- Speed Twin 900 na rok 2025.
- Jakie zmiany wprowadził producent?
- Ulepszone zawieszenie, dopracowana, ergonomiczna kanapa, nowe malowania. Co jeszcze? Przekonaj się!
Triumph na rok 2025 wprowadza odświeżoną wersję modelu Speed Twin 900, dostępną w salonach od lutego przyszłego roku.
Jak podaje producent, zmiany mają oferować miłośnikom jednośladów bardziej sportowy, elegancki i nowoczesny motocykl. Dzięki wprowadzonym ulepszeniom i technologii, nowy Speed Twin 900 ma zapewniać jeszcze większą przyjemność z jazdy.
Wprowadzoną nowością jest m.in. przednie zawieszenie upside-down i nowy aluminiowy wahacz. Przyjrzyjmy się jakie rewolucje lub ewolucje wprowadzono na 2025 rok w Speed Twin 900.
Nowoczesny, dynamiczny design
Triumph odświeżył styl Speed Twina 900, wprowadzając bardziej dynamiczne linie i sportowe akcenty, które jednocześnie zachowują klasyczny charakter motocykla. Zbiornik paliwa został głębiej wyprofilowany, co nadaje motocyklowi bardziej agresywnego wyglądu. Nowy, bardziej kompaktowy reflektor, krótsze tłumiki oraz smuklejsze osłony silnika to tylko kilka z detali, które mają doprawić design sportową nutą.
W modelu na rok 2025 zadbano o detale silnika Bonneville’a: maszynowo obrobione żebra chłodzące zyskały jaśniejszy ton, zmian doczekały się również aluminiowy korek wlewu paliwa, podnóżki i osłony pięt, które teraz mają być jeszcze bardziej minimalistyczne.
Całość dopełniają trzy wersje kolorystyczne: zadziorny Pure White, elegancki Phantom Black oraz stylowy Aluminium Silver. Malowanie Pure White z daleka przykuwa wzrok: przez biały bak przedzierają się dwie ukośne grube linie w kolorze zgaszonego turkusu i pomarańczy. Wersja Phantom Black, mimo iż nieco mroczna, ma w sobie coś ulotnego, a to za sprawą srebrnych malowań, wykończonych złotą ramówką, które całej konstrukcji nadają lekkości. Ostatnie malowanie, Aluminium Silver to srebro przełamane odrobiną czerwieni otaczającą logo Triumpha.
Lepsza technologia i nowoczesne podwozie
Triumph wprowadził do Speed Twina 900 nowoczesne technologie, które mają znacząco poprawiać pewność prowadzenia.
Przedni widelec typu upside-down marki Marzocchi w połączeniu z podwójnymi amortyzatorami tylnymi Marzocchi z zewnętrznymi zbiornikami typu piggy-back oraz regulacja napięcia wstępnego mają zapewniać bardziej responsywne prowadzenie oraz zwiększoną zwinność. Dzięki temu motocykl ma lepiej sprawdzać się zwłaszcza w dynamicznej jeździe.
Jedną z najważniejszych zmian jest nowy, lekki aluminiowy wahacz, który wraz ze zmodyfikowanym układem tylnego zawieszenia ma oferować większą kontrolę nad pojazdem. Zmniejszono skok tylnego koła (o 10 mm), co ma również dodatnio wpłynąć na kontrolę bez poświęcania komfortu.
Opony Michelin Road Classic oraz progresywny czterotłoczkowy zacisk radialny na większej, przedniej tarczy o średnicy 320 mm, mają zapewniać bardziej precyzyjne hamowanie i doskonałą przyczepność.
Komfortowa i zwinna jazda
Dzięki udoskonalonemu podwoziu oraz starannie zaprojektowanej pozycji za kierownicą, jazda nowym Speed Twinem 900 ma być bardziej naturalna i wygodna. Kanapa zyskała nowy kształt, a jej profilowanie ma pozwalać na większy komfort. Pozycja kierowcy została zoptymalizowana, oferując więcej miejsca na nogi oraz łatwiejsze manewrowanie.
Dostępne jest również akcesoryjne niskie siedzenie, które zmniejsza wysokość o 20 mm, z 780 mm do 760 mm, co szczególnie przypadnie do gustu niższym motocyklistom, wpływając pozytywnie na komfort manewrowania i jazdy.
Charakterystyczny silnik Bonneville 900 cm³
Sercem Speed Twina 900 jest dobrze znany, dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 900 cm³, który generuje 65 KM przy 7500 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 80 Nm przy 3800 obr./min. Według informacji producenta, silnik zapewnia płynne przyspieszenie, a elektroniczny system ride-by-wire pozwala na jeszcze lepszą kontrolę nad pojazdem, co ma przekładać się na dynamiczną i precyzyjną jazdę.
