Nowe BMW R 18 i R 18 Classic 2025: Jeszcze większa radość z jazdy

Ogromne boksery z nowymi rozwiązaniami technicznymi

W skrócie
  • Bawarskie motocykle z serii R 18 doczekały się odświeżenia
  • Nowe rozwiązania techniczne, nowe malowania i nowe pakiety akcesoriów
  • BMW R 18 ma teraz jeździć lepiej, ale nostalgiczny klimat ma pozostać na niezmiennie najwyższym poziomie

BMW R 18 kończy w tym roku 5 lat swej egzystencji na rynkach motocyklowych. Z tej okazji bawarski producent postanowił nieco zamieszać i doprawić ten jeżdżący silnik w nowe rozwiązania techniczne, nowe malowania i jeszcze szerszy wachlarz dedykowanych akcesoriów. Dłubnięto także przy samym “Big Boxerze”. Ma być jeszcze przyjemniej i nadal w bardzo nostalgicznym klimacie.

Marka BMW Motorrad weszła do segmentu cruiserów w 2020 roku z modelem BMW R 18, a następnie tego samego roku z wersją R 18 Classic, którą można określić mianem nostalgicznego motocykla turystycznego. Wreszcie w 2021 roku do serii Big Boxer Heritage dodano wersje R 18 Transcontinental, tj. motocykl turystyczny Grand American do luksusowych podróży oraz R 18 B, czyli bagger do zrelaksowanej jazdy po autostradach. W 2023 roku piątym członkiem fascynującej rodziny R 18 stała się wersja BMW R 18 Roctane w stylu custom bagger oferująca od tego czasu najwyższej klasy podróże. Modele R 18 z roku modelowego 2025 zostały zaktualizowane pod względem stylistyki, komfortu i technologii.

Silnik Big Boxer spełnia teraz wymogi normy Euro5+ we wszystkich modelach BMW R 18 oraz dysponuje większym momentem obrotowym.

Zmodyfikowany sterownik silnika zapewnia teraz zgodność z wymogami normy Euro5+. Maksymalny moment obrotowy silnika Big Boxer o mocy 67 kW (91 KM) i pojemności 1802 cm3 został zwiększony o 5 Nm do 163 Nm przy 3000 obr/min. Od 2000 do 4000 obr/min w każdej chwili dostępnych jest ponad 150 Nm momentu obrotowego, co daje niesamowitą radość z jazdy.

BMW R 18: customowy cruiser w nowoczesnym, dynamicznym stylu.

Odświeżone BMW R 18 jest teraz cruiserem o purystycznej, ale także bardziej współczesnej stylistyce. Nowy wygląd osłon przednich i tylnych kół wraz z 18-calowym tylnym kołem (wcześniej 16-calowym) z siedmioma podwójnymi ramionami nadaje modelowi R 18 bardziej dynamiczną prezencję, która jeszcze bardziej podkreśla jego autentyczny charakter cruisera. Koła są opcjonalnie dostępne również w wersji Contrast Cut. W tym przypadku odlewane felgi aluminiowe zostały wypolerowane na połysk, a następnie zabezpieczone bezbarwnym lakierem. Znana kombinacja kół szprychowych 19″/16″ jest nadal dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego.

Na całej długości górnej części wyróżnia się rzeźba kultowego zbiornika paliwa, która płynnie przechodzi w tylny błotnik kończący się na poziomie plakietki BMW. Przedni błotnik, który wcześniej miał kształt klasycznego łuku, prezentuje się teraz znacznie bardziej nowocześnie i dynamicznie dzięki wysklepieniu powierzchni. Wszystkie trzy elementy wyglądają teraz tak, jakby stanowiły jeden odlew. Do tej stylistyki doskonale pasuje pokrywa boczna o wyraźniejszym profilu. Bardziej nowoczesną stylistykę można również dostrzec w „surowym wyglądzie” sekcji widelca, którego rury są teraz pozbawione klasycznych tulei.

