Aktualnie czytasz:
Test Kymco New Dink 200i: Wi臋cej z jazdy

Testowany dzi艣 pojazd to KYMCO New Dink 200i聽 (2010鈥). Przez ponad 1,5 miesi膮ca zosta艂 wypracowany przebieg 1800 km - wed艂ug mnie to wystarczaj膮ca ilo艣膰, aby m贸c pope艂ni膰 nieco wi臋cej o tym sprz臋cie .

Zacznijmy od wygl膮du. Linia pojazdu rysuje si臋 ostr膮 kresk膮 - nie brakuje przet艂ocze艅 i ob艂o艣ci. Stosunkowo du偶e oraz pozaci膮gane klosze lamp i kierunkowskaz贸w dope艂niaj膮 wizerunku masywnego i du偶ego skutera. Patrz膮c z przodu, na pewno rzuci nam si臋 w oczy ch艂odnica ukryta w czaszy, a zaraz ko艂o niej syrenka klaksonu - wszystko os艂oni臋te kratownic膮. Za przednim ko艂em, do艣膰 nisko, znajdziemy wska藕nik poziomu p艂ynu ch艂odniczego w zbiorniczku wyr贸wnawczym. Id膮c dalej, warto zwr贸ci膰 uwag臋 na 鈥瀙uszk臋 wydechu鈥- ca艂kiem estetyczna, a przede wszystkim du偶o wi臋ksza ni偶 w motorowerach. Z ty艂u, solidne chwyty po艂膮czone ze stela偶em pod kuferek oraz oparciem dla pasa偶era. Wystarczy! Czy ca艂o艣膰 艂adnie si臋 prezentuje? Nie wiem - zawsze wychodz臋 z za艂o偶enia, 偶e wygl膮dem si臋 nie je藕dzi!

Stacyjnka New Dink

Stacyjna w Kymco ND jest bardzo rozbudowana. Uruchamia zap艂on, otwiera bak i baga偶nik.

No to jed藕my! Bior臋 kluczyki do r臋ki i鈥 chyba kto艣 si臋 pomyli艂, to偶 to wygl膮da jak do STAR鈥檃, a nie w miar臋 nowoczesnego motocykla. P艂askie ostrze o d艂ugo艣ci jak do Gerdy Tytan u g贸ry zalane w kwadrat czarnym plastikiem 艣redniej jako艣ci z dumnym logo producenta - oj, nie tak to sobie wyobra偶a艂em -鈥瀘twieracz鈥 Do S9 by艂 o wiele 艂adniejszy i zgrabniejszy! Chyba teraz mo偶e by膰 ju偶 tylko lepiej - wk艂adam klucz do stacyjki, na kt贸rej jest chyba z 5 strza艂ek. Jak dzia艂a? Przekr臋cam w prawo - odblokowa艂a si臋 kierownica - jest dobrze! Jeszcze raz w prawo - mamy zap艂on -zapalaj膮 si臋 kontrolki - LCD wy艣wietla wszystkie znaki, a wskaz贸wka obrotomierza w臋druje na 鈥10鈥 i powraca na 鈥0鈥. My艣l臋 sobie: Pal to! i te偶 tak robi臋: klamka hamulca, przycisk rozrusznika鈥agada艂! Nie przegazuje, powstrzymam si臋, niech si臋 rozgrzeje delikatnie. W mi臋dzyczasie spakuje mand偶ur do baga偶nika. Wpatruje si臋 w stacyjk臋 jak to zrobi膰 - chyba ogarniam - wcisn膮膰 klucz i w lewo鈥 szok! Kanapa podnosi si臋 do g贸ry sama, wygl膮da to co najmniej efektownie! 呕eby tego by艂o ma艂o w baga偶niku jest nawet 艣wiat艂o. O du偶ej ilo艣ci miejsca nie wspominam: 2 jet鈥檡 wchodz膮 na luzie. Jednak ja tam najcz臋艣ciej przechowuje Lazera Lz6, 鈥瀦imow膮鈥 kurtk臋, kominiark臋 i r臋kawice! Zamykam kanap臋, wsiadam, zrucam z podpory centralnej - w og贸le nie czu膰, 偶e to wa偶y ponad 150kg.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Ruszam, najpierw delikatnie, jeste艣my w centrum Rybnika w pi膮tek o 13 s膮 du偶e korki. Oczywi艣cie zapominam w艂膮czy膰 艣wiat艂a - dopiero pod wiaduktem mi si臋 przypomnia艂o, no i kolejne mi艂e zaskoczenie - niebieskie pod艣wietlenie wy艣wietlacza, bia艂e obrotomierza i do tego czerwona wskaz贸wka robi膮 wra偶enie, a po za tym dalej wszystko jest bardzo czytelne! Manetka gazu do艣膰 d艂uga, mo偶na bardzo precyzyjnie nim dozowa膰. Na razie nie szar偶uje. Hamulce鈥 czu艂e, cho膰 liczy艂em na mniejszy skok klamek. Dalej stoj臋 w tym korku, silnik ju偶 ciep艂y, drgania na wolnych obrotach nie s膮 du偶e, czu膰 je na siedzisku, minimalnie na kierownicy. Je艣li chodzi o d藕wi臋ki, silnik cichutko mruczy - ca艂kiem kulturalnie.

