- Na rodzimym rynku powitajmy nową markę!
- Wczoraj odbyła się oficjalna prezentacja marki QJ Motor w Polsce
- W gamie znajdziecie zarówno małe motocykle miejskie na kat. B, ale również mocne i zaawansowane motocykle typu adventure lub naked
Rynek motocykli w Polsce rośnie w siłę, a teraz oficjalnie w tym wyścigu zbrojeń startować będzie także QJMotor, który jest jest właścicielem Benelli, ale również pierwszy producentem z Azji, który dokonał fuzji międzynarodowej. Do sprzedaży już niebawem trafi 9 najnowszych modeli, które z ogromną dumą i nadzieją reprezentować będą markę Qianjiang.
Ekspansja mniej znanych producentów motocykli z Azji do Europy wyjątkowo mnie cieszy, a w wszystko za sprawą tego, że w końcu nie są to tandetnie wykonanie kopie topowych modeli. Chińczycy nie tylko w ogromnym stopniu współpracują z najbardziej znanymi producentami, ale również wykorzystują poznane technologie oraz nowinki, aby w końcu wyjść z cienia bycia jedynie dostawcą części. Wobec tego produkcja motocykli ruszyła pełną parą, a chiński design w połączeniu z ciekawym wyposażeniem i stosunkowo niską ceną wydaje się być prostą receptą na sukces na Starym Kontynencie.
QJMotor to stosunkowo młoda marka na rynku biorąc pod uwagę konkurencję, jednakże na przestrzeni lat nazbierała mnóstwo niezbędnego doświadczenia. W 2005 roku przedsiębiorstwo zakupiło włoskie Benelli i tym samym stało się pierwszym chińskim producentem, który połączył się z europejską marką. Trzeba przyznać, że była to wyjątkowo ciekawa fuzja, a wszystko za sprawą pokaźnej historii włoskiego przedsiębiorstwa, które powstało w miejscowości Pesaro w 1911 roku za sprawą Teresy Benelli, która postanowiła zainwestować cały majątek po zmarłym mężu w warsztat “Benelli Garage”, który zajmował się serwisem samochodów i motocykli. Pracowało w nim sześciu braci Benelli: Giuseppe, Giovanni, Francesco, Filipo, Domenico i Tonino. Dalsza historia to już skonstruowanie pierwszego silnika dwusuwowego, a w 1921 roku do sprzedaży trafił pierwszy jednoślad.
Zobacz również naszą prezentację motocykli QJ:
Najważniejsze informacje:
- W czwartek 22 lutego 2024 roku odbyła się oficjalna prezentacja marki QJMotor w Polsce.
- Historia tego chińskiego producenta jest wyjątkowo ciekawa, a wszystko za sprawą zakupienia przez Qianjiang w 2005 roku włoskiej marki Benelli.
- Obecnie koncern zatrudnia ponad 4000 pracowników i produkuje 1,2 miliona pojazdów jedno oraz czterokołowych rocznie pod swoimi markami oraz dla takich potentatów jak Harley-Davidson, MV Agusta, Kymco, Peugeot i innych.
- Gamą motocykli QJMotor jest wyjątkowo atrakcyjna i znajdują się w niej zarówno modele dla początkujących motocyklistów, ale również wyjątkowo zaawansowane i dzielne jednoślady typu adventure czy naked o dużej pojemności.
- Oficjalnym importerem marki QJMotor w Polsce jest Motor-Land.
