Za chwilę urwie się pasek w skuterze. Jak rozpoznać objawy zużytego paska?

Jeśli zbagatelizujesz pierwsze objawy niedomagania tego niezwykle ważnego elementu. Pasek napędowy nie zawsze daje wcześniej znać o swoim zużyciu, jednak warto wiedzieć na co zwracać uwagę. O tym dziś w Skuterowo.com.

Każdy komu kiedykolwiek zerwał się pasek napędowy wie co to oznacza. Pół biedy jeśli do tego dojdzie w mieście. A co jeśli gdzieś w środku pustkowia? Wymiana na miejscu jest niemal niemożliwa. Po pierwsze mało kto przy sobie posiada taki element. Po drugie odkręcenie sprzęgła podstawowymi narzędziami jest niemal niemożliwe. Tutaj konieczne jest posiadanie klucza pneumatycznego, ew. specjalnych blokad, które zapobiegną obracaniu się odkręcanych elementów. Pozostaje jedynie przyczepa, albo laweta. Do najbliższego serwisu.

Samodzielne okręcenie wariatora czy sprzęgła jest niemal niemożliwe.
Samodzielne okręcenie wariatora czy sprzęgła jest niemal niemożliwe.

Często daje się uniknąć przykrych następstw zerwanego napędu. Podstawą jest cykliczne odkręcanie pokrywy przekładni i wzrokowe wyszukiwanie jakichkolwiek objaw zużycia: spękania, rozwarstwienia, zmiana szerokości paska. Jeśli do tej pory zaniedbywaliśmy kontrolę tego elementu możemy w niemal ostatniej chwili usłyszeć i poczuć objawy wskazujące na szybką śmierć tego podzespołu. Na co zwrócić uwagę?

Niepokojący dźwięk z okolic przekładni. Nim pasek całkowicie się zerwie często jest rozwarstwiony. Zewnętrzna powłoka odrywa się stalowego żebrowania. Wówczas za sprawą siły odśrodkowej ta uderza o wewnętrzne ściany pokrywy przekładni.

REKLAMA

RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

Podwyższone obroty silnika, podczas ruszania. Silnik pracuje swobodniej, jednak przyśpieszenie wyraźnie spada. Pasek wówczas ślizga się na wariatorze i sprzęgle.

Gorsze przekazywanie momentu obrotowego na koło napędowe. Impulsywne dodanie gazu podczas jazdy powoduje gorsze przyśpieszanie jednostki.

Czy to na pewno pasek? W jaki sposób można poznać, że pasek napędowy podziękował za współpracę? Po prostu tracimy napęd. Silnik pracuje zupełnie swobodnie nie przekazując zupełnie mocy na tylne koło.

Jaka jest żywotność paska napędowego w skuterze? To ciężkie do przewidzenia. Im tańszy element, tym mniejsza jego trwałość. Zakup podzespołu za 30-40 PLN na pewno nie będzie owocować takimi przebiegami jak w przypadku produktów za 70 czy 100 PLN. Te są w stanie przebyć nawet 20 000 kilometrów bez znacznego zużycia.

Fot.: Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

6 opinii

  1. Cena paska nie jest wykładnikiem jego jakości.
    Często płacimy za markę.
    Moja propozycja.
    Przed dłuższymi trasami zakładać nowy i zabrać klucz udarowy na akumulator i nowy pasek i rolki.
    Dla biednych jest masa sposobów na wymianę paska od strony sprzęgła
    jest to banalnie proste ,gorzej po stronie wariatora.
    Lecz ja nie poruszam się zbyt daleko -może jak zmienią przepisy i zabiorą to śmieszne 45km/h.
    Jeszcze trochę a pieszy dostanie obowiązkowo kask i świecącą kamizelkę.
    Przaśny Kraj.

  2. „Zakup podzespołu za 30-40 PLN na pewno nie będzie owocować takimi przebiegami jak w przypadku produktów za 70 czy 100 PLN.”

    Gorzej tylko jak ktoś za 100PLN sprzeda taki za 30zł mówiąc że jest dobry. Moim zdaniem każdy przypadek trzeba przeanalizować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button