Yamaha MT 125: Czy warto kupić?

Yamaha MT 125 przebojem wchodzi w rynek 125ątek. Wśród modeli japońskiego producenta szczególnie rzuca się prezentowany na powyższym zdjęciu naked. Jednak czy warto ją kupić? Dziś w Skuterowo.com odpowiadamy na to pytanie.

Yamaha MT 125 to rasowy naked o sportowym zacięciu. Agresywna linia obiecuje odrobinę szaleństwa i kusi żeby sprawdzić co potrafi ten motocykl. W tym sprzęcie nie widać żadnych oszczędności. Stalowa rama typu deltabox to znany od lat patent Yamahy, zapewniający świetną sztywność konstrukcji przy zachowaniu niskiej masy. Zawieszenie także budzi nasze uznanie – widelec typu USD gwarantuje doskonałe tłumienie i trakcję przy pokonywaniu zakrętów. Tylny, centralny amortyzator jest regulowany – pozwala to na pewne dostosowanie trybu pracy zawieszenia do potrzeb kierowcy.

Ciekawie prezentuje się zestaw wskaźników – dzielony jest na trzy części i wygląda niemalże jak w statku kosmicznym. Obrotomierz stanowi rząd cyfr ułożony pionowo nad liczkiem prędkości. Poza tym mamy wskaźnik ilości paliwa, kontrolkę rezerwy i temperaturę silnika – na bogato.

Przedni hamulec mocowany jest radialnie, przywodząc na myśl rozwiązania znane z motocykli o większej pojemności. Może to budzić lekkie zdziwienie w 125ątce, jednak jest miłym ukłonem w stronę użytkownika i jego bezpieczeństwa. Warto wspomnieć, że Yamahę  MT-125 możemy kupić z fabrycznym systemem ABS. Tylne koło również obsługuje tarczowy hamulec.

Masa motocykla gotowego do jazdy to tylko 138 kg  – przy mocy 15 KM plasuje to ten model na najwyższej półce wśród motocykli którymi możemy poruszać się na prawo jazdy kat. B.

Cena podstawowego modelu to 17 700 PLN.

Dane techniczne Yamaha MT 125:

Silnik
Typ silnika Jednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność 124,7 cm3
Średnica x skok tłoka 52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania 11,2 : 1
Moc maksymalna 11,0 kW (15,0KM) @ 9 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 12,4 Nm (1,25 kg-m) @ 8 000 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Zasilanie Układ elektronicznego wtrysku paliwa
Układ zapłonu TCI
Układ rozrusznika Elektryczny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch
Podwozie
Rama Stalowa, Deltabox
Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm
Skok przedniego zawieszenia 130 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy 25º
Wyprzedzenie 89 mm
Układ tylnego zawieszenia Pojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji
Skok tylnego zawieszenia 114 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm
Hamulec tylny Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm
Opona przednia 100/80-17 M/C
Opona tylna 130/70-17 M/C
Wymiary
Długość całkowita 1 955 mm
Szerokość całkowita 740 mm
Wysokość całkowita 1 040 mm
Wysokość siodełka 810 mm
Rozstaw kół 1 355 mm
Minimalny prześwit 140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 138 kg / ABS 140 kg
Pojemność zbiornika paliwa 11,5 litrów
Pojemność zbiornika oleju 1,15 litrów

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Andrzej Zaborowski

Redaktor serwisu Skuterowo.com

Inne publikacje na ten temat:

3 opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button