Romet Classic 400 Cafe Racer: Twe piękno w całej ozdobie…

Romet Classic 400 już występował u nas w przeszłości. To co dziś widzicie to nowa odmiana Cafe Racer z charakterystyczną owiewką, niżej osadzonymi gripami kierownicy oraz pięknym pośladkiem. Mi osobiście bardzo się podoba ta maszyna, jednak lepiej prezentuje się w czerwonym malowaniu. Sprzęt zwraca na siebie uwagę i podczas jazdy po mieście możecie poczuć na sobie dużo spojrzeń.

Przy tym nowy Classic 400 Cafe dość fajnie się prowadzi i co najważniejsze zdaje się być łatwy już podczas pierwszej randki. Do opanowania w sensie. Ładnie się to składa, co dla kogoś takiego jak ja ma ogromne znaczenie.

To na co niektórzy mogą narzekać to pozycja. Geometra wymusza pochylenie się nieco bardziej do przodu. Początkowo mogą boleć ręce, albo plecy. Jednak to kwestia treningu. Po przejechaniu kilkuset kilometrów problem ten znika. Zapewniam Was.

Jeśli chodzi o silnik to znajduje się tutaj jeden gar 400 ccm chłodzony powietrzem i pompowany tryskiem, który ma w stajni 27 koni i 30 niutonometrów. W praktyce oznacza to wystarczające osiągi w mieście i poza terenem zabudowanym podczas normalnego użytkowania. Mi na obwodnicy, na dotarciu udało się osiągnąć bez problemu 140 km/h z perspektywą na więcej.

Fajnym bajerem są dwie końcówki wydechu zrobione z kwasówki, które brzmią dostojnie i nie przesadzają z poziomem głośności. Na pokładzie mamy też ABS na obu osiach. Działa on nieco ospale moim zdaniem, ale ważne, że jest. Z ciekawostek – trzeba też powiedzieć o regulowanym napięciu tylnych sprężyn i o prawdziwej rzadkości w dzisiejszych czasach – metalowym przednim błotniku.

Całość jest moim zdaniem spójna i jest fajnym sposobem na powrót do klasyki. Podoba mi się moda na cafe racery i ten styl, choć jestem niestosowanie ubrany do tych sprzętowych okoliczności. Nie mniej przygodę z Rometem uważam za udaną. Motocykl daje to co najważniejsze, czyli poczucie wyjątkowości, wolności i po prostu najzwyklejszej w świecie radochy z jazdy.

  • wymiary [mm] 2100×730×1230 mm
  • rozstaw osi [mm] 1425 mm
  • waga [kg] 167 kg
  • silnik 1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
  • średnica×skok 85×70 mm
  • pojemność [ccm] 397 ccm
  • chłodzenie chłodzony powietrzem
  • moc max [KM] 20.2kW/6500 r/min
  • moment obrot. [Nm/rpm] 30.8 N.m/5000 r/min
  • prędkość max [km/h] 135 km/h
  • rozruch elektryczny
  • zapłon TLI
  • przeniesienie napędu łańcuch
  • skrzynia biegów 5-biegów
  • sprzęgło mokre, wielotarczowe
  • smarowanie obieg wymuszony, sucha misa olejowa
  • opony przód | tył 100/90-19 | 130/70-18
  • zawieszenie przód amortyzator teleskopowy
  • zawieszenie tył amortyzatory olejowe
  • pojemność zbiornika [L] 16 L
  • hamulec przód / tył 320 mm tarcza / 240 mm tarcza
  • system hamulcowy ABS
  • rodzaj paliwa P lub E5
  • zużycie paliwa 3.4L/100 km
  • Emisja CO2 CO2 –> 78 g/km
  • Stosunek: moc/masa 0.121 (kW/kg)

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button