125 ccm
Aktualnie czytasz:
Nowe prawo o 125 ccm na kat. B od niedzieli: Komentarz marki Junak

Od niedzieli 24.08.2014聽obowi膮zywa膰 b臋dzie znowelizowana ustawa o kieruj膮cych pojazdami na mocy kt贸rej posiadacze prawa jazdy kat. B b臋d膮 mogli porusza膰 si臋 motocyklami 125 ccm bez konieczno艣ci zdobywania dodatkowych uprawnie艅.

Ka偶dy mi艂o艣nik jedno艣lad贸w wie, 偶e data 24.08.2014 jest prze艂omowa. W niedziel臋 wchodz膮 w 偶ycie nowe przepisy na mocy kt贸rych ka偶dy posiadacz prawa jazdy B od minimum 3 lat b臋dzie m贸g艂 w pe艂ni legalnie, bez dodatkowych egzamin贸w je藕dzi膰 motocyklem o poj. 125 ccm.

To wielkie u艂atwienie dla tych wszystkich, kt贸rych 50 ccm by艂o zdecydowanie za skromne do pewnego podr贸偶owania po mie艣cie i poza nim, jak r贸wnie偶 dla posiadaczy samochod贸w, kt贸rzy chc膮 ograniczy膰 czas dojazdu do np. pracy. To tak偶e spory impuls dla ca艂ej naszej bran偶y, z czego nale偶y si臋 ogromnie cieszy膰.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Jednak w przeddzie艅 istnej rewolucji na drogach nie mo偶emy zapomina膰 o najwa偶niejszym. O g艂owie. Uprawienia jakie nadali nam ustawodawcy s膮 ogromnym kredytem zaufania wzgl臋dem nas wszystkich,- m贸wi Karol Kopytek, Zast臋pca Kierownika Sprzeda偶y marki Junak.

Jeste艣my spokojni w stosunku do tych, kt贸rzy wcze艣niej do艣wiadczenie zdobywali prowadz膮c motorower. Z pewno艣ci膮 ma艂y jedno艣lad da艂 im solidne podstawy nie tylko z zakresu obs艂ugi pojazdu, ale przede wszystkim bezpiecze艅stwa. Obawy kierujemy w stosunku do tych, dla kt贸rych motocykl 125 b臋dzie tym pierwszym. Tutaj moc i pr臋dko艣ci s膮 du偶e, zw艂aszcza wzgl臋dem braku do艣wiadczenia.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

W tym przypadku istotna jest pokora. Zar贸wno wzgl臋dem sprz臋tu jak i wzgl臋dem w艂asnych umiej臋tno艣ci. Dlatego tak wa偶ne jest przygotowanie - szczeg贸lnie to praktyczne. Gdy kto艣 mnie pyta jak si臋 za to zabra膰 odpowiadam wprost - kup 2 - 3 godziny w o艣rodku nauki jazdy (to nie jest spory wydatek), albo spr贸buj samodzielnie gdzie艣 z dala od dr贸g publicznych. Najgorszym rozwi膮zaniem jest p贸j艣cie "na 偶ywio艂". Utrata panowania nad 125 ccm w mie艣cie zawsze ko艅czy si臋 藕le - zar贸wno dla motocykla, jak i dla nas samych czy os贸b postronnych. Nie warto tak ryzykowa膰 dla kilku chwil poczucia wolno艣ci. - dodaje.

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe
    22 sierpnia 2014 at 11:07

    Wyrwa艂e艣 troch臋 z kontekstu

    Gdyby szkolenia gwarantowa艂y, 偶e nigdy nie utracimy panowania nad sprz臋tem to by艂aby to prawda, przy czym wyst臋powanie wszystkich naraz konsekwencji takiego stanu okre艣li艂bym nie \”zawsze\”, ale \” cz臋sto\”. Niestety w praktyce do艣wiadczeni motocykli艣ci te偶 czasem nie opanuj膮 maszyny i ich wyszkolenie nie zawsze na co艣 si臋 przydaje.

    Jestem zwolennikiem szkole艅, ale dra偶ni膮 mnie \”czarne wizje\” przewidziane dla tych kt贸rzy ich nie przejd膮 , albo pisanie 偶e kilka godzin za艂atwi spraw臋.

    Kilkugodzinne szkolenia mog膮 za艂atwi膰 co najwy偶ej nabycie podstawowych umiejetno艣ci w prowadzeniu motocykla, obs艂udze skrzyni bieg贸w, u偶ywaniu hamulc贸w co tylko po艣rednio mityguje ryzyko wywrotki, szlifa itd..

  • Zdj臋cie profilowe strycht
    22 sierpnia 2014 at 12:18

    „Utrata panowania nad 125 ccm w mie艣cie zawsze ko艅czy si臋 藕le 鈥 zar贸wno dla motocykla, jak i dla nas samych czy os贸b postronnych. Nie warto tak ryzykowa膰 dla kilku chwil poczucia wolno艣ci.”
    艢wi臋ta prawda.

