontakt. Zipp Simpli swoj膮 sylwetk膮 jest w pe艂ni adekwatny do zastosowania. Konstruktorzy chcieli nawi膮za膰 do sportowych ambicji tej maszyny i to si臋 uda艂o. Agresywne kszta艂ty, jaskrawy kolor, szerokie ko艂a, charakterystyczna deska rozdzielcza: to wyr贸偶nia Simpli na tle konkurencji. Dobrze tym sposobem pozycjonuje si臋 w segmencie sportowych pi臋膰dziesi膮tek.

Wyposa偶enie. Mamy tu dwusuwowy silnik o mocy 5 KM, sportowy t艂umik, elektroniczne przyrz膮dy w postaci obrotomierza, pr臋dko艣ciomierza, zegara, licznika przebiegu dziennego/globalnego. Do tego do艣膰 pojemny schowek pod siedzeniem.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Simpli posiada w pe艂ni cyfrow膮 desk臋 rozdzielcz膮

Deska rozdzielcza jest dosy膰 pomys艂owo zorganizowana. Dobrze nawi膮zuje do sportowego charakteru. To mo偶e si臋 podoba膰, zw艂aszcza noc膮. Dlaczego? Poniewa偶 na uwag臋 zas艂uguje pod艣wietlanie tego wszystkiego. Mamy kilka kolor贸w do wyboru. Ma艂a rzecz, a sprawia rado艣膰. W przypadku jednak dynamicznej jazdy na odblokowanym sprz臋cie na nic si臋 to zdaje. Zapytacie co to ma z tym wsp贸lnego? Ot贸偶 po przekroczeniu 45 km/h zegary zmieniaj膮 sw贸j kolor na czerwony. Tak wi臋c wybrany przez nas schemat mo偶emy podziwia膰 wy艂膮cznie na postoju.

Testowany Zipp nim przekroczy 6000 obrot贸w budzi si臋 bardzo ospale do 偶ycia

Zipp nim osi膮gnie 6 ty艣. obrot贸w budzi si臋 ospale

Pierwsza jazda. Po przesiadce z klasycznego turystyka, kanapowca pierwsze kilometry to prawdziwy szok. Do twardego siedziska, zawieszenia, prostej kierownicy potrzebna jest chwila aklimatyzacji. Tak jest zawsze w przypadku braku styczno艣ci ze skuterami o sportowych genach. Po zapachu kt贸ry generuje wydech i jego d藕wi臋ku od razu wiadomo, 偶e mamy do czynienia z jednostk膮 dwusuwow膮. Dodajemy gaz i obserwujemy pr臋dko艣ciomierz. Ten po nieco 20 sekundach zameldowa艂 72 km/h i ta pr臋dko艣膰 na prostej jest zarazem jego maksymaln膮. Zmartwi艂 mnie jednak fakt, 偶e do przekroczenia 6 000 obrot贸w silnik pracuje bardzo ospale. Potem Simpli pokazuje swoje prawdziwe oblicze: mocne szarpni臋cie, gwa艂towne przy艣pieszanie i spora pr臋dko艣膰. Z pocz膮tku nawet podejrzewali艣my, 偶e to zmodyfikowana jednostka o nieco wi臋kszej pojemno艣ci ni偶 wynika艂oby to z dokument贸w. Okaza艂o si臋 to nieprawd膮 - po prostu Zipp z tym silnikiem i bez kaga艅ca w postaci blokady tak ma. I to nie藕le!

 

Simpli posiada dwa hamulce tarczowe

Hamowanie. Sportowy Zipp rozwijaj膮cy takie pr臋dko艣ci potrzebuje te偶 skutecznego systemu kt贸ry pozwoli si臋 mu zatrzyma膰. In偶ynierowie przewidzieli tak膮 potrzeb臋 i wyposa偶yli Simpli w dwie tarcze. Obie skuteczne, mo偶e nawet troch臋 za bardzo. Przez ca艂y okres trwania testu trzeba by艂o si臋 bardzo wysila膰, aby podczas hamowania nie blokowa膰 tylnego ko艂a. Najzwyczajniej w 艣wiecie szkoda opon. Na pochwa艂臋 zas艂uguj膮 te偶 klamki. S膮 szersze, ni偶 w innych skuterach. Przez co pos艂ugiwanie si臋 nimi jest du偶o wygodniejsze.

Opony. Seryjne gumy niczym nie zaskakuj膮. Na suchym asfalcie spisuj膮 si臋 nie藕le, jednak podczas jazdy w deszczu szybko trac膮 przyczepno艣膰, zw艂aszcza kiedy mamy problem z wyczuciem hamulc贸w. Podczas pierwszych kilometr贸w trzeba uwa偶a膰. Po zjechaniu na boczne, nieutwardzone drogi te偶 nie jest dobrze. Wjechanie w b艂oto, albo mokr膮 muraw臋聽 sprawia, 偶e Simpli zaczyna weso艂o lata膰 na boki. Szczerze zdziwiliby艣my, gdyby by艂o inaczej. Tego typu sprz臋t, jak wiadomo jest dedykowany do jazdy po szosach.

