![Triumph Trident 660 Tribute – edycja specjalna inspirowana pięciokrotnym zwycięzcą wyścigów TT [OPIS, DANE TECHNICZNE, ZDJĘCIA]](https://www.jednoslad.pl/wp-content/uploads/2025/04/Trident-660-Triple-Tribute_MY26__GE-9-1920x1200.jpg)
Triumph prezentuje edycję specjalną Tridenta 660, czyli motocykla szturmem podbijającego rynek na Starym Kontynencie. Wyjątkowe malowanie inspirowane pięciokrotnym zwycięzcą TT – Trydentem „Slippery Sam”, nadaje mu wyjątkowego i sportowego charakteru.
Po ubiegłorocznej premierze edycji specjalnej lubianego modelu Trident Triple Tribute, Triumph prezentuje nową, inspirowaną wyścigami wersję na rok 2025. Nowa, odważna edycja Tridenta 660 Triple Tribute jest wyposażona w zaktualizowaną, najnowszą, skoncentrowaną na kierowcy technologię, w tym, w sportowy tryb jazdy zapewniający ostrzejszą reakcję przepustnicy, pozwalający na bardziej ekscytującą jazdę, zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów system ABS oraz w kontrolę trakcji. Triumph Shift Assist (quickshifter) zapewnia płynną, bezsprzęgłową zmianę biegów w górę i w dół.
Zaktualizowana edycja specjalna zachowuje wygląd inspirowany wyścigami, oddając hołd legendarnemu, pięciokrotnemu zwycięzcy Isle of Man TT Triumph’owi „Slippery Sam”, ale tym razem w jeszcze bardziej nowoczesnym malowaniu. Eleganckie nadwozie w kolorze Sapphire Black w głębokim, błyszczącym, czarnym wykończeniu stanowi podstawę tej wyjątkowej wersji, nadając Tridentowi Triple Tribute nowego, tajemniczego wyglądu.
Najważniejsze informacje:
- Uderzająco zadziorny i efektowny schemat graficzny, z popularnym numerem „67”, inspirowanym pięciokrotnym zwycięzcą TT – Tridentem „Slippery Sam”.
- Technologia skoncentrowana na kierowcy obejmująca tryb Sport, zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów system ABS i kontrolę trakcji oraz quickshifter.
- Przykuwające wzrok koła w kolorze Diablo Red, belly pan oraz dopasowana kolorystycznie owiewka w standardzie.
Koniecznie obejrzyj test Triumpha Tridenta 660:
Odważne akcenty kolorystyczne przyciągają wzrok
Kontrastu dodają odważne akcenty w kolorze Cobalt Blue i Diablo Red, które rozciągają się od przodu motocykla przez zbiornik paliwa aż do jego tylnej części. Grafika w postaci numeru wyścigowego „67” na zbiorniku, po raz kolejny stanowi stylowe nawiązanie do najsłynniejszego Tridenta w historii. Przykuwający wzrok, czerwony kolor kół w odcieniu Diablo Red nadaje Tridentowi Triple Tribute niepowtarzalnego wyglądu, a kompaktowa, aerodynamiczna owiewka w kolorze Sapphire Black z pasującą grafiką Triple Tribute uwydatnia posturę przodu. Nowoczesny wygląd uzupełnia wymodelowany belly pan w kolorze srebrnym, montowany w standardzie, zapewniający schludny, agresywny wygląd podwozia i lepszą prezencję na drodze. Ten efektowny design nawiązuje do wyścigowego dziedzictwa firmy Triumph i nadaje Tridentowi Triple Tribute niepowtarzalnego charakteru.
Ten roadster średniej wagi nadal cieszy się niewiarygodną popularnością w bardzo konkurencyjnej klasie, zyskując nowych fanów z każdą nową aktualizacją. Po premierze najnowszej generacji Tridenta we wrześniu i globalnym sukcesie specjalnej edycji Trident Triple Tribute w 2024 r. chcieliśmy sprostać wymaganiom naszych klientów dotyczących aktualizacji Tridenta Triple Tribute na ten rok. Efektowna stylistyka i wyjątkowe wykończenie z pewnością przyciągną wzrok, a osiągi trzycylindrowego silnika i technologia skupiająca się na kierowcy sprawią, że nawet codzienna jazda do pracy stanie się ekscytującą przejażdżką. – powiedział Paul Stroud, Dyrektor Handlowy Triumpha.