Wreszcie wyje偶d偶am z miasta! Przede mn膮 tico snuje si臋 jakie艣 60km/h. Lusterko, migacz, jeszcze raz lusterko, odkr臋cam manetk臋, wyprzedzam, na blacie 85km/h, tico staje si臋 鈥瀦nikaj膮cym punktem鈥. Jestem pod wra偶eniem, przyspieszenie jest co najmniej zadowalaj膮ce, a d藕wi臋k gdy si臋 鈥瀘dkr臋ci" g艂o艣ny, niski, basowy, po prostu pi臋kny. Nie zwalniam, skuter kr臋ci sobie 6 ty艣. Obr./min. Jest fajnie. Zaczynaj膮 si臋 艂uki, droga r贸wna, sucha, spr贸bujemy si臋 troch臋 鈥瀙ok艂a艣膰鈥. Pierwszy winkiel - bardzo dobrze! Na dalszych nic si臋 nie zmienia. Z bananem na twarzy doje偶d偶am do domu. Czekam do zmroku. Jest ju偶 po 20. Id臋 poje藕dzi膰 - ciekawo艣膰 mnie z偶era czy 艣wiat艂a b臋d膮 tak samo dobre jak w Kymco S9 i Bet & Win! Och艂odzi艂o si臋, ale dobrze si臋 ubra艂em.

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Du偶e lampy zapewniaj膮 艣wietn膮 widoczno艣膰. Koniec z o艣wietleniem przy kt贸rym co najwy偶ej mo偶na przeczyta膰 ksi膮偶k臋.

Najpierw miasto. Potem wyje偶d偶am w stron臋 granicy z Republik膮 Czesk膮 - DK 45 - dobre asfalty, poo艣wietlanetylko w wioskach. Na szcz臋艣cie, bo w ko艅cu chce sprawdzi膰 艣wiat艂a. Ruch jest 艣redni, a mi u艣miech nie schodzi z twarzy - reflektor jest 艣wietny. Czekam na troch臋 pustej drogi 偶eby w艂膮czy膰 鈥瀌艂ugie鈥濃oezja! W swojej karierze je藕dzi艂em noc膮 na paru motocyklach, pierwszej m艂odo艣ci to one nie by艂y, w ka偶dym b膮d藕 razie m艂odsze ode mnie, ale tylko GSX-r lepiej o艣wietla艂. Pomijam fakt, 偶e mia艂 nie seryjny ksenon, ale do艣膰 profesjonalnie porobiony. Ocena jest obiektywna, bo nim te偶 je藕dzi艂em w granicach 90km/h - przynajmniej w nocy. Jest tylko jeden problem: zaczyna do艣膰 mocno pada膰, zwalniam, bo nie wiem czy gumy Maxxisa lubi膮 wod臋, ale to sprawdz臋! Kilka przyspiesze艅, przyhamowa膰, par臋 zakr臋t贸w - rewelacji nie ma, ale ogarniaj膮. Nie da si臋 ukry膰 Kymco New Dink idealnie prowadzi si臋 na suchym. Sztywne, spr臋偶yste zawieszenie uwielbia r贸wnie asfalty, a gdy jeszcze mamy na trasie fajne zakr臋ty鈥 zabawa jest przednia. Skuter a偶 zach臋ca 偶eby si臋 w nich k艂a艣膰! My艣licie, 偶e przednia 鈥瀞zybka鈥 os艂ania przed deszczem? Niestety nie. Kurtk臋 mam doszcz臋tnie przemokni臋t膮, ku mojemu zdziwieniu spodnie mam prawie suche! Jestem ju偶 pod gara偶em- wje偶d偶am, gasz臋, troch臋 mokry, ale zadowolony z mojego nabytku wracam do domu.

