
- Zwieńczeniem w katalogu odświeżonych modeli Hondy na rok 2025 jest skuter Vision 110. Jakie zmiany wprowadzono?
Jak informuje producent, zwieńczeniem wielu zapowiedzi Hondy i ulepszeń w ofercie na rok 2025 jest Vision 110. Ten niewielki skuter to ostatni krok w podróży związanej z udoskonalaniem gamy modelowej Hondy na ten rok. Metamorfozą objęto modele z rodziny CRF, popularne modele adventure – Transalp, Africa Twin i X-ADV oraz retro-modele Dax, Monkey, Super Cub. Nie zapomniano także o Gold Wing oraz NT1100, a w szeregi szerszeni wstąpił zupełnie nowy naked CB1000 Hornet.
Honda Vision 110 na rok 2025 to kontynuacja ewolucji miejskiego, zgrabnego skutera, który zadebiutował w Europie w 2011 roku. Od tego czasu całej Europie sprzedano ponad 105 000 egzemplarzy tego modelu, przy czym największy wolumen sprzedaży odnotowano w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i we Włoszech.
Zmiany techniczne
Model na 2025 rok otrzymał gniazdo USB-C oraz został dostosowany do normy Euro5+ dzięki modyfikacji modułu ECU i dodaniu nowego czujnika O2. Silnik “enhanced Smart Power” (eSP), wyposażony jest w system Auto Stop. Dwuzaworowe, chłodzone powietrzem z serce o pojemności 109 cm3 generuje moc 9 KM (6,4 kW) przy 7500 obr./min oraz moment obrotowy 9,0 Nm przy 5750 obr./min. Zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100 km, co przy zbiorniku o pojemności 4,9 litra pozwala na przejechanie ponad 255 km.
Praktyczne rozwiązania
Vision 110 zachował swoje podstawowe cechy funkcjonalne. Schowek pod siedzeniem o pojemności 17,7 litra umożliwia przechowywanie kasku lub innych rzeczy codziennego użytku. System Smart Key pozwala na bezkluczykowe uruchamianie pojazdu i otwieranie schowka, a panel wskaźników LCD dostarcza najważniejszych informacji w czytelny sposób. Nowością jest gniazdo USB-C, umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych w trakcie jazdy.
Nowe kolory
W 2025 roku Vision 110 będzie dostępny w dwóch nowych wersjach kolorystycznych Pearl Snowflake White oraz Candy Luster Red.
W ofercie pozostają również dotychczasowe kolory Pearl Jupiter Gray oraz Matt Galaxy Black Metallic.
Jak zmieniła się Honda Vision na przestrzeni ostatnich lat? Zobacz, jak prezentował się rok modelowy 2021:
Honda Vision 110 2021: nowa wizja codziennego transportu [zdjęcia, dane techniczne]
Dane techniczne:
SILNIK | |
Typ | Chłodzony powietrzem, dwuzaworowy SOHC, jednocylindrowy |
Pojemność skokowa (cm³) | 109 cm3 |
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 47,0 x 63,1 mm |
Stopień sprężania | 10:1 |
Moc maksymalna | 9 KM (6,4 kW) przy 7500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 9,0 Nm przy 5750 obr./min |
Poziom hałasu stacjonarnego (dB) | 79 dB |
Prędkość maksymalna | 89 km/h |
Pojemność układu smarowania | 0,8 l |
SYSTEM PALIWOWY | |
Zasilanie | PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Zbiornik paliwa | 4,9 l |
Emisja CO2 (WMTC) | 44 g/km |
Zużycie paliwa | 1,9 l/100 km |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |
Typ akumulatora | GTZ6V |
Pojemność akumulatora | 12V 5.0 Ah (10HR)/12V 5.3 Ah (20HR) |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |
Typ sprzęgła | Automatyczne, sprzęgło odśrodkowe suche |
Typ skrzyni biegów | CVT |
Przełożenie końcowe | Pasek klinowy |
RAMA | |
Typ ramy | Ze stali tłoczonej |
PODWOZIE | |
Rozmiary (Dł.x Szer. x Wys.) | 1,925 mm x 686 mm x 1,125 mm |
Rozstaw osi | 1,280 mm |
Kąt główki ramy | 26.5° |
Wyprzedzenie | 71 mm |
Wysokość siedziska | 785 mm |
Prześwit | 175 mm |
Masa własna | 100 kg |
ZAWIESZENIE | |
Zawieszenie przednie | 31 mm widelec teleskopowy o skoku 90mm |
Zawieszenie tylne | Wahacz z pojedynczym amortyzatorem o skoku 85 mm |
KOŁA | |
Obręcz przednia | 16M/C x MT1.85 |
Obręcz tylna | 14M/C x MT1.85 |
Opona przednia | 80/90-16 M/C 43P |
Opona tylna | 90/90-14 M/C 46P |
HAMULCE | |
Układ hamulcowy | CBS |
Przód | Zacisk jednotłoczkowy. Pojedyncza tarcza 220 mm |
Tył | Bęben 130mm |
PRZYRZĄD I ELEKTRYKA | |
Przyrządy | LCD z prędkościomierzem |
Reflektor | Żarówkowy |
Lampa tylna | Żarówka |
USB | USB-C |