Nowość 2025 – Barton BXF 150 PRO.

Cross/enduro nie tylko dla początkujących

W skrócie
  • Cross w wersji PRO od Bartona, czyli BXF 150.

Barton BXF 150 PRO to nowość w segmencie motocykli crossowych i enduro, która już pod koniec maja pojawi się w salonach sprzedaży Barton Motors. Jak podaje producent, BXF 150 PRO uwagę przykuwać ma nie tylko niską masą i mocnym silnikiem, ale przede wszystkim bogatym wyposażeniem standardowym.

Gotowy na wszystko – od razu po wyjeździe z salonu

Nazwa PRO wskazuje, że producent podnosi sobie poprzeczkę i postawił na bogate wyposażenie we wspomnianej wersji. Pisze:

Zadbano o detale, które często są pomijane w tej klasie cenowej, a dla miłośników jazdy w terenie robią ogromną różnicę.

Na przykład anodowane elementy CNC – jak kierownica, półki, korek zbiornika paliwa, prowadnica czy napinacze łańcucha – nie tylko wyglądają świetnie dzięki matowemu, kolorowemu wykończeniu, ale są też znacznie bardziej odporne na korozję i zarysowania. Docenisz to po kilku błotnych wyprawach, bo wciąż będą wyglądały jak nowe.

W standardzie dostajemy również bezpieczne klamki-niełamki, które nie pękają, a składają się przy upadku – to bardzo praktyczne rozwiązanie, szczególnie dla osób, które dopiero uczą się jazdy w terenie.

Do tego handguardy czyli osłony na dłonie i manetki – ważne, kiedy droga prowadzi przez zarośla albo gęsty las. Chronią nie tylko palce przed uderzeniem, ale też klamki przed przypadkowymi złamaniami.

Na pokładzie jest także licznik motogodzin. To niewielki ekranik wskazujący, ile czasu pracuje silnik. Idealny do pilnowania terminowych serwisów, jak wymiana oleju czy regulacja zaworów.

Z przodu znajdziesz także dedykowany reflektor – element, którego często nie ma w lekkich crossach. W Bartonie BXF 150 PRO dostajesz go w standardzie, co oznacza, że możesz bez obaw jeździć po zmierzchu, w cieniu lasu czy nawet późnym popołudniem, nie ryzykując, że nie zauważysz przeszkody przed kołem.

Na deser mamy aluminiowe felgi w kolorze dopasowanym do nadwozia. Lekkie, odporne i świetnie wyglądające – to kolejny element, który zazwyczaj pojawia się dopiero w droższych modelach.

Dane techniczne

W ramie projektanci osadzili jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik o pojemności 150 cm³. Jednostka generuje 11,7 KM, co w połączeniu z niską masą własną (85 kg), dawać ma żwawą maszynę.

Do tego pojawia się pięciobiegowa skrzynia i dwa sposoby rozruchu (elektryczny oraz klasyczny kopniak).  Z przodu mamy regulowany amortyzator, a z tyłu podwójny olejowy – zestaw w sam raz do nauki techniki i pokonywania przeszkód terenowych.

Hamulce tarczowe z przodu i tyłu dbać mają o skuteczne zatrzymywanie na śliskiej czy sypkiej nawierzchni. A koła – 19 cali z przodu, 16 z tyłu – sprawiać że motocykl pewnie trzyma się podłoża i dobrze reaguje na manewry.

Dla kogo?

BXF 150 PRO to sprzęt rekomendowany dla początkujących i średniozaawansowanych miłośników offroadu, a jeśli z czasem zapragniesz więcej, producent informuje, że  cross to świetna baza pod dalsze modyfikacje.

Jednoślad oferowany jest w trzech wersjach kolorystycznych: zielono-niebieskiej, pomarańczowej i czerwono-niebieskiej. Cena? 6 399,00 zł

Dane techniczne Barton BXF 150 PRO

Pojemność: 150 cm³
Moc maksymalna: 8,6 kW / 8500 obr./min.
Taktowanie i cylindry: 4T, jednocylindrowy
Rozruch: elektryczny, nożny
Chłodzenie: powietrzem
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Długość: 1880 mm
Wysokość: 1130 mm
Szerokość: 650 mm

Rozstaw osi: 1290 mm
Waga: 85 kg
Felga przednia: 19 cali
Felga tylna: 16 cali
Hamulce: tarczowe (przód i tył)
Zbiornik paliwa: 3,5 litra

Przeczytaj też:

Barton NXT 90: mini cross na początek motocyklowej przygody dla dzieci

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button