Trzycylindrowy silnik garnie się do jazdy
Charakterystycznie brzmiący, trzycylindrowy silnik Tridenta 660 jest w pełni zgodny z normą Euro 5+, dostarczając 81 KM maksymalnej mocy przy 10 250 obr./min i 64 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 6 250 obr./min, zapewnia płynną, responsywną pracę w całym zakresie obrotów. Liniowa krzywa momentu obrotowego i przepustnica ride-by-wire sprawiają, że dostarczanie mocy jest intuicyjne i ekscytujące, niezależnie od tego, czy poruszasz się w ruchu miejskim, czy pokonujesz zakręty na otwartej drodze. Dzięki zaawansowanemu mapowaniu silnika 660-tka natychmiast reaguje na polecenia motocyklisty, a wewnętrzne elementy silnika o niskiej bezwładności pomagają mu obracać się swobodnie, co dodaje motocyklowi zawadiackiego charakteru. Wyjątkowy, głęboki dźwięk wydobywający się z trzech cylindrów, zapewnia kompaktowy i minimalistyczny jednostronny tłumik z wykończeniem premium ze stali nierdzewnej.
W Europie dostępny jest zestaw do konwersji na kategorię A2 prawa jazdy, zawierający specjalną manetkę APS i unikalne strojenie silnika, które ogranicza moc szczytową do 47 KM lub 35 kW, a moment obrotowy do 59 Nm. Motocykl można odblokować u dealera po uzyskaniu przez motocyklistę pełnego prawa jazdy.
Płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia biegów Tridenta, której przełożenia i przekładnia końcowa zostały zoptymalizowane tak, aby jazda nim była łatwa i przyjemna, zyskała dodatkowe wyposażenie w postaci quickshiftera, działającego w górę i w dół, który teraz jest na wyposażeniu standardowym tej specjalnej edycji.
Lekkie i precyzyjne prowadzenie to znak rozpoznawczy Tridenta
Lekka i wyważona, rurowa, stalowa rama Tridenta i zawieszenie o wysokiej specyfikacji zapewniają motocyklistom pewność siebie i kontrolę, niezależnie od tego, czy dojeżdżają do pracy, czy preferują jazdę weekendami. Przednie zawieszenie Showa 41 mm typu upside down, widelce z oddzielnymi funkcjami i większym tłokiem oraz tylne zawieszenie monoshock RSU z regulacją napięcia wstępnego są dostrojone do jazdy po szosie, zapewniając precyzyjne wyczucie przodu i stabilne, opanowane prowadzenie.
Godną zaufania przyczepność w każdych warunkach zapewniają opony Michelin Road 5 o wysokich parametrach, które dają pewność zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni, podczas gdy podwójne tarcze o średnicy 310 mm i dwutłoczkowe, przednie zaciski Nissin zapewniają płynne i progresywne hamowanie, co równoważy ekscytujące osiągi Tridenta.
Jeszcze więcej elektronicznych dobroci dla kierowcy
Nowością na rok 2025 jest zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów system ABS, który wykorzystuje dane z wewnętrznych jednostek pomiarowych (IMU), aby przy hamowaniu podczas jazdy w pochyleniu dostosować parametry, dając poczucie kontroli w zakrętach. Aby dać więcej pewności, zoptymalizowana kontrola trakcji dostosowuje moc na podstawie kąta nachylenia i przyczepności nawierzchni, a kierowca może wybierać spośród różnych trybów jazdy.
Po raz pierwszy, nowy Trident 660 jest standardowo wyposażony w tempomat, który zwiększa komfort podczas dłuższych podróży, natomiast jazda w mieście staje się łatwiejsza dzięki quickshifterowi, który umożliwia płynną zmianę biegów w górę i w dół, bez użycia sprzęgła.
Dzięki trzem trybom jazdy (Road, Rain, a teraz także Sport) reakcję przepustnicy i ustawienia trakcji można dostosować do warunków panujących na drodze lub do stylu jazdy. Tryby jazdy można łatwo przełączać za pośrednictwem intuicyjnego, kolorowego ekranu TFT oraz elementów sterujących na kierownicy, które obsługują także system łączności My Triumph, montowany w standardzie i umożliwiający kierowcom integrację telefonu, muzyki i nawigacji typu „zakręt po zakręcie”. Tridenta 660 wyposażono w całkowicie LED-owe oświetlenie (w zależności od rynku), a dla większego bezpieczeństwa w kluczyku umieszczono immobilizer.
Pozycja idealna dla każdego
Wyprostowana, neutralna pozycja do jazdy i wyprofilowane siedzenie sprawiają, że Trident od razu wydaje się znajomy. Niska wysokość kanapy wynosząca 805 mm i niska masa własna – 190 kg sprawiają, że motocykliści o każdym wzroście czują się na nim pewnie i mają poczucie kontroli. Lekki i łatwy w manewrowaniu przy niskich prędkościach, dający nowym motocyklistom poczucie pewności, Trident jest naturalnym wyborem, jeżeli chodzi o pierwszy, duży motocykl lub jako zwinny sprzęt do jazdy na co dzień. Smukły zbiornik paliwa, szeroka kierownica i lekkie działanie sprzęgła, wszystko w Tridencie zostało zaprojektowane tak, aby zmniejszyć zmęczenie i zwiększyć przyjemność z jazdy.
