125 ccm
Aktualnie czytasz:
Piaggio Liberty 50/125 2016: Skuter skonstruowany od nowa
8

Stylowy, lekki, łatwy w prowadzeniu i przyjazny dla środowiska – skuter Piaggio Liberty 125 został skonstruowany właściwie od nowa, ale przy zachowaniu cech, które przyniosły sukces jego wcześniejszym wersjom.

Przy okazji tej premiery debiutuje także nowa generacja silników Piaggio iGet o zmniejszonym spalaniu i wspaniałych osiągach. Piaggio Liberty to synonim wolności i milowy krok w produkcji jednośladów. Od chwili swojej premiery w 1997 roku sprzedał się w liczbie 900 tys. sztuk. Jest jednym z niewielu produktów, które pozostając wierne pierwotnym założeniom, dzięki stałej modernizacji spełniają oczekiwania nowych pokoleń klientów.

Nowy skuter Piaggio Liberty powstał w zgodzie z wartościami, które były inspiracją dla stworzenia jego pierwotnej wersji. W celu poprawy bezpieczeństwa wykorzystuje szereg nowinek technologicznych, jak np. układ hamulcowy z ABS, który jest standardem dla wersji 125cm3. Dzięki temu Liberty 125 wykracza poza wymogi europejskiego prawa, które dla tych pojemności nie wymaga zastosowania układu ABS.

 
Czytaj
REKLAMA

Kup motocykl Triumph i zyskaj do 15%

Wyprzedaż Triumph w ramach akcji Używany Gwarantowany. Skontaktuj się z autoryzowanym dealerem i kup sprawdzony motocykl z niewielkim przebiegiem bez ryzyka.

Nowe silniki, nowa ergonomia, nowe aktywne systemy bezpieczeństwa i nowa elegancka linia nadwozia w połączeniu z dużymi kołami nadają temu kompaktowemu skuterowi dynamikę pojazdów klasy wyższej, wzmacniając jego pozycję w segmencie skuterów z dużymi kołami.

Wymiary skutera wzrosły, a co za tym idzie, zwiększył się również komfort jazdy. Większa średnica przedniego koła znacząco wpływa na wzrost poziomu bezpieczeństwa.

 
Czytaj
REKLAMA

WYPRZEDAŻ! SHELL ADVANCE AX7 4T 10W 40 teraz za 25,90 PLN

Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Doskonała czystość tłoków. Wysoka ochrona silników i skrzyń biegów. Przewyższa specyfikacje: API - SM i JASO MA2.

Transformacja Piaggio Liberty to nie ewolucja, lecz niemal ponowne narodziny modelu. Stworzono zaawansowany technologicznie pojazd na miarę dróg współczesnego świata, który pozostaje wierny legendarnemu dziedzictwu. Potrafi sprostać najbardziej wygórowanym oczekiwaniom co do jakości, stylu, bezpieczeństwa, ekonomii jazdy i ekologii.

Nowe Liberty usatysfakcjonuje szeroką gamę klientów: od młodych, którzy uważają nowy pojazd Piaggio za idealny do rozpoczęcia przygody z jednośladami, po bardziej dojrzałych, szukających bezpieczeństwa, łatwości przemieszczania się i niskich kosztów eksploatacji.

Silnik iGet: więcej mocy, niższe zużycie paliwa, płynniejsza jazda

Wprowadzona w Nowym Liberty rodzina silników Piaggio iGet w wersji chłodzonej powietrzem reprezentuje najnowszą technologię w tym segmencie pojemności. Wyrasta ona z filozofii projektowania, która kładzie nacisk na jakość oraz niezawodność połączoną z niższym zużyciem paliwa i emisją spalin. Dowodem takiego podejścia jest ponad milion kilometrów przejechanych w trakcie testów nowej konstrukcji.

Nowy Liberty dostępny jest w dwóch różnych wersjach: 50cm3 oraz 125cm3. Oba silniki są nowoczesnymi czterosuwami z elektronicznym wtryskiem paliwa. Każdy szczegół, począwszy od układu wydechowego, przez wyciszoną osłonę przekładni CVT, aż po nowy filtr powietrza, został zaprojektowany od podstaw, aby jazda była jeszcze płynniejsza, cichsza i bardziej komfortowa.

