W lipcu zarejestrowano 1 302 nowych motocykli. Jest to najlepszy miesiąc od maja 2011 roku, kiedy zarejestrowano łącznie 1 344 motocykle wszystkich pojemności. Lipcowy wynik jest o 69,5% (+534 szt.) lepszy niż przed rokiem oraz 27,5% (281 szt.) lepszy niż w czerwcu. Zapewniła to podpisana już nowa ustawa o kierujących pojazdami. Jest to o tyle ciekawe, że odkąd monitorujemy rejestracje jednośladów (od 2005 roku) lipiec lepszy od czerwca zdarzył się tylko raz w 2009 roku. Dzięki tak dobremu rezultatowi lipca także wynik za siedem miesięcy roku jest dodatni. Od stycznia do lipca zarejestrowano 6 170 maszyn, czyli 533 szt. (9,5%) więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Najpopularniejszą marką motocyklową licząc od początku roku pozostaje Romet (979 szt., +12,5% r/r). Następna jest Yamaha (786 szt., +58,8%), która w porównaniu z zeszłym rokiem zwiększyła swój udział w rynku o 3,9 pkt. proc. do 12,7%, a dzięki dobrej sprzedaży w lipcu wyprzedziła BMW, które teraz zajmuje trzecią pozycję z wynikiem 755 szt. (+38% r/r)
Pozycja | Marka | Rok narastająco Styczeń – Lipiec | ||||
2014 | Udział % | 2013 | Udział % | % Zmiana | ||
1 | ROMET MOTORS | 979 | 15,9% | 870 | 15,4% | 12,5% |
2 | YAMAHA | 786 | 12,7% | 495 | 8,8% | 58,8% |
3 | BMW | 755 | 12,2% | 547 | 9,7% | 38,0% |
4 | HONDA | 639 | 10,4% | 603 | 10,7% | 6,0% |
5 | KAWASAKI | 429 | 7,0% | 409 | 7,3% | 4,9% |
6 | JUNAK | 362 | 5,9% | 314 | 5,6% | 15,3% |
7 | HARLEY-DAVIDSON | 360 | 5,8% | 336 | 6,0% | 7,1% |
8 | SUZUKI | 347 | 5,6% | 413 | 7,3% | -16,0% |
9 | KTM | 301 | 4,9% | 235 | 4,2% | 28,1% |
10 | KYMCO | 293 | 4,7% | 202 | 3,6% | 45,0% |
Największym hitem okazują się pojazdy 125. Ich sprzedaż narastająco w okresie styczeń – lipiec, licząc rok do roku wzrosła o 29.2%. To wszystko mimo faktu, że ustawa o 125 na prawo jazdy kat. B jeszcze nie weszła w życie. Pamiętać należy również o tym, iż podaż nowych pojazdów nie nadąża za popytem. Na rynku istnieje ogromny niedosyt motocykli 125 ccm.
Pojemność silnika | Marka | 2014 | 2013 | YOY |
<=125cm3 | ROMET MOTORS | 623 | 587 | 6,1% |
JUNAK | 307 | 208 | 47,6% | |
KYMCO | 241 | 130 | 85,4% | |
pozostałe marki | 591 | 439 | 34,6% |
<=125cm3 Suma | 1762 | 1364 | 29,2% |
Większe pojemności również na plusie, może nie tak spektakularnym, ale jednak. Sumarycznie cały segment motocykli wzrósł o 9.5% licząc rok do roku.