Przeczytaj również:
Stał zamurowany przez 80 lat. Jedyny taki Sokół 1000 w Polsce
Historia QJ Motor
Chińscy producenci do granic możliwości kojarzą się z przede wszystkim ze skuterkami i motorkami, które napędzane są prostymi i niewielkimi silnikami. W momencie fuzji QJMotor wiedziało, że następnym krokiem będzie rozpoczęcie produkcji motocykl z silnikami o dużych pojemnościach, dzięki czemu nie tylko mogliby konkurować w Azji, ale także swoje modele zaprezentować na Starym Kontynencie. Zaplecze technologiczne połączone z ogromnym doświadczeniem, sprawiło że od 10 lat Qianjiang jest w Chinach niekwestionowanym liderem pośród producentów motocykli o pojemności powyżej 250 cm3. Dodatkowo jest jednym z niewielu producentów motocykli w Chinach, którzy są w stanie samodzielnie zaprojektować i wyprodukować wysokiej klasy motocykle o dużej pojemności skokowej silnika. A na tym właśnie najbardziej nam zależało, aby jednoślady napływające do nas z Azji były wypadkową nabranego doświadczenia i własnej wizji.
Aby sprostać zróżnicowanym potrzebom rynku Qianjiang stworzył i wprowadził na rynek nową markę premium QJMotor, która zadebiutowała w 2020 roku. Koncern stale się rozwija, a dzisiaj zatrudnia ponad 4000 pracowników i eksportuje swoje produkty do ponad 130 krajów na całym świecie. Dziś Qiangjiang to ogromny producent produkujący 1,2 miliona pojazdów jedno i czterokołowych rocznie pod swoimi markami oraz dla takich potentatów jak Harley-Davidson, MV Agusta, Kymco, Peugeot i innych. Qianjiang należy do holdingu Geely, który ma udziały w markach samochodowych Lotus, Proton, Polestar, Smart, Volvo i wielu innych. Sami zatem widzicie, że przedsiębiorstwo ma zatem całkiem pokaźny bagaż doświadczeń, który przełożony został na produkowane aktualnie modele.
Cel marki jest zatem bardzo prosty, a QJMotor ma produkować motocykle niezawodne i przyjazne, które będą gwarantować maksymalną przyjemność z jazdy. Wszystkie modele mają wyjść na przeciw oczekiwaniom rynku i szczególnie skupić się na świeżych adeptach dwóch kółek przez atrakcyjny design, dynamiczne osiągi i przede wszystkim konkurencyjne ceny.
Oferta na rok 2024
Modele przygotowane na nadchodzący sezon z pewnością spodobają się polskim motocyklistom, którzy w ofercie QJMotor znajdą zarówno niewielkie miejskie jednoślady, którymi można poruszać się posiadając jedynie kategorię B, a także duże motocykle typu adventure czy naked. Niezwykle cieszy nie tylko samo wyposażenie tych motocykli, gdyż wiele z nich na liście wyposażenia posiada komponenty topowych producentów, ale również podobać może się wyjątkowo nowoczesny i zgrabny design, a także sama cena zakupu. To właśnie połączenie tych cech ma sprawić, że debiutujące w Polsce modele cieszyć się będą ogromnym zainteresowaniem. Wszystko na to wskazuje, jednakże najpierw zapoznajcie się z motocyklami przygotowanymi na sezon 2024. Pełne informacje dotyczące poszczególnych modeli wraz z opisem oraz danymi technicznymi znajdziecie na stronie producenta – www.qjmotor.com.pl.
