Aktualnie czytasz:
Test Triumph America - czyli klasyczna anglia w ameryka艅skim stylu
0

Triumph America. 聽Marka Triumph kojarzy si臋 nam bez w膮tpienia z tradycjami i 艣wietno艣ci膮 brytyjskiej motoryzacji. America ho艂duje tym wszystkim skojarzeniom. Jest to motocykl klasyczny do b贸lu! Typowo chopperowa sylwetka i pozycja sprawiaj膮, i偶 kierowca swobodnie przemierza kolejne kilometry.

Mi臋kka i delikatna charakterystyka rz臋dowego twina w 艂udz膮cy spos贸b przypomina prac臋 V-ki. Ju偶 przy 3000 obrot贸w 60 Nm daje o sobie zna膰, ochoczo wyrywaj膮c motor do przodu i kontynuuj膮c zabaw臋 do 140km/h, przy kt贸rych to p臋d powietrza skutecznie zniech臋ca nas do dalszego odkr臋cania manetki (a troch臋 jej jeszcze zostaje przy tych 140km/h). 聽Zawieszenie za艣 jest na tyle mi臋kkie aby艣my mogli spokojnie przejecha膰 200 km bez postoju i jednocze艣nie na tyle twarde aby m贸c bezstresowo pokonywa膰 zakr臋ty.

Motocykl jest niesamowicie stabilny i bardzo ma艂o podatny na podmuchy wiatru. Zako艅czmy jednak to og贸lnikowe bredzenie i przejd藕my do szczeg贸艂贸w.

Silnik: Jak ju偶 wspomnia艂em mamy do czynienia z dwoma garami w rz臋dzie. Troch臋 to dziwne rozwi膮zanie jak na choppera, niemniej jednak trzeba pochwali膰 in偶ynier贸w Triupha albowiem silnik zachowuje si臋 jak typowy widlak.聽Ci膮gnie od samego do艂u, gra jak nale偶y i... stosunkowo ma艂o pali! W te艣cie nie wci膮gn膮艂 na 100km wi臋cej jak 5,5 litr贸w! A lekkiej jazdy nie mia艂!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Uwag臋 zwraca skrzynia bieg贸w. Jest ona NIESAMOWITA!. Tak, tak! Niesamowita. Dawno ju偶 nie mia艂em okazji je藕dzi膰 motocyklem, w kt贸rym biegi wchodzi艂yby z r贸wn膮 艂atwo艣ci膮 i praktycznie bezg艂o艣nie. Wielki plus tak za silnik jak i za skrzyni臋! 聽聽 M贸wi膮c o silniku nie spos贸b nie napomnie膰 o jego zasilaniu. W garnki benzyn臋 lejemy dzi臋ki dw贸m ga藕nikom z czujnikami po艂o偶enia przepustnicy oraz elektrycznym podgrzewaniem!

Skoro mowa o grzaniu. Silnik jest ch艂odzony powietrzem i olejem, wobec czego jego g艂臋bokie u偶ebrowanie dodatkowo pog艂臋bia klasyczno艣膰 ca艂ego pojazdu. Ca艂o艣膰 gra i chodzi jak w zegarku. D藕wi臋k motocykla jest troch臋 st艂umiony ale ca艂kiem przyjemnie basowy. My艣l臋, 偶e gdyby wypru膰 te pi臋kne wydechy, motocykl nie przejecha艂by niezauwa偶ony po jakiejkolwiek ulicy! Zawieszenie: Silnik wiadomo nap臋dza pojazd.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Pojazd za艣 musi si臋 na czym艣 porusza膰. Tutaj do dyspozycji mamy przedni standardowy widelec teleskopowy z lagami grubo艣ci 41mm. Za ty艂 odpowiadaj膮 spr臋偶ynowe amortyzatory z regulacj膮 napr臋偶enia wst臋pnego. Elementy te 艣wietnie spe艂niaj膮 swoje zadanie, skutecznie t艂umi膮c nier贸wno艣ci nawierzchni jednocze艣nie daj膮c poczucie bezpiecze艅stwa wystarczaj膮ce do do艣膰 dynamicznego pokonywania zakr臋t贸w.

M贸wi膮c o zawieszeniu, nale偶y wspomnie膰 o ramie. Otwarta, rurowa, stalowa. Niestety, producent nie zabezpieczy艂 nale偶ycie ramy przeciwko korozji i na numery seryjne wybite na g艂贸wce zosta艂y w ca艂o艣ci pokryte rdz膮. Tak偶e z pod g艂贸wki, przy rurze sterowej wida膰 rdzawe wycieki. Troche niepokoj膮ce zjawisko!!

Hamulce: Motocykl w stanie suchym wa偶y "raptem" 226 kg. Jako艣 t膮 mas臋 trzeba powstrzyma膰 przed bezlitosnym nakr臋caniem kolejnych kilometr贸w. Do tego s艂u偶膮 hamulce. Z przodu imponuj膮ca 310mm tarcza z dwut艂oczkowym zaciskiem. 聽聽 Z ty艂u nieco skromniej, albowiem "zaledwie" 285mm tarcza i r贸wnie偶 dwut艂oczkowy zacisk. W po艂膮czeniu z oponami Bridgestone o wprost niespotykanej przyczepno艣ci, sprawiaj膮 i偶 motocykl zatrzymuje si臋 niemal偶e w miejscu. Hamulce to du偶y plus tego motocykla.

