Honda Vision 110 2021 to pojazd, który łączy w sobie wszystkie najlepsze cechy użytkowych i sprawdzonych przez lata skuterów, które skomunikowały cały świat, z nowoczesnymi rozwiązaniami na miarę współczesnych czasów. W mocno odświeżonej wersji na przyszły sezon jest teraz jeszcze lepiej przygotowana do zaspokajania codziennych potrzeb ludzi żyjących w ciągłym ruchu.
Hondę Vision 110, wprowadzoną w Europie w 2012 roku, projektowano z myślą o zaoferowaniu klientom niezawodnego, dostarczającego radości środka transportu w atrakcyjnej cenie. Miał to być skuter przeznaczony do codziennego użytku przez szerokie grono klientów, więc za priorytety uznano takie jego cechy, jak: trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo i wygodę eksploatacji.
Dzięki prostemu, niezawodnemu, chłodzonemu powietrzem silnikowi ‘Enhanced Smart Power’ (eSP), który wykazywał niewielki apetyt na paliwo oraz stabilnemu podwoziu, skutecznemu systemowi hamulcowemu CBS (Combined Braking System) i dużej przestrzeni bagażowej, Vision 110 stał się zarówno nowoczesnym, jak i bezpiecznym wyborem dla zwolenników małych skuterów.
Vision 110 dysponuje ponadto bardzo pięknym rodowodem. Pierwszy skuter Hondy, Juno K z 1954 roku otrzymał wiele nowych rozwiązań i materiałów, a cztery lata później dołączył do niego rewolucyjny czterosuwowy Super Cub. Wyprodukowany w ponad 100 milionach egzemplarzy na całym świecie, Super Cub jest najlepiej sprzedającym się pojazdem silnikowym w historii motoryzacji i do dziś pozostaje mocnym punktem w ofercie Hondy.
Ranking: Najciekawsze skutery na prawo jazdy kategorii B
Mimo licznych walorów, w obliczu wciąż rosnących oczekiwań klientów, nadszedł czas na wprowadzenie zupełnie nowej generacji Vision 110. Ta sama formuła, w oparciu o którą zbudowano poprzedni model tego skutera, posłużyła do stworzenia jego następcy, jednak jeszcze nowocześniejszego, lżejszego i bardziej użytecznego.
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Unowocześnionej stylistyce modelu Vision 110 towarzyszą udoskonalenia techniczne – zastosowanie lżejszej, nowej ramy ‘enhanced Smart Architecture Frame’ (eSAF) oraz przeprojektowany, bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa, chłodzony powietrzem silnik ’enhanced Smart Power’ (eSP).
Nowe funkcje obejmują obsługę zapłonu i schowka za pomocą systemu bezkluczykowego Smart Key oraz nową tablicę przyrządów. Model Vision 110 na rok 2021 będzie dostępny w czterech nowych opcjach kolorystycznych:
Pearl Jasmine White
Poseidon Black Metallic
Mat Galaxy Black Metallic
Candy Noble Red
Chociaż skuter Vision 110 został zaprojektowany jako prosty, łatwy w użyciu środek transportu, nie zrezygnowano tu z typowej dla Hondy jakości oraz prezencji. Całkowicie zmienione wzornictwo jest spójne i nowoczesne, a wspólne geny z innymi skuterami z gamy Hondy, widoczne są na pierwszy rzut oka. Nowy wygląd definiują charakterystyczne, dodające dynamizmu linie i czyste, eleganckie powierzchnie.
Podobnie jak słynna seria skuterów SH, Vision 110 wyróżnia się wyprostowaną sylwetką i praktyczną płaską podłogą, a schowek pod siedzeniem oferuje teraz większą pojemność, wynoszącą 17,7 litra.
Kolejnym atrakcyjnym elementem wyposażenia skutera Vision 110 jest system bezkluczykowy Smart Key. Pozostający w kieszeni kierowcy kluczyk kontroluje zarówno blokadę zapłonu, jak i zamek schowka pod siedzeniem, co zwiększa wygodę codziennej eksploatacji pojazdu. Nowe przyrządy to połączenie analogowego prędkościomierza z panelem informacyjnym LCD.
