Triumph zaprezentował właśnie nowy model Scramblera w dwóch wersjach – mniej i bardziej offroadowej. Co ciekawe, klasyczny wygląd połączony jest z masą ciekawych, nowoczesnych rozwiązań.
Z czym kojarzy Wam się „scrambler”? Ze Stevem McQueenem, skakaniem przez płot i jazdą w otwartym kasku? Trochę słusznie, trochę nie. W obecnych czasach motocykle tego typu często nie opuszczają miejskiej dżungli. Jednak coś się rusza w kierunku powrotu do korzeni, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości. Pierwszym zaskakująco ofroadowym scramblerem było Ducati Desert Sled, kolejnym ma być – Triumph Scrambler 1200 XC i XE.
Triumph Scrambler 1200 XC 2019
Nowy Triumph dostępny będzie w dwóch wersjach. Nastawioną bardziej na szosowe jeżdżenie jest Scrambler 1200 XC. Dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1200 ccm pochodzi wprost z rodziny Bonneville. 90 KM mocy, 110 Nm momentu obrotowego, 6-ciobiegowa skrzynia biegów. Ciekawostką jest fakt, że interwał serwisowy ustawiono co 16 000 km.
Jeśli chodzi o podwozie: Scrambler posiada dedykowaną, zupełnie nową stalową ramę. W zawieszeniu znajdziemy widelec Showa o skoku 200 mm i dwa niezależne amortyzatory Ohlins. Podzespoły oczywiście posiadają regulację. Hamulce to monoblocki Brembo M50 z przodu i dwie 320 mm tarcze hamulcowe. Szprychowane koła posiadają rozmiar 21 i 17 cali, to ukłon w stronę offroadowców.
Teraz najciekawsze. W standardzie znajdziemy: zupełnie nowy wyświetlacz TFT, który pełni funkcję centrum dowodzenia. Przy zakupie specjalnego modułu będzie można, i teraz uwaga, sterować GoPro z kierownicy, korzystać z nawigacji oraz sterować muzyką. Scrambler posiada pięć trybów jazdy, ABS, kontrolę trakcji (którą można wyłączyć) i bezkluczykowy dostęp. Obsługa elektroniki następuje dzięki typowemu dla Triumpha joystickowi, a wszystkie guziki są podświetlone. Seryjnie znajdziemy także tempomat, ładowarkę USB i w pełni LED-owe oświetlenie.
Triumph Scrambler 1200 XE 2019
Powyżej opisany Scrambler 1200 XE wydaje się aż zbyt bogato wyposażonym sprzętem? To trzymajcie się. Wersja XE, nastawiona na jeszcze intensywniejsze śmiganie w terenie, posiada: zawieszenie Ohlins o skoku 250 mm z tyłu i Showa z przodu o takim samym skoku. XE posiada kontrolę trakcji i ABS oparty o jednostkę IMU (czyli wyposażoną w żyroskopy, czyli np. ABS działa w zakrętach). XE posiada także dedykowany tryb jazdy Off-Road Pro.
Standardowo znajdziemy także aluminiowe handguardy, regulowane podnóżki i podgrzewane manetki.
Jest nieźle!
Cena modeli Scrambler nie została potwierdzona, ale obstawiam regiony Desert Sleda czy R nineT, czyli powyżej 50 000 zł. Dowiemy się już niedługo, motocykl będę dostępny w sieci dealerskiej w przyszłym roku.
Triumph Scrambler 1200 XC / XE 2019 – galeria:
Źródło: Triumph Polska
[trending]