Naked
TRX 125 – jest odpowiedni dla poszukujących niezawodnego prostego motocykla w korzystnej cenie i dla tych, którzy zaczynają swoją przygodę na jednośladach. Model ten wyróżnia się na tle konkurencji w swoim segmencie cenowym ładną, nowoczesną sylwetką, pełnym oświetleniem LED, przednimi amortyzatorami USD i tylnym amortyzatorem centralnym oraz wyświetlaczem LCD. TRX 125 wyposażony jest w jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem z czterema zaworami w głowicy. Maksymalną moc 11,2 KM uzyskuje przy 9500 obr/min, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 10 Nm przy 7000 obr/min. Ten model to obecnie najlepsza oferta na rynku w swojej kategorii cenowej. Cena: 9990 zł
SRK 125 S – to ekscytujący motocykl typu naked z mocnym silnikiem, ramą typu deltabox, doskonałą ergonomią i zwinnym prowadzeniem. Agresywny styl łączy się z zaawansowaną technologią i wysokiej jakości komponentami. SRK 125 S zapewnia maksymalną przyjemność z jazdy, niezależnie od tego, czy jeździsz w dużym ruchu miejskim czy krętymi wiejskimi drogami. Czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3 spełnia normę emisji spalin Euro 5 i zapewnia maksymalną moc 15 KM. Wtrysk elektroniczny zapewnia precyzyjną reakcję silnika i niskie spalanie. Przy zużyciu zaledwie 2,5 litra na 100 kilometrów i w połączeniu z 10-litrowym zbiornikiem jego zasięg przekłada się na nawet 400 kilometrów. Cena: 11 990 zł
SRK 700 – to duży pełnowymiarowy motocykl typu naked o agresywnej i zdecydowanej sylwetce. Już na pierwszy rzut oka motocykl ten wyróżnia się oryginalną przednią lampą w kształcie podwójnej litery V oraz asymetrycznym tylnym aluminiowym wahaczem. Motocykl ma dobrą ergonomie, dzięki czemu jest wygodny dla każdego kierowcy. Kompaktowe wymiary, waga i moc jest podobna jak w najpopularniejszych motocyklach w tej klasie pojemnościowej, co gwarantuje dynamikę i zwinność podczas poruszania się po mieście. Gdziekolwiek spojrzysz, zobaczysz tylko komponenty wysokiej jakości – zawieszenie przednie upside down, wysokiej jakości tylny amortyzator, podwójne przednie hamulce i piękne obszyte siedzenia kierowcy i pasażera. Wykonanie tego motocykla nie pozostawia wątpliwości, że będziesz cieszyć się każdym zakrętem i każdą prostą. Dwucylindrowy, rzędowy silnik SRK 700 wytwarza 73,5 KM przy 8000 obr./min i 67 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr./min. Te wartości przy wadze i wymiarach tego motocykla zapewniają emocje, jakich się oczekuje od tego typu motocykla. Cena: 26 990 PLN
Cruiser
SRV 125 – to nowoczesny cruiser o niepowtarzalnym stylu. Wyposażenie oraz osiągi tego modelu plasują go wśród najlepszych graczy w tej kategorii motocykli. SRV125 pozwala doświadczyć przyjemności z dynamicznej jazdy, połączonej z dużym komfortem. Czterosuwowy silnik o pojemności 125 cm3, zgodny z normą Euro 5, zapewnia prawdziwą moc 11 kW (15 KM) oraz doskonałe przyspieszenie. Elektroniczny wtrysk zapewnia dynamiczną reakcję silnika i ekonomiczne zużycie paliwa. Cena: 10 490 zł
Adventure
SRT 550X – to duży pod względem rozmiarów motocykl, który ma mocny silnik o pojemności 554 cm3 i o bardzo ładnym brzmieniu. Prędkość podróżna tego modelu to 130-135 km/h, co w połączeniu z dobrą osłona przed wiatrem zapewnia wysoki komfort podróżowania. Czy to codzienny dojazd do pracy, czy też wakacyjny daleki wyjazd – SRT 550X dostarczy Ci niezapomnianych wrażeń, zależnych tylko od Twojej wyobraźni. Mocny, dwucylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik ma bardzo dobrą kulturę pracy i świetne brzmienie. Generuje moc 47,5 KM, dzięki czemu mieści się w ramach kategorii A2. Układ hamulcowy wyposażony jest w ABS marki Bosch i wydajne hamulce tarczowe sygnowane przez własną markę, a pełne oświetlenie LED zapewnia optymalną widoczność o zmierzchu i w ciemności. Cena: 26 990 zł