Personalizacja Tridenta zdaje się nie mieć końca. Potężny pakiet akcesoriów dla wymagających
Tridenta Triple Tribute można dostosować do swoich potrzeb dzięki szerokiej gamie 32 akcesoriów obejmujących ochronę i pielęgnację, technologię, styl i detale, wygodę i praktyczność oraz bezpieczeństwo.
Ochrona obejmuje gumowy tank pad, formowane osłony ramy i silnika oraz obrabiane CNC osłony widelca, a także zestaw do czyszczenia Muc-Off, pokrowiec odporny na warunki atmosferyczne i ładowarkę akumulatora. Dzięki akcesoriom z kategorii technologia, klienci mogą dodać wygodne gniazdo ładowania USB montowane pod siedzeniem, stylowe, minimalistyczne, pływające kierunkowskazy LED i system monitorowania ciśnienia w oponach. Klienci mogą dodać również zaprojektowany specjalnie dla Tridenta, zestaw wodoodpornych bagaży zawierający torbę na zbiornik z systemem szybkiego montażu i torbę na tył.
Ponadto obrabiane maszynowo lusterka montowane na końcówki kierownicy oraz akcesoria odzwierciedlające dbałość o szczegóły. Trident jest również wstępnie przygotowany do zamontowania podgrzewanych manetek z wewnętrznym okablowaniem, które obejmują schludnie zintegrowany przycisk, oraz ergonomicznych uchwytów dla pasażera.
Aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo, oferta obejmuje alarm Triumph Protect+*, lokalizator Triumph Track+ z całodobowym monitoringiem* oraz zabezpieczenia garażowe, w tym blokadę U-lock, blokadę tarczy hamulcowej, alarm blokady tarczy hamulcowej, kotwę montowaną do gruntu, łańcuch z blokadą. Wszystkie akcesoria Triumpha są zaprojektowane równolegle z naszymi motocyklami i wyprodukowane według tych samych, rygorystycznych standardów, mają tę samą co motocykle, dwuletnią gwarancję z nieograniczonym przebiegiem.
Od kiedy można zamawiać Tridenta w edycji specjalnej na rok 2025?
Nowy Trident Triple Tribute ma najlepszy w tej klasie interwał serwisowy będzie wynosił 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej, co przekłada się na niezwykle niskie koszty posiadania. Więcej o motocyklu dowiesz się na stronie https://www.triumphmotorcycles.pl/bikes/roadsters/trident/trident-triple-tribute-edition lub składając zamówienie u lokalnego dealera Triumpha. Motocykle będą trafiać do salonów od czerwca 2025 r.
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPEDU | |
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 12 – zaworowy, DOHC, z trzema cylindrami |
Pojemność | 660 cm³ |
Średnica | 74.0 mm |
Suw | 51.1 mm |
Stopień sprężania | 11.95:1 |
Moc maksymalna | 81 KM (59.6 kW) przy 10 250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 64 Nm przy 6 250 obr./min |
Układ zasilania | Elektroniczny, sekwencyjny, wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy, 3 tryby jazdy (Rain, Road, Sport) |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna, system głowicowy 3-1, tłumik ze stali nierdzewnej montowany z boku |
Napęd | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe, Slip & Assist |
Skrzynia biegów | 6 – stopniowa z quickshifterem |
PODWOZIE | |
Rama | Rama obwodowa z rur stalowych |
Wahacz | Obustronny, odlewany ze stali |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne, 17 x 3.5 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, pięcioramienne, 17 x 5.5 cala |
Przednia opona | 120/70 R 17 |
Tylna opona | 180/55 R 17 |
Przednie zawieszenie | Showa 41mm upside down, widelce z oddzielnymi funkcjami, big piston (SFF-BP), skok koła 120 mm |
Tylne zawieszenie | Amortyzator Showa typu monoshock RSU z regulacją napięcia wstępnego, skok koła 130 mm |
Przednie hamulce | Podwójne tarcze hamulcowe 310 mm, 2-tłokowe przesuwne zaciski Nissin, OC-ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza stała tarcza 255 mm, zacisk przesuwny z pojedynczym tłokiem, OC-ABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY I MASA | |
Długość | 2020 mm |
Szerokość kierownicy | 795 mm |
Wysokość bez lusterek | 1089 mm |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Rozstaw osi | 1401 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.6° |
Wyprzedzenie | 107 mm |
Masa z płynami | 190 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14 litrów |
SERWIS | |
Interwał serwisowy | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności co nastąpi szybciej |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 4.7 l/100km |
Emisja CO2 | 107 g/km
Dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa są mierzone zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/WE. Dane dotyczące zużycia paliwa pochodzą ze szczególnych warunków testowych i służą wyłącznie celom porównawczym. Mogą nie odzwierciedlać rzeczywistych wyników jazdy. |