 

Silnik jest mocny, elastyczny, ale spala ponad 4 litry

Silnik. Bardzo 偶ywa, dynamiczna, dwusuwowa jednostka o pojemno艣ci 50 cmm mo偶e rozkr臋ci膰 Zippa do pr臋dko艣ci 72 km/h przy 艣rednim spalaniu 4.2 L na setk臋. Obie warto艣ci s膮 spore i nale偶y przy nich postawi膰 znak zale偶no艣ci. Ten silnik jak ka偶dy 2T kocha wysokie obroty. Po przekroczeniu 6 000 na obrotomierzu zaczyna swoje 偶ycie. Jakby sam zach臋ca艂 do dynamicznej jazdy. 艢miganie z pr臋dko艣ci膮 poni偶ej licznikowej pi臋膰dziesi膮tki zdaje si臋 by膰 dla niego nudne. Dlatego ma to te偶 swoje odbicie w spalaniu. Jak zawsze: co艣 za co艣.

Komfort. W przypadku sportowym maszyn mo偶na o nim zapomnie膰. To zupe艂nie drugorz臋dna kwestia, jednak podczas d艂u偶szych podr贸偶y siedzisko staje si臋 bardzo niewygodne. Odczuli艣my to po zrobieniu "na raz" 80 km tym skuterem. Przed dojazdem na miejsce przeznaczenia marzy si臋 o zej艣ciu z tej kanapy. Jednak z drugiej strony ma艂o kto i ma艂o kiedy wybierze si臋 tym skuterem w a偶 tak dalek膮 podr贸偶. Patrz膮c na zawieszenie to te偶 nale偶y powiedzie膰, 偶e do mi臋kko zestrojonego nie nale偶y. Jest typowo sportowo, agresywnie, sztywno. Podczas szybkiej jazdy jest to zalet膮, ale pod warunkiem, 偶e nie wpadniemy w dziur臋. W贸wczas pod wp艂ywem uderzenia mog膮 powypada膰 plomby z leczonego uz臋bienia.

 

艢wiat艂a s膮 mocne, ale po偶eraj膮 sporo energii

O艣wietlenie. Dwie przednie lampy podczas naszej nocnej, bardzo d艂ugiej wycieczki sprawowa艂y si臋 dobrze, mimo niskiego ich osadzenia. Przednie, seryjne 偶ar贸wki 艣wiec膮 mocno, ale te偶 maj膮 spore zapotrzebowanie na energi臋. Przez to zawsze na wolnych obrotach b臋d膮 przygasa艂y. W pe艂ni oddaj膮 swoj膮 moc powy偶ej 4-5 000 obrot贸w. Z ty艂u te偶 jest dobrze. Lampa pozycyjna sprawia, 偶e jeste艣my widoczni z daleka. Ciekawym rozwi膮zaniem jest fakt, i偶 藕r贸d艂em jej zasilania nie jest pr膮dnica, a akumulator. Dlatego mo偶emy ostrzega膰 innych u偶ytkownik贸w ruchu o swoim istnieniu mimo wy艂膮czonego na postoju silnika. To realnie wp艂ywa na nasze bezpiecze艅stwo. Wad膮 natomiast testowanego Zipp'a jest brak sygnalizacji d藕wi臋kowej o w艂膮czonym kierunkowskazie. Ka偶dorazowo zastanawiam si臋 jak mo偶na nie wyposa偶y膰 skuter w tak drobny i tani element, kt贸ry zarazem jest czym podstawowym i elementarnym, a tak偶e wp艂ywa na nasze bezpiecze艅stwo. Niestety sporo producent贸w pope艂nia ten b艂膮d.

Zipp Simpli: Dla kogo. Spora rzesza sympatyk贸w skuter贸w szuka pojazd贸w o takich w艂a艣nie w艂a艣ciwo艣ciach. Ma by膰 ostro, dynamicznie, sportowo. To skuter dla ludzi, kt贸rzy ponad wszystko ceni膮 spore osi膮gi i szybk膮 jazd臋, przymykaj膮c troch臋 oko na komfort podr贸偶owania.

[nggallery id=9]

Fot.: Skuterowo.com
Jaka jest Twoja reakcja?
45%
27%
0%
21 Komentarze
1 2 3
  • Random z neta
    12 maja 2019 at 12:29
    Plusy

    Wygl膮d, stabilno艣膰

    Minusy

    Ogromne spalanie

    Nie wiem czy to tylko m贸j model, ale pali on zdecydowanie za du偶o, 100km na jednym baku jest niemo偶liwe.

Podziel si臋 opini膮

lub