Tak wygl膮da艂 jeden dzie艅 z 偶ycia mojego skutera. Bez obaw, sprz臋t na pocz膮tku by艂 zdrowo docierany. Dlatego nie traktujcie powy偶szego opisu, jako pierwszego dnia mojego New Dink'a.

Wady? Oczywi艣cie s膮: czasami paruje szyba zegar贸w. Para znika po rozgrzaniu, gdy akumulator si臋 roz艂aduje to nie odpalisz. Kick-startera brak. Do tego prawe prze艂膮czniki minimalnie si臋 przemieszczaj膮 w p艂aszczy藕nie pionowej, powinien mie膰 wi臋kszy bak, na przekroku nie mie艣ci si臋 krata piwa.

Zalety? Ekonomiczny (3.1L/100km przy 鈥瀗ormalnym je偶d偶eniu鈥), dynamiczny, materia艂y godne polecenia (m贸j ND 鈥瀙o艂o偶y艂 si臋鈥 na parkingu. Wskutek tego nic nie p臋k艂o. S膮 jedynie drobne rysy) Pr贸cz tego warto doda膰, 偶e jazda w dwie osoby to czysta przyjemno艣膰, cho膰 z 鈥瀙lecaczkiem鈥 osi膮gi si臋 pogarszaj膮, to nadal si臋 na zadowalaj膮cym poziomie.

Czy warto go kupi膰? Jest drogi, ale i tak o wiele ta艅szy ni偶 firmowa konkurencja. Wiadomo - co艣 za co艣. Ja, p贸ki co, nie 偶a艂uje, 偶e go kupi艂em. 呕adne awarie mi si臋 nie przytrafi艂y. Jednak sam jestem ciekaw jak ten skuter b臋dzie je藕dzi艂 i wygl膮da艂 po 20 ty艣.km. Zobaczymy!

W艂a艣ciwo艣ci techniczne Kymco New Dink 200i:

  • 锘匡豢锘匡豢Wymiary [d艂. /wys./szer.]:
  • 2030/760/1255
  • Waga:
  • 152kg
  • Przeniesienie nap臋du:
  • bezstopniowa [CVT]
  • Rozrusznik:
  • Elektryczny i no偶ny
  • Silnik/Pojemno艣膰/Moc/Ch艂odzenie:
  • 4-suw/174,5cm3/15,2km-8000/Ciecz
  • Moment obrotowy:
  • 14,7 Nm przy 6500 obr/min
  • Rozmiar opon:
  • prz贸d-120/70/13
  • ty艂-140/70/12
  • Hamulce:
  • prz贸d - tarcza
  • ty艂 - tarcza
Jaka jest Twoja reakcja?
25%
0%
0%
20 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    19 maja 2010 at 14:29

    Absolutnie, w wersji zasilaniej wtryskiem paliwa nie ma rozrusznika no偶nego!

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    19 maja 2010 at 14:41

    http://www.youtube.com/watch?v=au7jaMaqdXU na potwierdzenie- 11 sekunda filmiku.
    Panowie, osobi艣cie, nie widzia艂em jeszcze jedno艣ladu, kt贸ry jest zasilany wtryskiej i mia艂by kick-starter. Nie jestem pewien czy to tehcnicznie mo偶e wsp贸艂dzia艂a膰- szczerze w膮tpie.