  • Zdj臋cie profilowe Evert
    22 sierpnia 2014 at 15:33

    „Uprawienia jakie nadali nam ustawodawcy s膮 ogromnym kredytem zaufania wzgl臋dem nas wszystkich”

    Zgadza si臋 i trzeba bra膰 pod uwag臋 to, 偶e jak to zaufanie b臋dzie mocno naruszone, to przepis z pewno艣ci膮 si臋 zmieni. Co prawda prawo wstecz nie dzia艂a i kto naby艂 uprawnienia, ten je zachowa, ale przyszli zdaj膮cy na kat. B i chc膮cy korzysta膰 z tych dobrodziejstw po 3 latach nie mieliby ju偶 wtedy tak dobrze.
    Patrz膮c na przyk艂ady innych kraj贸w europejskich, mo偶liwe s膮 3 scenariusze:
    – pozostanie jak jest;
    – wprowadz膮 szkolenie jak zrobili to np. Francuzi, gdy by艂a zbyt du偶a liczba wypadk贸w na 125-tkach;
    – uprawnienie zostanie cofni臋te, jak w Niemczech czy Luksemburgu w 1980 r.

  • Zdj臋cie profilowe hyena
    22 sierpnia 2014 at 18:44

    Utrata panowania nad czym kolwiek zazwyczaj ko艅czy si臋 偶le. Bo je偶eli nad czym艣 nie panujesz to nie mo偶esz tego kontrolowa膰. Co czytam na temat 125 i B to odrazu katastroficzne wizje. Ze trupy, kerw i miazga. Og贸lnie mo偶na by by艂o to nazwa膰 panik膮 zbiorow膮 lub histeri膮. B膮dzmy dobrej my艣li. Czy Polak jest gorszy od innych ?? Czy jest g艂upszy ?? Uwa偶am 偶e wr臋cz przeciwnie. Zazwyczj jeste艣my tylko biedniejsi.

  • Zdj臋cie profilowe
    22 sierpnia 2014 at 18:33

    Najgorsze w tym jest to, 偶e jak wzro艣nie liczba u偶ytkownik贸w jedno艣lad贸w, to ilo艣膰 wypadk贸w te偶 statystycznie wzro艣nie, cho膰 zapewne stosunek tych偶e do ilo艣ci je偶d偶acych b臋dzie sta艂y.

    Przewiduj臋, 偶e ka偶dy wypadek w kt贸rym bra艂 udzia艂 kierownik 125-tki b臋dzie teraz pokazywany jako dow贸d przeciwko ustawie i nikt nie b臋dzie przypomina艂 opinii publicznej, 偶e ilo艣膰 je偶d偶膮cych wzros艂a.

  • Zdj臋cie profilowe H2O
    22 sierpnia 2014 at 18:59

    Mistrzu, ale co ty masz z tymi wszystkimi statystykami? Studiowa艂e艣 mo偶e statystyk臋 i teraz roboty dla ciebie nie ma?
    *
    I co to jest ta statystyka? Ja mam j膮 daleko gdzie艣, bo zwyk艂em my艣le膰 za siebie i za tych wszystkich innych r贸wnie偶. I nadal 偶yj臋 w pe艂nym zdrowiu, chocia偶 mam ju偶 dwa chinole. Ot, jestem ewenement 艣rodowiskowy. 馃槢

  • Zdj臋cie profilowe eadem
    22 sierpnia 2014 at 20:32

    Wielkie mi halo… Analogicznie ju偶 od 10 lat mo偶na w Polsce posiada膰 bez zezwolenia bro艅 paln膮 czarnoprochow膮 rozdzielnego 艂adowania wytworzon膮 przed rokiem 1850 lub replik臋 tej broni (od 2011r. nowelizacja rozszerzy艂a do 1885r). Jako艣 nie przyczyni艂o si臋 to do strzelanin na ulicach i napad贸w z broni膮 czarnoprochow膮. Takie \”ust臋pstwa\” s膮 zjawiskiem normalnym na 艣wiecie. Po prostu nie mo偶na non stop trzyma膰 smyczy na gardle je艣li szkodliwo艣膰 spo艂eczna jest znikoma. Tak samo temat legalizacji (mnie lub bardziej) marihuany w pewnych krajach lub prostytucji w Niemczech. Wsz臋dzie s膮 jakie艣 niuanse.

  • Zdj臋cie profilowe
    22 sierpnia 2014 at 20:57

    H2O napisa艂:

    Mistrzu, ale co ty masz z tymi wszystkimi statystykami? Studiowa艂e艣 mo偶e statystyk臋 i teraz roboty dla ciebie nie ma?
    *
    I co to jest ta statystyka?

    Statystyka to rewelacyjne w swej prostocie narz臋dzie umo偶liwiaj膮ce czasem przekona膰 niekumatych lub tych bardziej \”opornych\” umys艂owo, 偶e \” jedna jask贸艂ka, nie czyni wiosny\” ::)
    A swoj膮 drog膮, to studiowa艂em matm臋, a w tym statystyk臋:)
    Na brak pracy nie narzekam, ale dzi臋ki, 偶e si臋 interesujesz :):):)

  • Zdj臋cie profilowe H2O
    23 sierpnia 2014 at 04:28

    Tak my艣la艂em, 偶e chcesz innych nieco zainteresowa膰 danym zagadnieniem, ale z艂y target (grup臋 docelow膮) sobie obra艂e艣.
    Pociesz臋 ciebie, 偶e ja studiowa艂em zarz膮dzanie (m.in. analiz臋 strategiczn膮 i takie tam pokrewne ku temu zagadnienia). I to te偶 wida膰. 馃槢

  • Zdj臋cie profilowe snajper061
    23 sierpnia 2014 at 04:36

    dziewczyny nie drapcie si臋