Charakteryzująca się 3-zaworowym układem rozrządu, unikalnym dla rodziny iGet, nowa pięćdziesiątka to idealna jednostka napędowa dla młodych kierowców. Z pewnością docenią oni niskie koszty użytkowania dzięki zużyciu paliwa pozwalającemu przejechać nawet 58 km/l przy stałej prędkości 40 km/h, co przekłada się na spalanie na poziomie 1,72 l/100km. Nowy silnik zmniejsza poziom hałasu do minimum za sprawą przełożeń napędu, które pozwalają jednocylindrówce utrzymać dobre osiągi przy niższych średnich obrotach na minutę w porównaniu z silnikami poprzednich generacji. Wpływa to również na zmniejszenie zużycia paliwa.

Silniki 50cm3 oraz 125cm3 wyróżniają się nowym układem wtryskowym o lepszej wydajności i poprawionych osiągach, zarówno pod względem mocy, jak i momentu obrotowego. Zwiększa to przyspieszenie przy niższych prędkościach obrotowych silnika, co przekłada się na dynamikę reakcji podczas miejskiej jazdy. Nowy, ośmiootworowy wtryskiwacz lepiej rozpyla paliwo znacząco poprawiając jego spalanie.

Nowy silnik Piaggio 125cm3 jest o ponad 10% mocniejszy niż silnik poprzedniej wersji przy jednoczesnym 16% spadku zużycia paliwa. Dzięki temu Nowe Liberty jest bardzo dynamiczne, zarówno w mieście, jak i poza nim przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa: do 57 km/l przy stałej prędkości 40 km/h, co przekłada się na spalanie na poziomie 1,75 l/100km.

Silnik Piaggio iGet 125cm3 zawiera zupełnie innowacyjne elementy mechaniczne i elektroniczne. Niektóre z nowości to:

– nowy wał korbowy w którym zredukowano wibracje, co wpływa na płynniejszą jazdę,

– nowy rozrusznik, cichszy o 70%,

– pokrywa skrzyni biegów redukująca hałas i zwiększająca sztywność konstrukcji,

– wydajniejszy, redukujący hałas filtr powietrza z papierowym wkładem,

– czujnik barometryczny zapewniający optymalizację spalania.

Szczególną wagę przyłożono do sprzęgła, które stworzono z myślą o zwiększeniu przyjemności z jazdy. Dużą uwagę poświęcono zarządzaniu mocą zarówno w fazie lekkiego przyspieszania, jak i w warunkach zatrzymania i startu, typowych dla miejskich korków. Efektem jest bardziej płynna i wolna od drgań jazda.

Całkowicie zmodernizowany został także układ wydechowy. Nowa jednostka sprawia, że silnik jest cichszy, a jednocześnie ma pełniejszy i przyjemniejszy dźwięk.

Jakość i niezawodność bez kompromisów

Idealna ergonomia, komfortowe prowadzenie oraz stabilność i niskie zużycie paliwa oraz emisja spalin, a także dynamiczny silnik mają zaspokoić oczekiwania klienta końcowego szukającego wydajnego, stylowego i dobrze wykonanego pojazdu, dzięki któremu wyróżni się nawet w zatłoczonej metropolii.

Skutery Liberty charakteryzują się doskonałą konstrukcją, która wyznacza nowe standardy niezawodności i jakości wykończenia. Nowe materiały, nowe procesy, połączenia, a nawet dobór kolorów – wszystko to potęguje wrażenie korzystania z produktu z najwyższej półki.

Solidność elementów i dbałość o szczegóły przekładają się na wszystkie aspekty działania pojazdu począwszy od reakcji przepustnicy, przez idealną konstrukcję przestrzeni bagażowej, materiały wybrane na siedzenie, brzmienie silnika, brak wibracji, aż po odczucia w trakcie hamowania. Liberty to niezawodny pojazd, który zachowuje swoje cechy przez cały okres użytkowania.