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    19 maja 2010 at 17:36

    Mo偶e mylicie 150 i 200 z 200i. Techniczne jest to a wykonalne.

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    19 maja 2010 at 18:03

    Leszku, co jest awykonalne? m贸wimy o wersji 200i

  • Zdj臋cie profilowe Leszek 艢ledzi艅ski
    19 maja 2010 at 18:23

    No w wersji „i” odpalanie z kopa. Zasada dzia艂ania wtrysku to wyklucza.

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    19 maja 2010 at 18:59

    No w艂a艣nie, dlatego zdziwi艂 mnie Tw贸j komentarz wcze艣niejszy o tre艣ci:
    „Ja te偶 widzia艂em 200 z kopk膮. Mo偶e Qaz ma jak膮艣 wybrakowan膮 wersj臋? Albo to opcja:)))”
    Albo Ci臋 藕le zrozumia艂em.

  • Zdj臋cie profilowe Raf
    20 maja 2010 at 21:00

    hmm – w NewDink 50 cc, nie zamontowali „automatu” pod siedzisko i 艣wiate艂ka w baga偶niku (a szkoda) 馃槢

    艁adny opis… wi臋kszo艣膰 co prawda, jak kwestia „艂adnego prowadzenia”, czyli „trzymania si臋 drogi” znam co prawda z 50cc (wiem – 200cc szybsze, ale konstrukcja og贸lnie prawie ta sama, co tylko 艣wioadczy na plus).

    Og贸lnie to chyba w og贸le plus kymco – czyli pr臋dzej „otrzesz plastiki”, ni偶 si臋 wywalisz (艂adnie si臋 drogi trzymaj膮) – przynajmniej w modelach 艣rednich i du偶ych (nie znam ma艂ych jak s9 czy agi pod tym wzgl臋dem).

    Co do tej przedniej szyby, faktycznie przyda艂a by si臋 wi臋ksza. Niby mo偶na zakupi膰 sobie takow膮, ale lepiej jakby by艂 to standard jak chocia偶by w „nast臋pcy” „Dink贸w”, a wi臋c Downtown 300i (czy superdink 125).. ciekawe czy by pasowa艂a :).

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    20 maja 2010 at 21:52

    Zasadniczo to skuter miejski, wi臋c szyba to dla producenta sprawa drugorz臋dna.
    My艣le, 偶e w 200i jest zupe艂nie inne zawieszenie ni偶 w 50ccm, cho膰by ze wzgl臋du na pr臋dko艣ci.

  • Zdj臋cie profilowe Raf
    20 maja 2010 at 22:33

    amortyzatory mog膮 by膰 inne… ko艂o tylne w 200ichyba te偶 jest wi臋ksze, jednak og贸lnie chodzi mi o fakt, 偶e og贸lnie tym modelu dobrze „przypasowana jest” d艂ugo艣膰 pojazdu (rama), wielko艣膰 k贸艂 i dobrze „wycelowany” 艣rodek ci臋偶ko艣ci (tak mi si臋 wydaje jak por贸wnywa艂em np do Agility czy mniejszych – ale to wra偶enie subiektywne).

    Po prostu ND prowadzi si臋 pewnie… a np wra偶enia takiego nie mia艂em np z Agi (mo偶e dlatego 偶e jaki艣 taki „w膮ski” i czu艂em si臋 niepewnie – po za tym pozycja kierwocy w mniejszych modelach mi nie pasuje – tu mog臋 po prostu wyci膮gn膮膰 nogi).

    Po prostu te „drobne kwestie” zadecydowa艂y o wyborze ND 50, a nie np. Agility… chyba jakbym si臋 (o ile) ju偶 zdecydowa艂 na „Agi” to ju偶z 16„ ko艂ami jak ju偶 (Agility City).

  • Zdj臋cie profilowe qazwsxedc
    21 maja 2010 at 21:51

    Raf, masz racje w 100%
    艢rodek ci臋偶ko艣ci jest stosunkowo nisko dzi臋ki bakowi w „pod艂odze”- ND prowdazi si臋 zupe艂nie inaczej ni偶 np. S9

Podziel si臋 opini膮

lub