Aktualnie czytasz:
Test Yamaha Aerox R: Sportowa bestia

W 1997 r. Yamaha zaprezentowa艂a sw贸j sportowy skuter o pojemno艣ci 50 cm3 o nazwie Aerox. Od tego czasu nic si臋 w nim nie zmieni艂o nie licz膮c ma艂ych zmian w mechanice. Skuter jest z 2008 r. i ma przebieg troszk臋 ponad 5000 km. Skuter jest odblokowany.

Sylwetka. Aerox jest w kolorze czarnym, kt贸ry do niego bardzo pasuje (wg mnie oczywi艣cie). Patrz膮c na niego wida膰 ostre kszta艂ty, kt贸re u艣wiadamiaj膮 nas, 偶e ta maszyna ma co艣 wsp贸lnego ze sportem. Z przodu skutera widoczny jest du偶y wlot do ch艂odnicy i lampa w kszta艂cie litery 鈥濾鈥.聽 Warto wspomnie膰, 偶e plastiki s膮 bardzo dobrze ze sob膮 spasowane i nie sprawiaj膮 wra偶enia, 偶e za chwilk臋 si臋 po艂ami膮. Po d艂u偶szych ogl臋dzinach moj膮 uwag臋 przyku艂o siedzenie. Jest ono kr贸tkie i troch臋 twarde. Ale najwi臋ksz膮 wad膮 tego skutera, kt贸ra jest od razu widoczna jest siedzenie dla pasa偶era. Jest ono wykonane z bardzo twardej g膮bki, w膮skie, a pasa偶er siedzi na wlewie paliwa.

Yamaha Aerox R posiada ciekawe zegary, brak jednak obrotomierza

Yamaha Aerox R posiada ciekawe zegary, brak jednak obrotomierza

Patrz膮c na zegary wida膰, 偶e domagaj膮 si臋 one obrotomierza. Obrotomierz znajduje si臋 niestety tylko w wersji RR, a to jest zwyk艂a wersja. Rox鈥檌k posiada 2 schowki. Ten pod siedzeniem jest bardzo du偶y jak na taki ma艂y skuter i opr贸cz kasku schowamy tam jeszcze par臋 drobiazg贸w. Ten drugi znajduje si臋 w tunelu pomi臋dzy nogami na pod艂odze. Znajduje si臋 tam tak偶e wlew oleju do silnika. Mo偶na tam schowa膰 narz臋dzia, ale przy tym skuterze s膮 one raczej nie potrzebne.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Silnik. Aerox posiada bardzo mocny (jak na skuter tej pojemno艣ci) silniczek o pojemno艣ci 50cm3 ch艂odzony ciecz膮 i zapewnia znakomite osi膮gi przy najwy偶szych obrotach.聽Modele od 2008r. wzwy偶 s膮 podobno wyposa偶one w ga藕niki 14mm gurther. Skuter rusza troch臋 鈥瀘spale鈥, to za spraw膮 sprz臋g艂a. 艁apie ono ju偶 przy oko艂o 3500 Obr/min., kiedy to skuter rusza. P贸藕niej obroty nieco spadaj膮, aby nast臋pnie przy oko艂o 20 km/h (po pe艂nym zasprz臋gleniu) zn贸w zacz膮膰 rosn膮膰. Wtedy w艂a艣nie czu膰 najwi臋ksze uderzenie mocy. Od 30 km/h skuter wystrzela do przodu i r贸wnomiernie przy艣piesza do pr臋dko艣ci maksymalnej. Pr臋dko艣膰 maksymalna, jak膮 uda艂o mi si臋 uzyska膰 podczas testu to 90km/h licznikowych na prostej.
Ale wiadomo, 偶e w realu ta pr臋dko艣膰 jest troszk臋 ni偶sza, co wynika z ma艂ego przek艂amania pr臋dko艣ciomierzy w nowszych modelach i wynosi on 85-88km/h. Ale w troch臋 starszych egzemplarzach jest ona ni偶sza.

Osi膮gi. V/max: licznikowe 90km/h (licznikowe)/85-88km/h (realne)
przyspieszenie 0-30 km/h: 3,3 sek.
przyspieszenie 0-50 km/h: 5,5-6 sek.
przyspieszenie 0-70 km/h: 11,6 sek.

Aerox jest jednym z najszybszych skuter贸w klasie 50cm. Jego konkurencj膮 s膮 skutery z silnikami P/G na wtrysku i jak na ga藕niku, kt贸re r贸wnie偶 gwarantuj膮 znakomite osi膮gi w serii (jak na t膮 pojemno艣膰)

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

 

Yamaha to nie tylko 艣wietne osi膮gi, ale te偶 hamulce.