Jazda: Jazda troch臋 rozczarowuje. Nogi s膮 bardzo mocno wyci膮gni臋te do przodu. Kierownica piekielnie szeroka. Z pocz膮tku ci臋偶ko by艂o mi si臋 przyzwyczai膰. Po paru kilometrach dopiero, czu艂em si臋 troch臋 swobodniej. Niemniej jednak du偶o czasu wymaga przyzwyczajenie si臋 do ci膮g艂ego naporu powietrza na kask i klatk臋. Na tym motocyklu po prostu powy偶ej 90 km/h wieje. I to tak, 偶e czasami ma si臋 wra偶enie, i偶 kierownica wyleci nam z r膮k za艣 nasze niczym nie zabezpieczone cia艂o odfrunie z motocykla. Przyda艂aby si臋 jaka艣 szybka!!

Je艣li jednak si臋 przyzwyczaimy do wietrznej pogody na tym moto, jazda sprawi nam ogromne wiadro frajdy! Silnik mo偶e nie posiada niesamowitej mocy, ale ci膮gnie r贸wno za艣 w czasie jazdy w niskim zakresie obrot贸w, ka偶demu odkr臋ceniu manetki towarzyszy lekko st艂umiona kawalkada. America 艣wietnie nadaje si臋 zar贸wno na wypady za miasto jak i na przetaczanie si臋 od kafejki do kafejki. Nie przynios艂a by te偶 wstydu, gdyby艣my pojawili si臋 na niej w pracy pasa偶er? Je艣li ma odwag臋 to zapraszam. Ja odwa偶nego nie znalaz艂em.

Drobiazgi: Drobiazgi s膮 rzeczami, kt贸re najcz臋艣ciej irytuj膮. Jednym z nich, jest bardzo kiepska widoczno艣膰 kontrolek, innym jest brak wska藕nika paliwa. Jest to o tyle irytuj膮ce, 偶e do baku ci臋偶ko zajrze膰 ze wzgl臋du na magiczne systemy zapobiegaj膮ce magicznym zjawiskom (nie pytajcie jakich 馃槢 ) Dodatkowo sam bak, nie jest niczym zabezpieczony i praktycznie ka偶da osoba mo偶e zajrze膰 do baku, naplu膰, wsypa膰 cukru czy dorzuci膰 jeszcze co艣 innego od siebie.

Denerwuje te偶 troch臋 ci臋g艂o ssania. Faktem, 偶e trzeba go szuka膰 gdzie艣 z boku, albowiem silnik ju偶 po 15 sekundach pracy nie potrzebuje ssania :). Z boku szuka膰 te偶 trzeba stacyjki. Ja rozumiem, 偶e to fajne H-D rozwi膮zanie. Ale nie tak daleko z ty艂u!! 聽聽 Cieszy natomiast malowanie motocykla. Jest po prostu 艂adne, wszystkie za艣 dodatki i akcenty s膮 malowane r臋cznie. 聽聽 Cieszy te偶 ma艂a ilo艣膰 plastiku u偶yta w motocyklu. Niesamowite wra偶enie zrobi艂o na mnie pod艣wietlenie wielkiej, bia艂ej tarczy zegar贸w. 聽聽 Przyjemne bursztynowe. Naprawd臋 efekt jest niesamowity. Tak偶e pojedyncze wielkie 艣wiat艂o jest dum膮 motocykla. Czego si臋 nie da powiedzie膰 o tylnym, malutkim 馃檪 Podsumowuj膮c: Za ok. 36tys. z艂otych otrzymujemy w pe艂ni klasyczny pojazd, kt贸ry zapewni nam sporo frajdy w bardzo dobrym stylu. Je艣li kto艣 poszukuje niecodziennego choppera, na kt贸rym b臋dzie si臋 艣wietnie czu艂 i kt贸ry b臋dzie si臋 wyr贸偶nia艂 na tle widlak贸w - America jest strza艂em w dziesi膮tke. Je艣li kto艣 jednak chce zaimponowa膰 kumplom z klubu widlaka - nie t臋dy droga!

Moja ocena 4+

Plusy: - wygl膮d - silnik - skrzynia bieg贸w - ma艂e spalanie (ok 5,5l/100km) - wysoki poziom komfortu - dobra dynamika - dobre o艣wietlenie - 艣wietne w艂asno艣ci jezdne - super hamulce.

Minusy: - horror pasa偶era - s艂abo widoczne kontrolki - 艂a艅cuch - brak kontrolki paliwa i zabezpieczenia baku - oddzielny kluczyk do blokady kierownicy - rdza na numerach seryjnych wybitych na g艂贸wce ramy.

Jaka jest Twoja reakcja?
57%
0%
0%