125 ccm
Aktualnie czytasz:
Yamaha MT 125: Czy warto kupić?
3

Yamaha MT 125 przebojem wchodzi w rynek 125ątek. Wśród modeli japońskiego producenta szczególnie rzuca się prezentowany na powyższym zdjęciu naked. Jednak czy warto ją kupić? Dziś w Skuterowo.com odpowiadamy na to pytanie.

Yamaha MT 125 to rasowy naked o sportowym zacięciu. Agresywna linia obiecuje odrobinę szaleństwa i kusi żeby sprawdzić co potrafi ten motocykl. W tym sprzęcie nie widać żadnych oszczędności. Stalowa rama typu deltabox to znany od lat patent Yamahy, zapewniający świetną sztywność konstrukcji przy zachowaniu niskiej masy. Zawieszenie także budzi nasze uznanie – widelec typu USD gwarantuje doskonałe tłumienie i trakcję przy pokonywaniu zakrętów. Tylny, centralny amortyzator jest regulowany – pozwala to na pewne dostosowanie trybu pracy zawieszenia do potrzeb kierowcy.

Ciekawie prezentuje się zestaw wskaźników – dzielony jest na trzy części i wygląda niemalże jak w statku kosmicznym. Obrotomierz stanowi rząd cyfr ułożony pionowo nad liczkiem prędkości. Poza tym mamy wskaźnik ilości paliwa, kontrolkę rezerwy i temperaturę silnika – na bogato.

Przedni hamulec mocowany jest radialnie, przywodząc na myśl rozwiązania znane z motocykli o większej pojemności. Może to budzić lekkie zdziwienie w 125ątce, jednak jest miłym ukłonem w stronę użytkownika i jego bezpieczeństwa. Warto wspomnieć, że Yamahę  MT-125 możemy kupić z fabrycznym systemem ABS. Tylne koło również obsługuje tarczowy hamulec.

 
Czytaj
REKLAMA

PRZESIĄDŹ SIĘ NA MIEJSKĄ 125!


Odbierz pakiet akcesoriów o wartości 400 zł i ruszaj w miasto.

Masa motocykla gotowego do jazdy to tylko 138 kg  – przy mocy 15 KM plasuje to ten model na najwyższej półce wśród motocykli którymi możemy poruszać się na prawo jazdy kat. B.

Cena podstawowego modelu to 17 700 PLN.

Dane techniczne Yamaha MT 125:

Silnik
Typ silnikaJednocylindrowy, Chłodzony cieczą, 4-suwowy, SOHC, 4-zaworowy
Pojemność124,7 cm3
Średnica x skok tłoka52,0 mm x 58,6 mm
Stopień sprężania11,2 : 1
Moc maksymalna11,0 kW (15,0KM) @ 9 000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy12,4 Nm (1,25 kg-m) @ 8 000 obr./min
Układ smarowaniaMokra miska olejowa
Typ sprzęgłaMokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
ZasilanieUkład elektronicznego wtrysku paliwa
Układ zapłonuTCI
Układ rozrusznikaElektryczny
Skrzynia biegówZ kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa
Napęd końcowyŁańcuch
Podwozie
RamaStalowa, Deltabox
Układ przedniego zawieszeniaWidelec teleskopowy typu upside-down, Ø 41 mm
Skok przedniego zawieszenia130 mm
Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy25º
Wyprzedzenie89 mm
Układ tylnego zawieszeniaPojedynczy amortyzator z wahaczem, z regulacją pozycji
Skok tylnego zawieszenia114 mm
Hamulec przedniHydrauliczny jednotarczowy, Ø 292 mm
Hamulec tylnyHydrauliczny jednotarczowy, Ø 230 mm
Opona przednia100/80-17 M/C
Opona tylna130/70-17 M/C
Wymiary
Długość całkowita1 955 mm
Szerokość całkowita740 mm
Wysokość całkowita1 040 mm
Wysokość siodełka810 mm
Rozstaw kół1 355 mm
Minimalny prześwit140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)138 kg / ABS 140 kg
Pojemność zbiornika paliwa11,5 litrów
Pojemność zbiornika oleju1,15 litrów
Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%