Inne cechy, które harmonizują z bardziej dynamicznym designem, to nowe tłumiki o okrągłym przekroju i pojedyncze siedzenie z pianką o grubości 10 mm oraz zmienione kontury. Znacznie wygodniejsze siedzenie jest zdejmowane. Można je wygodnie odblokować za pomocą przycisku ukrytego pod pokrywą.

W celu zwiększenia komfortu podczas jazdy amortyzator sprężynowy ma nową konfigurację pod względem współczynników sprężystości/tłumienia. Zastosowano ją wraz z nowym 18-calowym kołem tylnym i nową oponą w rozmiarze 180/55 B 18. Inne nowe wyposażenie obejmuje standardowe światła dzienne (na wybranych rynkach) oraz gniazdo ładowania USB-C.

Podstawowa wersja BMW R 18 ma układ napędowy w kolorze srebrnym, chromowany układ wydechowy i czarne odlewane felgi aluminiowe. Kolor nadwozia to Blackstorm Metallic.

W wariancie Option 719 Olivine dostępnym jako fabryczne wyposażenie dodatkowe motocykl R 18 posiada czarny układ napędowy, pakiet stylistyczny Aero, odlewane koła Option 719 Icon (19″/16″) o zwiększonej powierzchni, chromowany układ wydechowy i siedzenie Option 719. Wykończenie nadwozia to Velvet Green Metallic.

BMW R 18 Blacked Out to nowy wariant wyposażenia, w którym niemal wszystkie elementy są czarne.

BMW R 18 Classic: jeszcze bardziej klasyczne i autentyczne.

Motocykl BMW R 18 Classic również zyskał udoskonaloną stylistykę, która jeszcze dobitniej podkreśla jego charakter nostalgicznego motocykla turystycznego. Najbardziej rzucającą się w oczy nowością jest przedni fartuch przejęty z modelu R 18 B w połączeniu z 19-calowym przednim kołem szprychowym (wcześniej 16-calowym). Przedni błotnik zawiera teraz przedłużony fartuch, który został znacznie obniżony dla uzyskania stylowego efektu. Nowy błotnik nie tylko wizualnie współgra z rurami widelca występującymi nadal w R 18 Classic, ale także niepodważalnie podkreśla jego przynależność do nostalgicznego segmentu touringowego. Wraz z nowymi osłonami bocznymi i tylnymi tłumikami o okrągłym przekroju nadaje to temu motocyklowi jeszcze bardziej klasyczny oraz autentyczny wygląd. Inne nowe wyposażenie obejmuje światła dzienne w standardzie (na wybranych rynkach) i gniazdo ładowania USB-C.

Podstawowa wersja BMW R 18 Classic jest wyposażona w układ napędowy w kolorze srebrnym, chromowany układ wydechowy, koła szprychowe (19″/16″) oraz elementy wykończenia rur widelca. Dostępne kolory lakieru nadwozia to Blackstorm Metallic i Mineral Grey Metallic Matt.

W wariancie Option 719 Aquamarine dostępnym jako fabryczne wyposażenie dodatkowe model R 18 Classic ma układ napędowy w kolorze srebrnym, pakiet stylistyczny Aero, odlewane koła Option 719 Icon (19″/16″) o zwiększonej powierzchni, przedni błotnik R 18 Transcontinental, elementy wykończenia rur widelca, chromowany układ wydechowy i siedzenie Option 719. Nadwozie jest wykończone dwukolorowym lakierem Blue Planet Metallic/Oriental Blue Metallic.

BMW R 18 Classic Blacked Out to nowy wariant wyposażenia, w którym niemal wszystkie elementy są czarne.

BMW R 18 i R 18 Classic Blacked Out: czarne, eleganckie i wyjątkowo wyraziste.

W wariancie Blacked Out dostępnym jako fabryczne wyposażenie dodatkowe BMW R 18 i R 18 Classic dzięki elementom wyposażenia w kolorach Black High Gloss oraz Dark Chrome wyglądają wyjątkowo elegancko i wyraziście.