Wolność i bezpieczeństwo

Łatwość prowadzenia i bezkompromisowa stabilność nawet przy najwyższych prędkościach dla zwiększenia bezpieczeństwa – oto wytyczne, którymi kierowali się projektanci ramy nowego Liberty. Aby osiągnąć swój cel, zmienili geometrię widelca i zwiększyli rozmiar przedniego koła (średnica 16), a następnie zastosowali najlepsze możliwe komponenty.

Piaggio Liberty ma solidną stalową ramę rurową z prasowanymi wzmocnieniami. Sztywność ramy zwiększono o 15%, a odporność na wzdłużne zginanie zwiększona została o 17%, co oznacza zdecydowanie lepszą kontrolę prowadzenia pojazdu w czasie jazdy – na miarę pojazdu klasy wyższej. Z przodu zastosowano hydrauliczny widelec teleskopowy o nowej geometrii.

Silnik do ramy mocuje podwójny uchwyt, który gwarantuje optymalną amortyzację jego drgań. Pojedynczy tylny amortyzator z regulacją napięcia sprężyny pozwala na dostosowanie ustawień do wagi użytkownika podróżującego w pojedynkę lub z pasażerem.

Liberty był zawsze liderem kategorii skuterów na „dużych kołach”. Dzięki nim pojazdy są jednocześnie lekkie i zwinne oraz stabilne i bezpieczne. Teraz średnica przedniego koła wzrosła z 15” do 16”, co gwarantuje jeszcze większą stabilność i prędkości. Obie felgi wykonane zostały z aluminium i charakteryzują się atrakcyjnym, 7-szprychowym designem. Tylna felga o średnicy 14” wyposażona jest w oponę, która w porównaniu z poprzednią wersją urosła do rozmiaru 100/80.

Liberty 125cm3 standardowo wyposażony jest w system ABS stworzony we współpracy z firmą Bosch, największym na świecie producentem części motoryzacyjnych. Elektroniczny system zapobiega blokowaniu się przedniego koła w przypadku gwałtownego hamowania lub na śliskich nawierzchniach. To istotny krok na drodze do tworzenia jeszcze bezpieczniejszych pojazdów. System hamulcowy, również w wersji 50 cm3, składa się z 240-milimetrowej przedniej tarczy współpracującej z zaciskiem Nissin oraz 140-milimetrowego tylnego bębna o zwiększonej wydajności.

Dbając o bezpieczeństwo, niczego nie pozostawiono przypadkowi. Piaggio Liberty posiada podwójną linkę gazu, która pozwala na mechaniczne zamknięcie przepustnicy, czujnik przechyłu, który natychmiast wyłącza silnik w przypadku przewrócenia się pojazdu oraz czujnik zapobiegający jeździe z otwartą boczną nóżką.

Widoczność to podstawowa sprawa podczas jazdy jednośladem. Nowe przednie światła LED przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa nowego Piaggio Liberty, sprawiając, że skuter jest bardziej widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy.

Elegancja, ergonomia i maksimum funkcjonalności

Piaggio Liberty, jako ikona włoskiego stylu, przyczynił się do powstania fenomenu skutera na dużych kołach. Udało mu się wyprzedzić inne pojazdy w segmencie, gdzie piękno często traci na znaczeniu na rzecz walorów praktycznych. Marce Piaggio udało się połączyć funkcjonalność z elegancją.

Nowe Liberty imponuje jakością i solidnością, a jednocześnie jest bardziej dynamiczny, większy i bardziej komfortowy. Szczególna uwaga została poświęcona ergonomii pojazdu. Obok nowej lampy LED z przodu, na kierownicy znalazły się instrumenty kontrolne w ramach zaprojektowanej od podstaw deski rozdzielczej. Nie jest to już kokpit mechaniczny, lecz elektroniczny, łączący w sobie elegancję klasycznych zegarów z funkcjonalnością wyświetlaczy LCD i sterowaniem przyciskami po prawej stronie kierownicy.

