Honda Vision 110 2021 to pojazd, który łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy użytkowych i sprawdzonych przez lata skuterów, które skomunikowały cały świat, z nowoczesnymi rozwiązaniami na miarę współczesnych czasów. W mocno odświeżonej wersji na przyszły sezon jest teraz jeszcze lepiej przygotowana do zaspokajania codziennych potrzeb ludzi żyjących w ciągłym ruchu.
Hondę Vision 110, wprowadzoną w Europie w 2012 roku, projektowano z myślą o zaoferowaniu klientom niezawodnego, dostarczającego radości środka transportu w atrakcyjnej cenie. Miał to być skuter przeznaczony do codziennego użytku przez szerokie grono klientów, więc za priorytety uznano takie jego cechy, jak: trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę eksploatacji.
Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B
Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.
Dzięki prostemu, niezawodnemu, chłodzonemu powietrzem silnikowi ‘Enhanced Smart Power’ (eSP), który wykazywał niewielki apetyt na paliwo oraz stabilnemu podwoziu, skutecznemu systemowi hamulcowemu CBS (Combined Braking System) i dużej przestrzeni bagażowej, Vision 110 stał się zarówno nowoczesnym, jak i bezpiecznym wyborem dla zwolenników małych skuterów.
Vision 110 dysponuje ponadto bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub. Wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie, Super Cub jest najlepiej sprzedającym się pojazdem silnikowym w historii motoryzacji i do dziś pozostaje mocnym punktem w ofercie Hondy.
Ranking: Najciekawsze skutery na prawo jazdy kategorii B
Mimo licznych walorów, w obliczu wciąż rosnących oczekiwań klientów, nadszedł czas na wprowadzenie zupełnie nowej generacji Vision 110. Ta sama formuła, w oparciu o którą zbudowano poprzedni model tego skutera, posłużyła do stworzenia jego następcy, jednak jeszcze nowocześniejszego, lżejszego i bardziej użytecznego.
Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne - zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).
Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych:
Pearl Jasmine White
Poseidon Black Metallic
Mat Galaxy Black Metallic
Candy Noble Red
Chociaż skuter Vision 110 został zaprojektowany jako prosty, łatwy w użyciu środek transportu, nie zrezygnowano tu z typowej dla Hondy jakości oraz prezencji. Całkowicie zmienione wzornictwo jest spójne i nowoczesne, a wspólne geny z innymi skuterami z gamy Hondy, widoczne są na pierwszy rzut oka. Nowy wygląd definiują charakterystyczne, dodające dynamizmu linie i czyste, eleganckie powierzchnie.
Podobnie jak słynna seria skuterów SH, Vision 110 wyróżnia się wyprostowaną sylwetką i praktyczną płaską podłogą, a schowek pod siedzeniem oferuje teraz większą pojemność, wynoszącą 17,7 litra.
Kolejnym atrakcyjnym elementem wyposażenia skutera Vision 110 jest system bezkluczykowy Smart Key. Pozostający w kieszeni kierowcy kluczyk kontroluje zarówno blokadę zapłonu, jak i zamek schowka pod siedzeniem, co zwiększa wygodę codziennej eksploatacji pojazdu. Nowe przyrządy to połączenie analogowego prędkościomierza z panelem informacyjnym LCD.
Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1.
Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów
W całej architekturze silnika zastosowano rozwiązania techniczne, takie jak dwustronne paski zębate, które zmniejszają straty wynikające z tarcia i podnoszą jego wydajność. Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), został zamontowany na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obraca on wał korbowy, eliminując w ten sposób hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.
Czy emotocykl enduro 125 nadaj się w ciężki teren?
System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, a po obróceniu manetki przepustnicy, natychmiast ponownie uruchamia silnik. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG oraz systemowi cofania wału korbowego, który przywraca wał do pierwotnej pozycji przed suwem ssania, a także dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu, powodowane sprężaniem.