SVT 650 – jest doskonałym motocyklem na dalekie wyprawy po drogach całej Europy. Model ten oferuje w standardzie bogate wyposażenie podróżnicze i jest zbudowany z komponentów o najwyższej jakości. Wszystko to doskonale uzupełnia silnik V twin mający doskonałe osiągi i świetne brzmienie. SVT 650 to piękny motocykl przeznaczony do bliskich i dalekich podróży głownie po drogach utwardzonych. Ten model to idealne rozwiązanie dla każdego motocyklisty lubiącego przygody i styl podróżniczy. SVT650 napędzany jest dwucylindrowym silnikiem w układzie V. Moc 76,2 KM przy 9000 obr/min plasuje ten model na czołowym miejscu w tej kategorii pojemności i rodzaju silnika. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 65 Nm przy 8000 obr./min. Silnik z układem cylindrów V charakteryzuje się mniejszą szerokością od silników rzędowych, co przekłada się na lepszą poręczność w czasie jazdy. Wszystkie nowinki technologiczne opakowane zostały w iście rajdowy wygląd. Cena: 29 990 zł
SVT 650X – jest doskonałym motocyklem na dalekie wyprawy po drogach całej Europy. Model ten oferuje w standardzie bogate wyposażenie podróżnicze i jest zbudowany z komponentów o najwyższej jakości. Wszystko to doskonale uzupełnia silnik V twin mający doskonałe osiągi i świetne brzmienie. SVT 650X to piękny motocykl przeznaczony do bliskich i dalekich podróży głownie po drogach utwardzonych. Ten model to idealne rozwiązanie dla każdego motocyklisty lubiącego przygody i styl podróżniczy. Napędza go dokładnie ta sama jednostka co wersję bez dodatkowego oznaczania X w nazwie modelowej. Cena: 31 990
SRT 800S – to flagowy model marki QJMotor w kategorii adventure. Posiada on najmocniejszy silnik w swojej klasie, kluczowe komponenty najlepszych marek i modny, nowoczesny design. Ten motocykl został stworzony z myślą o długich wyprawach. Wersja S jest wyposażona w aluminiowe felgi jest przeznaczona do użytkowania głównie po drogach utwardzonych. Wał korbowy o najdłuższym skoku w tej kategorii (65,7 mm) pozwala uzyskać lepszą sprawność termodynamiczną. Jest to ważne, ponieważ silnik ten osiąga aż 92,5 KM przy 9000 obr./min i 77 Nm momentu obrotowego przy 8000 obr./min. Dzięki precyzyjnemu dostrojeniu wtrysku zużycie paliwa wynosi średnio tylko 4,7 litra na 100 km. Dodatkowo zarówno z przodu, jak i z tyłu za hamowanie odpowiadają zaciski Brembo. Układ hamulcowy wyposażony jest w system ABS dual marki Bosch. Radialna pompa hamulcowa i tarcze japońskiej marki Sunstar zapewniają dużą i precyzyjnie dozowaną siłę hamowania. Cena: 33 990 zł
SRT 800SX – oparty został na wersji S, jednakże już na pierwszy rzut oka widać w nim mnóstwo przygodowego charakteru, dzięki któremu nie będzie mu straszna żadna droga i pogoda. SRT 800SX miło zaskoczy Cię właściwościami jezdnymi zarówno podczas jazdy w pojedynkę, jak i z pasażerem oraz bagażem. Przednie amortyzatory renomowanej marki Marzocchi doskonale tłumią wszelkie nierówności terenu oraz zapewniają łatwe i precyzyjne prowadzenie. Tylny amortyzator współpracujący ze sztywnym aluminiowym wahaczem posiada szeroki zakres regulacji napięcia sprężyny. Duży 7-calowy kolorowy wyświetlacz TFT poza standardowymi informacjami podaje również wartość ciśnienia w oponach i temperaturę zewnętrzną. Motocykl ma możliwość połączenia się z telefonem komórkowym, odbierania połączeń przychodzących oraz korzystania z nawigacji. Pod panelem znajduje się również port USB umożliwiający ładowanie urządzeń elektronicznych. W modelu SRT 800SX zastosowano felgi ze szprychami mocowanymi na zewnątrz oraz opony bezdętkowe marki Maxxis Maxventure zaprojektowane specjalnie do tego typu motocykli. Cena: 35 990 zł
Trzeba przyznać, że oferta QJMotor może się podobać, co powinno bezpośrednio przełożyć się na wysoką sprzedaż. Od co najmniej już kilku lat nikt nie traktuje chińskich producentów z dozą drwin, gdyż niewiarygodnie rozwinęli oni swoje fabryki, a także więzi współprac, tworząc chociażby silniki dla kilku topowych marek. Nabrane doświadczenie pozwoliło w końcu zaprezentować swoje modele, które bezpośrednio są własnym projektem od samego początku do końca. To kolejny już producent, który rozpoczyna europejską ekspansję, a dla motocyklistów jest to świetna wiadomość. Na rynku pojawią się coraz to nowsze modele, które pochodzą z różnych stron świata, gwarantując wyjątkowy koloryt i różnorodność.
