Aktualnie czytasz:
Triumph Scrambler 1200 XC i Triumph Scrambler 1200 XE. Klasyczne, ale bogato wyposażone
0

Triumph zaprezentował właśnie nowy model Scramblera w dwóch wersjach – mniej i bardziej offroadowej. Co ciekawe, klasyczny wygląd połączony jest z masą ciekawych, nowoczesnych rozwiązań.

Z czym kojarzy Wam się „scrambler”? Ze Stevem McQueenem, skakaniem przez płot i jazdą w otwartym kasku? Trochę słusznie, trochę nie. W obecnych czasach motocykle tego typu często nie opuszczają miejskiej dżungli. Jednak coś się rusza w kierunku powrotu do korzeni, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości. Pierwszym zaskakująco ofroadowym scramblerem było Ducati Desert Sled, kolejnym ma być – Triumph Scrambler 1200 XC i XE. 

Triumph Scrambler 1200 XC 2019

Nowy Triumph dostępny będzie w dwóch wersjach. Nastawioną bardziej na szosowe jeżdżenie jest Scrambler 1200 XC. Dwucylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1200 ccm pochodzi wprost z rodziny Bonneville. 90 KM mocy, 110 Nm momentu obrotowego, 6-ciobiegowa skrzynia biegów. Ciekawostką jest fakt, że interwał serwisowy ustawiono co 16 000 km. 

 
Czytaj
REKLAMA

Odkryj Stylowe Jeansy Motocyklowe City Nomad

Polska marka, polska produkcja! Zero kompromisów. Najwyższa jakość i zaawansowane technologie. Wykonane z użyciem włókien 100% DuPont™ Kevlar®. Komplet certyfikowanych protektorów SAS-TEC® z regulacją położenia. Dopasowany krój i nowoczesny design. Poczuj styl, bezpieczeństwo i komfort!

Jeśli chodzi o podwozie: Scrambler posiada dedykowaną, zupełnie nową stalową ramę. W zawieszeniu znajdziemy widelec Showa o skoku 200 mm i dwa niezależne amortyzatory Ohlins. Podzespoły oczywiście posiadają regulację. Hamulce to monoblocki Brembo M50 z przodu i dwie 320 mm tarcze hamulcowe. Szprychowane koła posiadają rozmiar 21 i 17 cali, to ukłon w stronę offroadowców.

Teraz najciekawsze. W standardzie znajdziemy: zupełnie nowy wyświetlacz TFT, który pełni funkcję centrum dowodzenia. Przy zakupie specjalnego modułu będzie można, i teraz uwaga, sterować GoPro z kierownicy, korzystać z nawigacji oraz sterować muzyką. Scrambler posiada pięć trybów jazdy, ABS, kontrolę trakcji (którą można wyłączyć) i bezkluczykowy dostęp. Obsługa elektroniki następuje dzięki typowemu dla Triumpha joystickowi, a wszystkie guziki są podświetlone.  Seryjnie znajdziemy także tempomat, ładowarkę USB i w pełni LED-owe oświetlenie. 

Triumph Scrambler 1200 XE 2019 

Powyżej opisany Scrambler 1200 XE wydaje się aż zbyt bogato wyposażonym sprzętem? To trzymajcie się. Wersja XE, nastawiona na jeszcze intensywniejsze śmiganie w terenie, posiada: zawieszenie Ohlins o skoku 250 mm z tyłu i Showa z przodu o takim samym skoku. XE posiada kontrolę trakcji i ABS oparty o jednostkę IMU (czyli wyposażoną w żyroskopy, czyli np. ABS działa w zakrętach). XE posiada także dedykowany tryb jazdy Off-Road Pro.

Standardowo znajdziemy także aluminiowe handguardy, regulowane podnóżki i podgrzewane manetki. 

Jest nieźle!

Cena modeli Scrambler nie została potwierdzona, ale obstawiam regiony Desert Sleda czy R nineT, czyli powyżej 50 000 zł. Dowiemy się już niedługo, motocykl będę dostępny w sieci dealerskiej w przyszłym roku. 

Triumph Scrambler 1200 XC / XE 2019 – galeria:

Źródło: Triumph Polska

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%