Skutery w hipermarketach: Kup 2 marchewki, skuter gratis!

Brzmi jak żart? No póki co w żadnym markecie takiej promocji nie ma, ale kto wie? Może kiedyś?  W całej Polsce ostatnio można było podziwiać billboardy sieci Real,- na których promowany jest skuter “marki” Traffico w cenie 1799 PLN. Przyznam szczerze tańszych Baotian’ów jeszcze nie widziałem, zwłaszcza na początku sezony, kiedy to wszystkie ceny skuterów automatycznie idą 20-40% do góry.

Traffico – co to za marka?
Szczerze? Żadna. Prezentowany w katalogu Real’a pojazd to kolejny klon tworzony przez chińską firmę
Baotian. Wystarczy mieć trochę pieniędzy na start, zamówić 3 kontenery skuterów, wykonać naklejki z logo “firmy” i gotowe. Tym sposobem można nawet sprzedawać jednoślady marki “Skuterowo.com”. Z drugiej strony ciekawe jaki musi być koszt zakupu jednej sztuki bezpośrednio u chińskiego producenta… 800 PLN? Przecież do tego jeszcze musi dojść koszt transportu, marża importera i sklepu.

Traffico: silnik 4T, mały, lekki, oszczędny, dobry jako pierwszy skuter.
Traffico: silnik 4T, mały, lekki, oszczędny, dobry jako pierwszy skuter.

Czy to pojazd bezpieczny i trwały? Raczej tak. Jest to tandeta, ale bez odpowiednich atestów nie mogłaby być sprzedawana na terenie UE. Co do solidności konstrukcji należy mieć obawy. Nie czarujmy się, 40 000 km nie jest osiągalne przez tego typu sprzęt. Sezon, dwa, pewnie tak. Najlepiej w tym momencie zapytać o radę właścicieli takich skuterów jak Kingway Coliber, RM Motor Jazz czy Inca Sprint. Jeździ to bo jeździ, ale przychodzi taki moment, że dochodzi do na tyle poważnej awarii, że serwisowanie jest już nieopłacalne.

Skusić się czy nie? Traffico to mały skuter. Ma to swoje wady i zalety. Wadą jest całkowity brak komfortu i miejsca. Należy unikać dziur w jezdniach, bowiem zastosowane zawieszenie… praktycznie go nie ma, mówić krótko. Zaletą natomiast jest łatwość prowadzenia. Gabaryty są w sam raz dla początkującego sympatyka dwóch kółek.

Prócz tego: Wygląd pojazdu jest niezachęcający, na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z czymś z najniższej półki. Największym atutem tutaj jest cena. Ona właściwie rekompensuje wszystko. Prócz niej spalanie i ogólne koszty eksploatacji. W opisywanym pojeździe zastosowano silnik 4T. Jest cichy i spala całe 2L/100 km.

Leszek Śledziński

Emerytowany dziennikarz motoryzacyjny portalu Jednoślad.pl

Inne publikacje na ten temat:

31 opinii

  1. w takim razie, chyba jednak dobrze, że wprowadzili te obowiązkowe przeglądy techniczne, bo to jest skandal, że wydają ludziom sprzęty w takim stanie- idealnym żeby “coś sobie zrobić”.

  2. Ja mam ten skuter i tylko na zdjęciu z gazetki wygląda nie zbyt ładnie. Co do tego ze nie ma miejsca ani komfortu muszę powiedzieć że mam 170cm wzrostu i mam sporo miejsca jedynie podczas jazdy w 2 osoby jest nie ciekawie. Co do zawieszenia tez muszę się nie zgodzić wjazd w większą dziurę w jezdni mało co czuć, jeździłem na Yamaha Neo’s kolegi i bardziej czuć na kręgosłupie dziury. Skuterek ładnie wkręca się na obroty i przyśpiesza, mimo że to Chiński skuter z Reala za 1800zł bardzo mi się podoba i jestem zadowolony, oczywiście wolałbym coś markowego ale fundusze mi na to nie pozwalają. Możecie mnie wyśmiać ale moim zdaniem jest to niezły skuter. Nie wiem może mi się jakiś dobry egzemplarz trafił albo one wszystkie są takie dobre ;] Pozdrawiam.

  3. Absolutnie nikt nie będzie Ciebie krytykować. To dobry wybór jak na początek swojej przygody ze skuterami! Fajny, kulturalny silnik, łatwo zapanować nad tą konstrukcją.

  4. Ja mam ten skuterek i jestem z niego jak dotychczas zadowolony tylko przed zakupem posprawdzaj sobie czy nie jest gdzieś uszkodzony lub porysowany i czegoś nie brakuje zobacz czy w tylnej lampie są śrubki bo jak ja kupowałem to w jednym który tam stał nie było. Pozdrawiam.

  5. Siemka co do tego skuterka jestem z niego zadowolony zacznę może od zawieszenia dobrze tłumi dziury w asfalcie skuterek nie podskakuje i dobrze się prowadzi. Silnik: cichy oszczędny około 2L na dotarciu, stabilnie pracuję tylko z początku do pierwszego przeglądu dopóki nie został wyregulowany czasami gasł po odpaleniu ale po rozgrzaniu było wszystko ok. v-max na prostej jechałem nim licznikowe 55 z górki jechał licznikowe 70 i jeszcze by może było więcej ale musiałem hamować. Mam ok. 178 cm wzrostu i mam dosyć dużo miejsca na kolana a siedzę w połowie siedziska jazda w 2 osoby może być niezbyt ciekawa. Pierwsza jazda powiem szczerze myślałem że będzie gorzej. Minusem jest brak miejsca pod siedzeniem na kask integralny oraz przedni hamulec bębnowy nie powiem że hamuje źle ale tarczowy byłby 100 razy lepszy z wyglądu jak i skuteczności działania. Nie wiem jak będzie się spisywał w przyszłości ale jak narazie jestem z niego zadowolony. I mam nadzieje że trochę pojeździ chciałbym żeby chociaż te 12-13tys. km przejechał bez poważnych awarii wymagających wymianę połowy silnika. Pozdrawiam.

  6. Witam. Mam zamiar sobie sprawić taki skuter, doradzcie cos. Warto go kupywac? Jestem poczatkujacym w kategorii jednoślady spalinowe 😉

  7. Ja mam Piaggio Nrg Mc3 pali3,7_4l/100km
    a w tym skuterze spalanie to zaledwie 2l
    moim zdaniem idealny skuter dla niskich osób ceniących niskie spalanie,
    cena jak za ten skuter jest wysoka u producenta można go dostać za 1000zł

  8. Mam ten skuter i ma on silnik 139QMB jak narazie nabite ponad 2800km bo tylko jeden sezon i raz czujnik poziomu paliwa się zepsuł ale na gwarancji za free wymienili ;] Narazie jestem zadowolony.

  9. Witam
    Chciałbym sie dowiedziec jakt o jest z tym skuterem czy jak go kupie ze sklepu to czy moge wracac nim odrazu do domu ?
    prosze o odp

  10. Możesz, ale na lawecie. Aby wyjechać nim na drogę musisz koniecznie póść z fakturą zakupu i wyciagiem z homologacji do urzędu po tablice.

  11. Tak. Jak coś się stanie zakładasz blokady znów i tak w kółko.
    Jednak… możliwe, że skutery z reala nie są w pełni zablokowane. W sensie z blokadami jadą np. 60. To powinno wystarczyć…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button