Nowy e-skuter BMW CE 02: Miejska mobilność w wersji 2.0

Nowa miejska propozycja BMW, czyli mocno lajfstajlowy motocykl z napędem elektrycznym

W skrócie
  • BMW Motorrad wprowadza nowy motocykl, lub też skuter elektryczny o nazwie CE 02, który jest przeznaczony do poruszania się po mieście i wygląda o wiele mniej niedorzecznie niż elektryczna hulajnoga
  • Silnik elektryczny generuje do 15 koni mechanicznych, przy czym jego moment obrotowy ma dawać dużo wiecej funu niż klasyczna 125-tka. Na pokładzie znajdują się dwa akumulatory o pojemności 1,96 kWh. BMW Motorrad twierdzi, że to wystarczy na około 90 kilometrów zasięgu

BMW Motorrad, podczas odbywajacego się właśnie w Berlinie BMW Motorrad Days 2023, zaprezentowało swoje najnowsze dziecko. Jest nim BMW CE 02, czyli jednoślad wpisujący się gdzieś pomiędzy skuter a niewielki miejski motocykl. Funbike wydaje się tu być nazwą niezwykle adekwatną, bo już w jego wyglądzie widać sporo potencjału do generowania dobrej zabawy. Byliśmy obecni na tym wydarzeniu i od razu dzielimy się z Wami pierwszymi wrażeniami.

BMW bacznie przygląda się rynkowi i choć wiedzie prym w Europie wśród dużych turystycznych motocyklli segmentu premium, to kieruje swe kroki także w stronę młodzieży i miejskiej komunikacji w bardzo “lajfstajlowym” wydaniu. Wielce wymownym tego przykładem jest premiera nowego elektrycznego jednośladu, który ma służyć do niczym nieskrępowanego miejskiego transportu i być jednocześnie designerskim gadżetem, z którym warto się zaprzyjaźnić na dłużej.

BMW Motorrad dodaje drugi model elektryczny do swojej oferty jednośladów. CE 02 to mniejsza i tańsza kontynuacja modelu CE 04, który trafił na rynek w zeszłym roku. Ciężko jednoznacznie ocenić do jakiej kategorii jednośladów należałoby przypisać ten niecodzienny pojazd. Nam kojarzy się z kultową Hondą Dax, ale w znacznie bardziej nowoczesnym i bliższym klimatom deskorolkowym wydaniu. Możemy jednak zobaczyć, dokąd zmierzają zmierzają w kategorii Urban Mobility designerzy i konstruktorzy BMW, ponieważ motocykl ma bardzo “uliczny” wygląd, który będzie wyglądał jak w domu w warunkach miejskich.

BMW CE 02: więcej niż miejska zabawka

Na światowych rynkach oferowane będą dwie różne wersje – jedna z silnikiem elektrycznym o mocy 5 KM i pojedynczym akumulatorem o pojemności 1,96 kWh i druga mocniejsza wersja 15-konną, z podwójnym akumulatorem, dającym w sumie 3,92 kWh i deklarowany zasięg około 90 km na jednym ładowaniu. Maksymalna prędkość jest szacowana z kolei na 100 km na godzinę. Ma to być więc odpowiednik mijeskiej 125-tki, dostępnej na samochodowe prawo jazdy.

Podoba nam się fakt, że BMW CE 02 postawione zostało na dużych 14-calowych kołach. Zapowiada to dobre własności trakcyjne, a bez tych fun z miejskiej jazdy byłby ciężki do osiągnięcia. Maszyna, choć nie wygląda może na to na pierwszy rzut oka, jest dwuosobowa. Podnożki kierowcy umieszczony na niecodziennym dla oka, stalowym stelażu. Oczywiście stopy ridera nie wykonują żadnych czynności zwiazanych z poruszaniem się tym sprzętem, dlatego brak tu jakichkolwiek dźwigni nożnych.

Standardowa ładowarka o mocy 0,9 kW jest dobrą opcją dla okazyjnych użytkowników, ale jeśli będziesz tym kucykiem codziennie poginać do pracy, to z pewnością wygodniejszym rozwiązaniem będzie przejście na opcjonalną ładowarkę o mocy 1,5 kW, ponieważ skraca to czas ładowania. Ładowarka o większej mocy jest częścią opcjonalnego pakietu Highline, który obejmuje również łączność telefoniczną Bluetooth, uchwyt na smartfona, podgrzewane manetki i bardziej wyrafinowane siedzenie.

CE 02 ma standardowy 3,5-calowy wyświetlacz między połówkami kierownicy, który pokazuje między innymi prędkość i pozostały zasięg. Jest też port USB-C do ładowania smartfona, a także aplikacja do śledzenia stanu ładowania pojazdu.

Trzy tryby jazdy 

W podstawowej wersji wyposażenia dostępne będą dwa tryby jazdy: Flowi Surf. W przypadku wyboró opcji Riding Mode Pro, pojawi się także dodatkowy tryb Flash z bardziej zdecydowaną reakcją na manetkę oraz silniejszą rekuperacją.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

CE 02 wydaje się być ciekawą opcją do poruszania się po mieście i unikania korków, ale za ten designerski środek transportu przyjdzie nam zapłacić w podstawowej wersji około 41 tysięcy złotych. We wspomnianej wersji Highline będzie to około 45 tysięcy złotych. 

Jedno jest pewne. Ten sprzęt może wzbudzać zainteresowanie, dlatego już teraz czekamy na jazdy testowe, by sprawdzić jak ten wózek jeździ i porównać go do BMW CE 04. Więcej o tej niecodziennej miejskiej propozycji dowiesz się na stronie www.bmw-motorrad.pl

 

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button