125cm3<poj.sil.<=250cm3 | ROMET MOTORS | 356 | 283 | 25,8% |
HONDA | 83 | 67 | 23,9% | |
ZIPP | 70 | 59 | 18,6% | |
pozostałe marki | 181 | 221 | -18,1% | |
125cm3<poj.sil.<=250cm3 Suma | 690 | 630 | 9,5% | |
250cm3<poj.sil.<=500cm3 | KTM | 154 | 82 | 87,8% |
HONDA | 88 | 71 | 23,9% | |
KAWASAKI | 78 | 64 | 21,9% | |
pozostałe marki | 252 | 270 | -6,7% | |
250cm3<poj.sil.<=500cm3 Suma | 572 | 487 | 17,5% | |
500cm3<poj.sil.<=750cm3 | YAMAHA | 299 | 200 | 49,5% |
HONDA | 242 | 280 | -13,6% | |
SUZUKI | 171 | 287 | -40,4% | |
pozostałe marki | 255 | 421 | -39,4% | |
500cm3<poj.sil.<=750cm3 Suma | 967 | 1188 | -18,6% | |
>750cm3 | BMW | 731 | 517 | 41,4% |
HARLEY-DAVIDSON | 359 | 334 | 7,5% | |
KAWASAKI | 263 | 170 | 54,7% | |
pozostałe marki | 820 | 904 | -9,3% | |
poj.sil.>750cm3 Suma | 2173 | 1925 | 12,9% | |
INNE | 6 | 43 | -86,0% | |
RAZEM | 6170 | 5637 | 9,5% |
Na koniec sprawdźmy rejestracje nowych motocykli z podziałem na segmenty. Tutaj również dobre wiadomości, zwłaszcza dla marki Kymco oraz Yamaha.
Segment | Marka | Narastająco sty-lip | ||
2014 | 2013 | Zmiana r/r |
BIG SCOOTER | KYMCO | 293 | 200 | 46,5% |
YAMAHA | 194 | 79 | 145,6% | |
ROMET MOTORS | 147 | 71 | 107,0% | |
pozostałe marki | 411 | 257 | 59,9% | |
BIG SCOOTER Suma | 1045 | 607 | 72,2% | |
CHOPPER & CRUISER | ROMET MOTORS | 386 | 230 | 67,8% |
HARLEY-DAVIDSON | 156 | 177 | -11,9% | |
ZIPP | 70 | 59 | 18,6% | |
pozostałe marki | 282 | 324 | -13,0% | |
CHOPPER & CRUISER Suma | 894 | 790 | 13,2% | |
STREET | YAMAHA | 413 | 201 | 105,5% |
ROMET MOTORS | 382 | 563 | -32,1% | |
JUNAK | 323 | 236 | 36,9% | |
pozostałe marki | 1040 | 1183 | -12,1% | |
STREET Suma | 2158 | 2183 | -1,1% | |
SPORT | KAWASAKI | 42 | 11 | 281,8% |
SUZUKI | 26 | 21 | 23,8% | |
HONDA | 15 | 11 | 36,4% | |
pozostałe marki | 0 | 0 | ||
SPORT Suma | 83 | 43 | 93,0% | |
SUPERSPORT | HONDA | 71 | 103 | -31,1% |
KAWASAKI | 64 | 80 | -20,0% | |
BMW | 60 | 36 | 66,7% | |
pozostałe marki | 113 | 94 | 20,2% | |
SUPERSPORT Suma | 308 | 313 | -1,6% | |
TOURIST | BMW | 155 | 99 | 56,6% |
HONDA | 109 | 67 | 62,7% | |
HARLEY-DAVIDSON | 69 | 41 | 68,3% | |
pozostałe marki | 122 | 174 | -29,9% | |
TOURIST Suma | 455 | 381 | 19,4% | |
ON/OFF | BMW | 440 | 313 | 40,6% |
KTM | 197 | 178 | 10,7% | |
HONDA | 124 | 122 | 1,6% | |
pozostałe marki | 275 | 208 | 32,2% | |
ON/OFF Suma | 1036 | 821 | 26,2% | |
OFF ROAD | HONDA | 38 | 19 | 100,0% |
KTM | 23 | 6 | 283,3% | |
BETA | 11 | 4 | 175,0% | |
pozostałe marki | 30 | 35 | -14,3% | |
OFF ROAD Suma | 102 | 64 | 59,4% | |
INNE Suma | 89 | 435 | -79,5% | |
RAZEM | 6170 | 5637 | 9,5% |
Sprawdź również nasze nowe forum: Motocykle i Skutery 125 ccm