Dwuzaworowa, chłodzona powietrzem jednostka SOHC ‘enhanced Smart Power’ (eSP), o pojemności skokowej 109,5 cm3, została całkowicie przeprojektowana – w modelu na rok 2021 jest ona lekka (waży zaledwie 22 kg), wytrzymała i wydajna. Silnik zapewnia solidną – jak na tak niewielki pojazd – moc maksymalną 8 KM przy 7500 obr/min i maksymalny moment obrotowy – 9,0 Nm przy 5750 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka są ustawione na 47 x 63,1 mm, przy stopniu sprężania 10:1.
Skuter jest bardzo przyjazny dla użytkownika, z ostrą reakcją na otwarcie przepustnicy, idealną w dynamicznym miejskim ruchu. W porównaniu z poprzednią jednostką napędową, zużycie paliwa zredukowane zostało o 5% i wynosi teraz 1,8 l/100km (tryb WMTC). Zatankowanie do pełna umieszczonego pod siedzeniem zbiornika o pojemności 4,9 litra, pozwala zatem na przejechanie ponad 260 kilometrów
W całej architekturze silnika zastosowano rozwiązania techniczne, takie jak dwustronne paski zębate, które zmniejszają straty wynikające z tarcia i podnoszą jego wydajność. Elektronicznie sterowany bezszczotkowy rozrusznik, pracujący także jako alternator (ACG), został zamontowany na końcu wału korbowego. Bezpośrednio obraca on wał korbowy, eliminując w ten sposób hałas spowodowany sprzęganiem kół zębatych i pracą zazębień.
Czy emotocykl enduro 125 nadaj się w ciężki teren?
System Idling Stop automatycznie zatrzymuje silnik po trzech sekundach pracy na biegu jałowym, gdy skuter jest nieruchomy i załączony jest hamulec, a po obróceniu manetki przepustnicy, natychmiast ponownie uruchamia silnik. System jest wyjątkowo przyjazny w użyciu dzięki rozrusznikowi ACG oraz systemowi cofania wału korbowego, który przywraca wał do pierwotnej pozycji przed suwem ssania, a także dzięki mechanizmowi dekompresji, który minimalizuje opory rozruchu, powodowane sprężaniem.
- SILNIK
- Typ
- Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, SOHC
- Pojemność skokowa (cm³)
- 109,5 cm3
- Liczba zaworów na cylinder
- 2 zawory
- Średnica cylindra x skok tłoka (mm)´
- 47,0 x 63,1 mm
- Stopień sprężania
- 10:1
- Moc maksymalna
- 8 KM przy 7500 obr/min
- Maks. moment obrotowy
- 9,0 Nm przy 5750 obr/min
- Pojemność układu smarowania
- 0,8 l
- SYSTEM PALIWOWY
- Zasilanie
- PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
- Zbiornik paliwa
- 4,9 l
- Zużycie paliwa
- 1,83 l/100 km
- INSTALACJA ELEKTRYCZNA
- Rozrusznik
- Elektryczny
- Pojemność akumulatora
- GTZ6V 5.3Ah MF
- Moc alternatora
- 390 W przy 5000 obr/min
- UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
- Typ sprzęgła
- Automatyczne sprzęgło odśrodkowe
- Typ skrzyni biegów
- Pasowa skrzynia automatyczna CVT
- RAMA
- Typ
- Tłoczona, stalowa, spawana laserowo
- PODWOZIE
- Wymiary (dł. x szer. x wys.)
- 1925 mm X 686 mm X 1115 mm
- Rozstaw osi
- 1280 mm
- Kąt pochylenia kolumny
- 26° 30’
- Wyprzedzenie
- 71 mm
- Wysokość siedziska
- 785 mm
- Prześwit
- 175 mm
- Masa własna
- 100 kg
- Promień skrętu
- 1,8 m
- ZAWIESZENIE
- Przednie
- Widelec teleskopowy 31 mm
- Tył
- Wahacz z pojedynczym amortyzatorem
- KOŁA
- Obręcz przednia
- 16M/C X MT1.85
- Obręcz tylna
- 14M/C X MT1.85
- Opona przednia
- 80/90-16 cali
- Opona tylna
- 90/90-14 cali
- HAMULCE
- Typ układu
- Hamulce łączone (Honda CBS)
- ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
- Zespół wskaźników
- Gniazdo 12 V
- Reflektor
- Żarówkowy
- Światła tylne
- Żarówkowy