Oficjalnym importerem motocykli marki QJMotor jest Motor-Land i obejrzeć, dotknąć, usiąść, przejechać się, a następnie je kupić możecie w Dziekanowie Nowym przy ul. Kolejowej 362/364.
Świetnie a jak z dostępnością? Na stronie niczego się nie można dowiedzieć :) pozdrawiam
Bardzo fajna oferta. Ale czuję niedosyt po tym co widziałem w ofercie tej firmy w Czechach – jest o wiele bogatsza o modele w Polsce nie oferowane w klasach 400, 550, 700 (naked w stylu neoretro SRV 550 aż przyciąga oko formą, kształtem, stylistyką). No i sieć dealerska – tam zdaje się 20 firm oferuje sprzedaż i serwis obejmując całą powierzchnię niewielkich Czech. A w Polsce ? A w Polsce bieda. Kilka punktów zlokalizowanych w pobliżu tylko dwóch miast (Warszawa i Kraków). Czy ktoś ze Szczecina czy Jeleniej Góry wybierze się w kilkusetkilometrową wyprawę by w naturze zobaczyć interesujący motocykl, przymierzyć się do niego, czy nawet odbyć jazdę próbną ? Zapewne nie. Czy ktoś skusi się na kupno fajnej maszynki wiedząc, że aby zrobić przegląd gwarancyjny musi zaplanować długą wyprawę, być może z noclegiem ? Też zapewne nie. Szkoda, bo sam jestem na kupnie kolejnego motocykla i wielce podoba mi się pewien motocykl ze stajni QJ Motor. Tyle, że oglądnąć coś na zdjęciu czy filmie, a samemu doświadczyć kontaktu z maszyną, to przeogromna różnica. No i ten serwis. Ale czy jechać ponad 300 kilometrów tylko dla oglądnięcia motocykla przed ostatecznym wyborem tego czy innego modelu z innej stajni ? Trochę nie teges.
Witam
Oferta ze wszech miar godna uwagi. Szkoda tylko, że w porównaniu z mniejszymi Czechami o wiele skromniejsza, a sieć dealerska i serwisowa mniej niż skromna (te również w Czechach są o wiele bardziej są dostępne we wszystkich niema ich regionach). Mimo że interesuje mnie jeden z modeli QJ Motor, a jestem “na kupnie” kolejnego motocykla, to nie wiem czy warto się bujać grubo ponad 300 kilometrów by go zobaczyć w naturze, a i być może zrobić jazdę próbną. A co potem z serwisem, jak chociażby przeglądy gwarancyjne ? Do Warszawy czy Krakowa trochę daleko. Mam nadzieję, że wzorem o wiele mniejszych Czech ta sieć dealersko-serwisowa się rozwinie. Jeśli nie to trudno będzie przekonać ludzi ze Szczecina czy zza Jeleniej Góry do kupna tych naprawdę interesujących motocykli.