Aktualnie czytasz:
Przekroczenie prędkości 45 km/h motorowerem lub skuterem 50 ccm: Co za to grozi?

Motorower i skuter o pojemności silnika do 50 ccm zgodnie z przepisami nie może jechać szybciej niż 45 km/h. W rzeczywistości ogranicznik prędkości (blokada) znika z małych jednośladów wraz z przekroczeniem drzwi wyjściowych salonu.

W teorii zbyt szybki motorower może na swej drodze na potkać patrol drogówki, albo fotoradar, który ujawni fakt, że nasze dwa kółka są w stanie jechać o wiele szybciej, niż wspomniane 45 km/h. Co w takiej sytuacji? Co nam za to grozi?

W przypadku kontroli drogowej przeprowadzanej przez policjantów wyposażonych w „suszarkę”, albo samochód z wideorejestratorem możemy dostać nie tylko mandat za ew. przekroczenie prędkości widocznej na znakach drogowych, ale także stracić dowód rejestracyjny. Motorower, albo skuter 50 ccm rozwijający wiekszą prędkość niż 45 km/h zgodnie z prawem staje się motocyklem. Przez rozbieżność w dokumentach i stanie faktycznym policjant będzie żądać od nas skierowania się do diagnosty celem potwierdzenia tego faktu. Nim udamy się do stacji kontroli pojazdów na przymusowy „przegląd rejestracyjny” konieczne będzie doprowadzanie osiągów naszych dwóch kółek do określonych prawem. W uproszczeniu – skuter musi znów zostać wyposażony we wszystkie blokady mające na celu ograniczenie jego prędkości maksymalnej.

 
Czytaj
REKLAMA

MOTOCYKLE SUZUKI Z PAKIETEM TRAVEL PACK

Travel Pack to specjalna edycja popularnych i wszechstronnych motocykli Suzuki z wyposażeniem, które poprawi komfort Twojego podróżowania. Zwinny GSX-S1000F, niezawodny V-Strom 1000 XT i uniwersalny V-Strom 650 XT – teraz w wersji specjalnej z wyposażeniem w cenie.

Jeśli się uprzesz policja wystawi też mandat za jazdę bez uprawnień i zakaże dalszej jazdy.

W trakcie kontroli lepiej bądź pokorny względem stróżów prawa. To zmniejszy szanse na otrzymanie jeszcze jednej grzywny – 300/500 zł za brak motocyklowego prawa jazdy. Z Waszych relacji wynika, że policja często jest wyrozumiała względem nieletnich pędzących z nieprzepisowymi prędkościami na 50 ccm. Podobnie jest w przypadku orzekania zakazu dalszej jazdy. Raz motorower musi znaleźć się na lawecie, innym razem otrzymuje się pokwitowanie na 7 dni. Krążą na forum także Wasze opowieści o przymusowym spuszczaniu powietrza z opon i pchaniu sprzętu do domu.

 
Czytaj
REKLAMA

Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.

Motorowery i skutery nie są priorytetem drogówki. Przynajmniej moim zdaniem. Grunt to się nie wychylać.

Nie piszę Wam o tym, aby zachęcać Was do łamania prawa. Stwierdzam ten fakt na podstawie swoich doświadczeń. Przejechałem na 50 ccm z dobre 80 000 km. Kontrole małych jednośladów są rzadkością i nigdy przejeżdżając obok patrolu nie zobaczyłem lizaka wymierzonego w moim kierunku. No może poza badaniem „cześwości”. Moja zasada to „nie wychylać się”. Jeździć zgodnie z przepisami, z rozsądną prędkością, zawsze zadbanym, sprawnym sprzętem i w pełnym umundurowaniu motocyklowym. Jeśli śmigasz skuterem/motorowerem z siedmioma paczkami na blacie, rozwierconym wydechem, bez kasku i jednośladem łatanym na drut oraz plastelinę to prędzej czy później pojawią się problemy. Wtedy pretensje będziesz mógł mieć tylko do siebie.

Aha i jeszcze jedno – pyskówka z policjantem to zawsze zły pomysł. Możesz sobie jedynie zaszkodzić.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
18%
Interesujące
59%
heh...
1%
Że co?
6%
Grrrr!
2%
Smutne
14%
11 Komentarze
1 2
  • Zdjęcie profilowe Wombat
    5 maja 2016 at 11:19

    robbo2k napisał:

    i na koniec napisze DUŻYMI LITERAMI.

    Pojazd z homologacją L1e po tzw odblokowaniu czy innej modyfikacji nie staje się motocyklem tylko staje się POJAZDEM NIE DOPUSZCZONYM DO RUCHU PO DROGACH PUBLICZNYCH.

    Dokładnie. I to warto podkreślać.