Aktualnie czytasz:
Wypadek? Sam naprawiaj uszkodzenia
5

Miałeś wypadek, niestety popękały Ci plastiki, albo kupując używany skuter nie miałeś zbyt dużych środków finansowych na zakup skutera w normalnym stanie?

Zakładając, że mamy dużo wolnego czasu, chęci i odrobinę wolnej gotówki na potrzebne nam środki do naprawy nie pozostaje nic innego jak zabranie się odpicowywanie naszego pojazdu.

Szpachlówka Profix jest jedną z najczęściej stosowanych w przemyśle. Cena niewielka.

Szpachlówka Profix. Jednak z najczęściej stosowanych w premyśle motoryzacyjnym

Co kupić? Gdzie? Dużo to będzie kosztować?
Jeżeli posiadamy uszkodzone elementy plastikowe musimy użyć żywicy i maty – to utwardzi, wzmocni i złączy element praktycznie na wieki. Pod warunkiem, że zrobimy to umiejętnie. Cena żywicy wraz z matą w na przykład Castoramie wacha się w okolicach 15 zł. Pragnę zauważyć, że należy bardzo uważać z ilością stosowanych preparatów. Wystarczy jeden pasek ze strony zewnętrznej i kilka wewnętrznej, nierówność ze strony zewnętrznej wyszlifować przed nakładaniem szpachli. To bardzo istotne.
Następnie jeżeli chcemy aby nasz plastik wyglądał jak prosto z fabryki, należy go wyszpachlować, wypełnić ubytki. Ta czynność nie jest aż tak trudna, natomiast trzeba przy tym myśleć, najlepiej robić to stopniowo, nakładając każdorazowo małe porcje, ponieważ substancja ta szybko zaczyna wiązać.

 
Czytaj
REKLAMA

Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.

Szpachlówkę należy nakładać etapami. Pośpiech nie wpływa pozytywnie na efekt.

 
Czytaj
REKLAMA

SUZUKI TRAVEL PACK EDYCJA SPECJALNA

Wybierz wymarzony motocykl Suzuki. Teraz ze specjalnym pakietem wyposażenia Travel Pack.Advertisement

Jednak pojawiły się mini dziurki w szpachlowanej powierzchni?
Nic dziwnego, szlifujemy papierem ściernym 80-120, jeżeli dziurki nadal są, nakładamy znów w te miejsca niewielkie ilości szpachlówki.

Jeżeli już jesteśmy zadowoleni ze swojej pracy przechodzimy do dalszej części szlifowania, tym razem papierami 400-600, nakładamy lakier podkładowy, po zaschnięciu matujemy 800-tką i jak plastik wygląda zadowalająco – nie ma rys, mikrorys przystępujemy do nakładania lakieru

Cena szpachli to 10-25 zł w zależności od ilości. Wyróżniamy różne rodzaje szpachli: natryskowa, wymieszana z matą szklaną, wykończeniowa… Do żywicy i szpachli dostajemy najczęściej w zestawie utwardzacz który mieszamy. Optymalne proporcje są zazwyczaj podawane przez producenta na opakowaniu, najczęściej 3% w stosunku do masy całkowitej.

Moim celem jest wam przekazać jedynie, że nie zawsze warto wydawać pieniędzy na nowe plastiki do swojego skutera. Ba, jak ktoś ma ochotę może pobawić się w custom, scalić boki, zaszpachlować wloty, zrobić nadkole. Stosunkowo małym kosztem można się czegoś nauczyć i sprawić, że wasz skuter będzie się wyróżniał, będzie inny, jedyny, wyjątkowy!

Fot.: Fotolia LLC/Skuterowo.com/Profix
Jaka jest Twoja reakcja?
100%
0%
0%