Dwa tryby jazdy – Road i Rain – dostosowują moc i reakcję przepustnicy do warunków pogodowych, zapewniając bezpieczeństwo nawet podczas jazdy w trudnych warunkach.
Nowoczesne systemy
Triumph w skład standardowego wyposażenia nowego Speed Twina 900 wprowadza zaawansowane technologie: system OC-ABS; zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów oraz kontrolę trakcji, działającą w oparciu o kąt nachylenia motocykla.
Nowoczesne instrumenty obejmują duży wyświetlacz LCD oraz kolorowy ekran TFT, które dostarczają kluczowych informacji o parametrach jazdy. Dodatkowo, ekran ten jest kompatybilny z akcesoryjnymi grzanymi manetkami oraz modułem Bluetooth, co pozwala na nawigację „Zakręt po zakręcie” oraz obsługę połączeń telefonicznych i muzyki. Jako opcjonalny, producent proponuje tempomat.
W standardzie otrzymujemy również całkowicie LED-owy system oświetlenia, wraz ze światłami do jazdy dziennej (DRL).
Przeczytaj też:
Triumph Speed Twin Breitling Edition: jeżdżące dzieło sztuki!
Personalizacja dla każdego motocyklisty
Jak podaje producent, nowy Speed Twin 900 oferuje szerokie możliwości personalizacji, z ponad 120 akcesoriami Triumpha, które pozwalają na dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb użytkownika. Od praktycznych rozwiązań, takich jak sakwy czy podgrzewane manetki, po elementy nadające motocyklowi unikalny charakter.
Dla nowych motocyklistów posiadających prawo jazdy kategorii A2 dostępny jest specjalny zestaw konwersji, który pozwala na korzystanie z pełnej funkcjonalności motocykla przy ograniczonej mocy. Wraz z rozwojem doświadczenia, można łatwo przywrócić pełną moc, co sprawia, że Speed Twin 900 rozwija się razem z jeźdźcem.
Specyfikacja i serwis – Triumph Speed Twin 900
SILNIK I PRZENIESIENIE NAPĘDU | |
Typ | Chłodzony cieczą, rzędowy twin, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 900 cm³ |
Średnica | 84.6 mm |
Suw | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 11.0:1 |
Maksymalna moc | 65 KM (47.8 kW) przy 7 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 80 Nm. przy 3 800 obr./min |
Układ zasilania | Wielopunktowy, sekwencyjny, elektroniczny wtrysk paliwa, dwa tryby jazdy |
Układ wydechowy | Ze szczotkowanej stali nierdzewnej, w systemie 2 w 2, z tłumikami w czarnym wykończeniu z końcówkami ze stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch, x-ring |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe z systemem slip |
Skrzynia biegów | 5-stopniowa |
PODWOZIE | |
Rama | Rurowa ze stalową kołyską |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 8-ramienne, 18 x 2,75 cala |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 8-ramienne, 17 x 4,25 cala |
Przednia opona | 100/90 R18 |
Tylna opona | 150/70 R17 |
Przednie zawieszenie | Widelec Marzocchi typu upside-down, o średnicy 43 mm, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulacją napięcia wstępnego, skok 116 mm |
Przednie hamulce | Pojedyncza, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowy, promieniowy zacisk Triumph, OC-ABS |
Tylne hamulce | Pojedyncza, 255 mm tarcza hamulcowa, 2-tłoczkowy pływający zacisk Nissin OCABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne instrumenty LCD ze zintegrowanym, kolorowym ekranem TFT |
WYMIARY ORAZ WAGA | |
Długość | 2090 mm |
Szerokość kierownicy | 777 mm |
Wysokość bez lusterek | 1115 mm |
Wysokość siedzenia | 780 mm |
Rozstaw osi | 1435 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.9° |
Wyprzedzenie | 103 mm |
Masa z płynami | 216 kg |
Pojemność zbiornika | 12 litrów |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej |
SPALANIE I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | 4.0 l/100 km |
Emisja | EURO 5+
Emisję CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.
|
Podsumowanie
Nowy Triumph Speed Twin 900 na rok 2025 to połączenie klasycznego designu z nowoczesnymi technologiami, które zapewniają zarówno komfort, jak i emocje podczas jazdy. Ulepszone podwozie, nowoczesne systemy wspomagające oraz charakterystyczny silnik Bonneville czynią z tego motocykla ciekawą opcję dla tych, którzy cenią sobie sportowy styl oraz łatwość prowadzenia. Speed Twin 900 dostępny będzie w salonach od lutego 2025 roku.