Wyposażenie dodatkowe Blacked Out obejmuje czarny układ napędowy, opcję Design Option Black, układ wydechowy w kolorze Dark Chrome oraz inne elementy w kolorze Black High Gloss lub Dark Chrome.

BMW R 18 Blacked Out jest dostępne w kolorach Blackstorm Metallic, Mineral Grey Metallic Matt i Two-Tone Brooklyn Grey.

BMW R 18 Classic Blacked Out jest wykończone w kolorze Two-Tone Brooklyn Grey Metallic.

Nowe wyposażenie dodatkowe i oryginalne akcesoria BMW Motorrad nowych BMW R 18 i R 18 Classic.

Wyposażenie dodatkowe.

  • Pakiet Comfort z regulatorem prędkości (tylko BMW R 18), podgrzewanymi manetkami, systemem Hill Start Control i zamykanym korkiem wlewu paliwa.
  • Koła szprychowe 19″/16″ (tylko BMW R 18).
  • Koła Contrast Cut, czarne (tylko BMW R 18).

Oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

  • Wykończenie kokpitu Blackstorm Metallic.
  • Kierownica Dragbar, czarna.
  • Kierownica Dragbar, chromowana.
  • Podnóżek, czarny.
  • Kolektor wylotowy, czarny.
  • Pałąk ochronny silnika, czarny.
  • Błotniki z kołami szprychowymi 3,5 x 16″ z przodu i 5,0 x 16″ z tyłu.

BMW R 18 Roctane, R 18 B oraz R 18 Transcontinental.

BMW R 18 Roctane zostało wprowadzone na rynek w połowie 2023 roku, więc jego konstrukcja zawiera już elementy takie jak odlewane felgi aluminiowe i wyposażenie dodatkowe Blacked Out. Jednak w wersjach R 18 Roctane, R 18 B oraz R 18 Transcontinental zostały zastosowane nowe właściwości produktów, powierzchnie i lakier.

Model BMW R 18 Roctane jest teraz dostępny również w nowej kolorystyce Two-Tone Dragonfire Red Metallic. Nowością w wyposażeniu dodatkowym jest również panel wypełniający w kolorze nadwozia, który wizualnie zaciera przerwę między kufrem bocznym a tylnym błotnikiem, a także elementy Dark Chrome na popychaczach, tłumiku dolotu i wewnętrznym pierścieniu reflektora. Jedną z nowości jest pakiet Comfort, który obejmuje system Hill Start Control, zamykany korek wlewu paliwa, czujnik ciśnienia w oponach (RDC) i podgrzewane manetki.

BMW R 18 B posiada już przycisk wyboru ulubionych funkcji w wersji podstawowej oraz w nowej wersji wyposażenia dodatkowego Blacked Out. W tym przypadku przycisk na panelu instrumentów po prawej stronie kierownicy daje szybki dostęp do funkcji, np. ogrzewania manetek – bez konieczności przechodzenia przez menu konsoli instrumentów za pomocą multikontrolera. W tym miejscu znajdował się przełącznik zamka centralnego. Został on zastąpiony przyciskiem wyboru ulubionych funkcji. Zamek centralny można nadal wygodnie obsługiwać za pomocą pilota.

W wyposażeniu dodatkowym Blacked Out znalazł się czarny układ napędowy, opcja Design Option Black, układ wydechowy w kolorze Dark Chrome oraz inne elementy w kolorze Black High Gloss lub Dark Chrome. Opcjonalny wariant wyposażenia dodatkowego Option 719 Black Pearl obejmuje teraz również popychacze i tłumik dolotu w kolorze Dark Chrome. Nowością jest także opcjonalny panel wypełniający w kolorze nadwozia oraz pakiet Comfort z wcześniej dostępnymi funkcjami Hill Start Control, zamykanym korkiem wlewu paliwa, RDC, zamkiem centralnym i podgrzewaniem siedzenia.