Yamaha to nie tylko 艣wietne osi膮gi, ale te偶 hamulce.

Hamulce. Skoro skuter ma bardzo dobre osi膮gi (przyspieszenie i v/max) trzeba go jako艣 zatrzyma膰. Wi臋c ludzie z Yamahy wyposa偶yli Rox鈥檃 w dwut艂oczkowe zaciski Brembo i dwie tarcze. Hamulce s膮 na tyle dobre, 偶e stoppie staje si臋 dziecinnie proste. Zatrzymanie skutera nie sprawia trudno艣ci hamulcem przednim jak i tylnym.

Zawieszenie. Zawieszenie Paioli 艣wietnie nadaje si臋 na asfalty. Do tego trzeba jeszcze doda膰 13" oponki o szeroko艣ci 130mm(prz贸d) 140mm (ty艂), kt贸re daj膮 jeszcze wi臋kszy komfort jazdy po asfaltach. Najbardziej lubi臋 zakr臋ty gdy偶 skuter sam si臋 w nich k艂adzie i p艂ynnie z nich wychodzi. Ale je艣li chodzi o drogi wiejskie (polne) to jest za twarde. Najgorzej jest, gdy si臋 wpadnie w du偶膮 dziur臋. Przez twarde siedzenie bardzo si臋 to odczuwa. Minusem tego twardo zestrojonego zawieszenia jest to, 偶e je偶eli mieszkamy na wsi i s膮 dziurawe drogi to musieliby艣my pod siedzenie podk艂ada膰 poduszk臋 偶eby nie czu膰 tylnej cz臋艣ci swego cia艂a...

 

Jazda Yamah膮 sprawia wielk膮 frajd臋, pod warunkiem, 偶e nawierzchnia jest g艂adka

Jazda Yamah膮 sprawia wielk膮 frajd臋, pod warunkiem, 偶e nawierzchnia jest g艂adka

Troch臋 jazdy. Gdy odpalimy skuter s艂yszymy basowy pomruk z t艂umika. Mi si臋 on bardzo podoba, bo przypomina odg艂osy t艂umik贸w sportowych. Skuter odpala bez problemu zar贸wno jak jest ciep艂o i zimno. Dobra. Ruszamy... Jedziemy 艂adn膮 g艂adk膮 ulic膮, skuter na niej zachowuje si臋 wzorowo. Wszystkie zakr臋ty poch艂ania z 艂atwo艣ci膮 sprawiaj膮c frajd臋 kierowcy. Skr臋camy w jak膮艣 poln膮 dr贸偶k臋 i co chwile s艂yszymy 鈥炁倁budu 艂ubudu鈥. To zawieszenie i siedzenie jest troch臋 za twarde, ale je艣li spodziewali艣my si臋 mi臋kkiej kanapy i zawieszenia, w tym skuterze tego nie znajdziemy. W czasie jazdy mo偶na te偶 si臋 przyczepi膰 do lusterek. S膮 troch臋 ma艂e, ale mo偶na i to wybaczy膰. Jednak noc膮 znajdziemy jeszcze jedn膮 wad臋 skutera. 艢wiat艂a s艂abo 艣wiec膮. Patrz臋, a tam jedna malutka 偶ar贸weczka i dwie takie 鈥瀙ostoj贸wki鈥. Skuter to nadrabia osi膮gami i jazd膮 po ulicach.

Podsumowanie. No i przeszli艣my do oceny skutera. Po te艣cie mo偶na stwierdzi膰, ze nie ma co si臋 dziwi膰, 偶e wsz臋dzie jest tak du偶o Aerox鈥櫭硍, gdy偶 ten skuter udowodniu podczas testu, 偶e ma znakomite w艂a艣ciwo艣ci jezdne. Ten skuter ma w sobie to 鈥瀋o艣鈥, 偶e sprawia wra偶enie niezwyk艂ego skutera. I w艂a艣nie taki jest. Mimo kilku wad mo偶na powiedzie膰, 偶e to skuter na 5.

Plusy:

+ Osi膮gi
+ Wygl膮d
+ Niezawodno艣膰
+ 艢wietne hamulce

Minusy:

- Troch臋 za twarde zawieszenie
- S艂abe 艣wiat艂a

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%
5 Komentarze

Podziel si臋 opini膮

lub