 Dzięki przeniesieniu akumulatora w inne miejsce, przestrzeń schowka w osłonie na nogi została praktycznie podwojona z 2 litrów w poprzednim Liberty do prawie 4 litrów w nowym. Schowek został wyposażony w gniazdo USB umożliwiające ładowanie smartfona. Przestrzeń ładunkowa w schowku pod siedzeniem również wzrosła o 30%: z 12,5 do 17 l. Centralna część pojazdu jest teraz bardziej komfortowa, a dzięki rozkładanym podnóżkom jazda stała się przyjemniejsza zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

Całkowicie przeprojektowane i wyjątkowo duże siedzenie zostało wydłużone dla większego komfortu jazdy we dwoje. Zostało pokryte wysokiej jakości skórą eco i ozdobione szwami podkreślającymi kształt. W funkcji podstawy siedzenia zastosowany został innowacyjny chromowany element, który pełni funkcję dekoracyjną, wyszczuplając tył Liberty.

Wbudowany w kluczyk pilot z funkcją „znajdź skuter”, dostępny jest jako wyposażenie dodatkowe, to bardzo wygodna funkcja pomagająca zlokalizować pojazd na zatłoczonych parkingach.

Tył nowego Liberty jest bardziej charakterystyczny. Harmonijnie kończy się całkowicie przeprojektowaną lampą tylną. Perfekcyjnie wymodelowane osłony boczne zapewniają ochronę wszystkich elementów nadwozia. Doskonale współgrają estetycznie z przednimi osłonami i zawierają eleganckie elementy chromowane.

Nowe Piaggio Liberty dostępny jest w dwóch konfiguracjach: klasycznej i bardziej sportowej – oznaczonej literą „S”. Wersja klasyczna, przeznaczona dla bardziej dojrzałego kierowcy, to ucieleśnienie ducha elegancji, który zawsze cechował Liberty. Dostępna jest w  kolorystyce Bianco Perla i Blu Midnight, a także w nowej Marrone Etna.

Z kolei Piaggio Liberty S wyróżnia się śmiałą kolorystyką Rosso Ibis i Grigio Titanio Opaco. Za sprawą detali takich jak czarne felgi z polerowanym rantem czy czerwone szwy na siedzeniu wersja S przeznaczona jest dla kierowców, którzy pragną wyróżnić się jeszcze bardziej.

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
100%
Interesujące
0%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
0%
Smutne
0%
  • rider
    18 marca 2016 at 08:54

    Super hiper rewelacja: LED, LCD, USB, iGet – super komfortowy i bezpieczny, ale bęben z tyłu w 125???!!!! Może panowie inżynierowie zamiast wciskać e-kicz naprawdę zadbali by o bezpieczeństwo. Bęben to ja mam w chińczyku za 3,5 tys. zł a w przypadku tej półki cenowej tarcza to podstawa. I jaki sens ma abs tylko na przód? Nie lepiej było zamontować tarcze z tyłu i CBS? Byłoby efektywniej.

  • Zdjęcie profilowe paci
    18 marca 2016 at 15:25

    I tu sie zgodze z przedmówcą,zachwalany a za 10k mamy bęben z tyłu i chlodzenie powietrzem no rzekł bym delikatie że dupy nie urywa.

  • Zdjęcie profilowe anonim
    18 marca 2016 at 17:55

    Eeeee… bez przesady :-))) Ale kolor fajny :-)))))))))))))))))

  • Zdjęcie profilowe
    arasz74
    18 marca 2016 at 18:26

    Bo ten sprzęt sam z siebie dupy podrywa 🙂 Kształtem i kolorem śliczna damska zabawka, jak ładna włodka torebka – pasuje do klasycznych szpilek. Na naszym rynku bym nie liczył na kupienie 50 przez młodych kierowców. Za drogo i za wolno. Oni wszyscy chcą tanio i szybko, bez ekologicznych pomysłów typu 1,75l/100km. Może być i 6/100 byle jechał 80 aaalbo i więcej. Skuterek raczej dla ukochanej córeczki tatusia, albo młodych kobiet z korporacji, bo je stać na zakup czegoś tak ładnego.

  • Jan
    8 listopada 2016 at 11:31

    Posiadam Liberty 125cc z 2006 roku i bęben z tyłu to kompletna porażka, pomimo wymiany na EBC kompletnie nie jest w stanie zatrzymać sprawie skutera. Nie wiem jak w tym modelu 2016, ale mój przy wzroście 185cm jest zdecydowanie za mały, max. dla 175cm. Zmieniłem na Yamahę X-Max, jak dla mnie bez porównania 🙂