Podstawowy wariant BMW R 18 Transcontinental jest dostępny w nowej dodatkowej kolorystyce Two-Tone Dragonfire Red Metallic i standardowo wyposażony w przycisk wyboru ulubionych funkcji. Nowe wykończenie nadwozia uzupełnia całkowicie czarny układ napędowy, a także popychacze oraz tłumik dolotu w kolorze Dark Chrome. Nowy opcjonalny pakiet wyposażenia Comfort obejmuje system Hill Start Control, RDC, zamek centralny czy zamykany korek wlewu paliwa.

Nowe wyposażenie dodatkowe i oryginalne akcesoria BMW Motorrad do BMW R 18 B oraz R 18 Transcontinental.

Wyposażenie dodatkowe.

  • Pakiet Comfort wersji R 18 Roctane: System Hill Start Control, czujnik ciśnienia w oponach (RDC), zamykany korek wlewu paliwa i podgrzewane manetki.
  • Pakiet Comfort wersji R 18 B: System Hill Start Control, RDC, zamek centralny, zamykany korek wlewu paliwa oraz podgrzewane siedzenie.
  • Pakiet Comfort wersji R 18 Transcontinental: System Hill Start Control, RDC, zamek centralny i zamykany korek wlewu paliwa.
  • Panel wypełniający w kolorze nadwozia (tylko BMW R 18 Roctane i R 18 B).

Oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

  • Podnóżek, czarny.
  • Pałąk ochronny silnika, czarny.

Przegląd nowych funkcji w nowych modelach BMW R 18.

Wszystkie modele BMW R 18.

  • Norma Euro5+.
  • Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 5 Nm do 163 Nm dostępnych przy 3000 obr/min.
  • Nowe wyposażenie dodatkowe oraz oryginalne akcesoria BMW Motorrad.

BMW R18.

  • Nowe przednie i tylne błotniki.
  • 18-calowe koło tylne (wcześniej 16-calowe).
  • Nowa konstrukcja koła z siedmioma podwójnymi ramionami.
  • Pokrywa boczna z bardziej wydatnym konturem bocznym.
  • „Surowy” wygląd sekcji widelca bez klasycznych tulei widelca.
  • Nowy tylny tłumik o okrągłym przekroju.
  • Pojedyncze siedzenie z grubszą wyściółką oraz zmienionym konturem.
  • Siedzenie jest zdejmowane, zwalniane przyciskiem (ukrytym pod pokrywą).
  • Amortyzator sprężynowy z nowymi współczynnikami sprężystości/tłumienia dla większego komfortu.
  • Światła dzienne (na wybranych rynkach) i gniazdo ładowania USB-C w standardzie.
  • Nowy wariant wyposażenia Blacked Out.BMW R 18 Classic.
  • Nowy przedni błotnik w połączeniu z 19-calowym szprychowym przednim kołem (wcześniej 16-calowym).
  • Pokrywa boczna z bardziej wydatnym konturem bocznym.
  • Światła dzienne (na wybranych rynkach) i gniazdo ładowania USB-C w standardzie.
  • Nowy wariant wyposażenia Blacked Out.

BMW R 18 Roctane.

  • Nowy schemat kolorystyczny Two-Tone Dragonfire Red Metallic.
  • Nowe wyposażenie dodatkowe – panel wypełniający w kolorze nadwozia.
  • Popychacze, tłumik dolotu i wewnętrzny pierścień reflektora w kolorze Dark Chrome.

BMW R 18 B.

  • Przycisk wyboru umożliwiający szybki dostęp do ulubionych funkcji.
  • Nowy wariant wyposażenia Blacked Out.
  • Nowe wyposażenie dodatkowe – panel wypełniający w kolorze nadwozia.
  • Wariant wyposażenia dodatkowego Option 719 Black Pearl z popychaczami i tłumikiem dolotu w kolorze Dark Chrome.

BMW R 18 Transcontinental.

  • Przycisk wyboru umożliwiający szybki dostęp do ulubionych funkcji.
  • Wersja podstawowa jest teraz dostępna w nowej, dodatkowej kolorystyce: Two-Tone Dragonfire Red Metallic, który jako jedyny zawiera popychacze oraz tłumik dolotu w kolorze Dark Chrome.

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button