Honda Vision 110 2021: nowa wizja codziennego transportu [zdjęcia, dane techniczne]

Honda Vision 110 2021 to pojazd, który łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy użytkowych i sprawdzonych przez lata skuterów, które skomunikowały cały świat, z nowoczesnymi rozwiązaniami na miarę współczesnych czasów. W mocno odświeżonej wersji na przyszły sezon jest teraz jeszcze lepiej przygotowana do zaspokajania codziennych potrzeb ludzi żyjących w ciągłym ruchu.

Hondę Vision 110, wprowadzoną w Europie w 2012 roku, projektowano z myślą o  zaoferowaniu klientom niezawodnego, dostarczającego radości środka transportu w atrakcyjnej cenie. Miał to być skuter przeznaczony do codziennego użytku przez szerokie grono klientów, więc za priorytety uznano takie jego cechy, jak: trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę eksploatacji.

Dzięki prostemu, niezawodnemu, chłodzonemu powietrzem silnikowi ‘Enhanced Smart Power’ (eSP), który wykazywał niewielki apetyt na paliwo oraz stabilnemu podwoziu, skutecznemu systemowi hamulcowemu CBS (Combined Braking System) i dużej przestrzeni bagażowej, Vision 110 stał się zarówno nowoczesnym, jak i bezpiecznym wyborem dla zwolenników małych skuterów.

Vision 110 dysponuje ponadto bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub. Wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie, Super Cub jest najlepiej sprzedającym się pojazdem silnikowym w historii motoryzacji i do dziś pozostaje mocnym punktem w ofercie Hondy.

Ranking: Najciekawsze skutery na prawo jazdy kategorii B

Mimo licznych walorów, w obliczu wciąż rosnących oczekiwań klientów, nadszedł czas na wprowadzenie zupełnie nowej generacji Vision 110. Ta sama formuła, w oparciu o którą zbudowano poprzedni model tego skutera, posłużyła do stworzenia jego następcy, jednak jeszcze nowocześniejszego, lżejszego i bardziej użytecznego.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne – zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).

Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych:

 

Pearl Jasmine White

Poseidon Black Metallic

Mat Galaxy Black Metallic

Candy Noble Red

Chociaż skuter Vision 110 został zaprojektowany jako prosty, łatwy w użyciu środek transportu, nie zrezygnowano tu z typowej dla Hondy jakości oraz prezencji. Całkowicie zmienione wzornictwo jest spójne i nowoczesne, a wspólne geny z innymi skuterami z gamy Hondy, widoczne są na pierwszy rzut oka. Nowy wygląd definiują charakterystyczne, dodające dynamizmu linie i czyste, eleganckie powierzchnie.

 

Podobnie jak słynna seria skuterów SH, Vision 110 wyróżnia się wyprostowaną sylwetką i praktyczną płaską podłogą, a schowek pod siedzeniem oferuje teraz większą pojemność, wynoszącą 17,7 litra.

Kolejnym atrakcyjnym elementem wyposażenia skutera Vision 110 jest system bezkluczykowy Smart Key. Pozostający w kieszeni kierowcy kluczyk kontroluje zarówno blokadę zapłonu, jak i zamek schowka pod siedzeniem, co zwiększa wygodę codziennej eksploatacji pojazdu. Nowe przyrządy to połączenie analogowego prędkościomierza z panelem informacyjnym LCD.

Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1.

 

Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów

W całej architekturze silnika zastosowano rozwiązania techniczne, takie jak dwustronne paski zębate, które zmniejszają straty wynikające z tarcia i  podnoszą jego wydajność. Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), został zamontowany na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obraca on wał korbowy, eliminując w ten sposób hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.

Czy emotocykl enduro 125 nadaj się w ciężki teren?

System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, a po obróceniu manetki przepustnicy, natychmiast ponownie uruchamia silnik. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG oraz systemowi cofania wału korbowego, który przywraca wał do pierwotnej pozycji przed suwem ssania, a także dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu, powodowane sprężaniem.

  • SILNIK
  • Typ
  • Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC
  • Pojemność skokowa (cm³)
  • 109,5 cm3
  • Liczba zaworów na cylinder
  • 2 zawory
  • Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´
  • 47,0 x 63,1 mm
  • Stopień sprężania
  • 10:1
  • Moc maksymalna
  • 8 KM przy 7500 obr/min
  • Maks. moment obrotowy
  • 9,0 Nm przy 5750 obr/min
  • Pojemność układu smarowania
  • 0,8 l
  • SYSTEM PALIWOWY
  • Zasilanie
  • PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
  • Zbiornik paliwa
  • 4,9 l
  • Zużycie paliwa
  • 1,83 l/100 km
  • INSTALACJA ELEKTRYCZNA
  • Rozrusznik
  • Elektryczny
  • Pojemność akumulatora
  • GTZ6V 5.3Ah MF
  • Moc alternatora
  • 390 W przy 5000 obr/min
  • UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
  • Typ sprzęgła
  • Automatyczne sprzęgło odśrodkowe
  • Typ skrzyni biegów
  • Pasowa skrzynia automatyczna CVT
  • RAMA
  • Typ
  • Tłoczona, stalowa, spawana laserowo
  • PODWOZIE
  • Wymiary (dł. x szer. x wys.)
  • 1925 mm X 686 mm X 1115 mm
  • Rozstaw osi
  • 1280 mm
  • Kąt pochylenia kolumny
  • 26° 30’
  • Wyprzedzenie
  • 71 mm
  • Wysokość siedziska
  • 785 mm
  • Prześwit
  • 175 mm
  • Masa własna
  • 100 kg
  • Promień skrętu
  • 1,8 m
  • ZAWIESZENIE
  • Przednie
  • Widelec teleskopowy 31 mm
  • Tył
  • Wahacz z pojedynczym amortyzatorem
  • KOŁA
  • Obręcz przednia
  • 16M/C X MT1.85
  • Obręcz tylna
  • 14M/C X MT1.85
  • Opona przednia
  • 80/90-16 cali
  • Opona tylna
  • 90/90-14 cali
  • HAMULCE
  • Typ układu
  • Hamulce łączone (Honda CBS)
  • ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
  • Zespół wskaźników
  • Gniazdo 12 V
  • Reflektor
  • Żarówkowy
  • Światła tylne
  • Żarówkowy

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button