125 ccm
Aktualnie czytasz:
Motocykl Keeway RKV 125 (na prawo jazdy B): Z bliska w Skuterowo.com
0

Podczas ostatniej wyprawy do D臋bicy, polski importer marki Keeway zaprosi艂 nas do testu nowego na polskim rynku motocykla RKV 125 ccm, do prowadzenia kt贸rego wystarczy jedynie prawo jazdy kategorii B.

Keeway RKV 125 to typowy naked o niewielkiej masie 125 kg. W po艂膮czeniu z silnikiem o mocy聽11.1 KM mo偶e zapewni膰 sporo sportowych dozna艅, nie tylko podczas miejskiej jazdy. Motocykl zaskoczy艂 nas bardzo dobrym wywa偶eniem oraz optymalnie zestrojonym zawieszeniem. Pozycja za kierownic膮 zdaje si臋 bardzo wygodna i zapowiada dobre doznania podczas d艂u偶szej trasy.

Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na jako艣膰 wykonania聽Keeway'a RKV 125. Sprawdzili艣my spasowanie i plastikowe elementy jakie s膮 widoczne na pierwszy rzut oka. Zra偶a jedynie spos贸b w jaki zamontowano prze艂膮czniki na kierownicy. Id膮c dalej, pod膮偶aj膮c wzrokiem ku kokpitowi napotykamy na elektroniczne zegary, podkre艣laj膮ce role obrotomierza - jak to w sportowych kanonach bywa.

To nie wszystkie stylistyczne dodatki - nieco agresji dodaj膮 czerwone ringi felg, przeszycia na kanapie oraz sportowe spr臋偶yny tylnych, gazowych amortyzator贸w.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Keeway RKV 125 ma r贸wnie偶 swoje wady - to z pewno艣ci膮 brak ch艂odzenia ciecz膮 i elektronicznego wtrysku paliwa. Da si臋 to jednak wyt艂umaczy膰 cen膮 - z pewno艣ci膮 pojazd wyposa偶ony w oba wspomniane elementy nie m贸g艂by kosztowa膰 7 500 PLN.

Tym razem zza kierownicy Keeway'a RKV 125, po kilku d艂u偶szych kilometrach wynikaj膮cych po prostu z mojego takiego szczerego zadowolenia z pokonanych kilometr贸w i w jaki spos贸b ten motocykl na prawo jazdy kat. B si臋 prowadzi i jak wygl膮da.
Wizualnie Keeway RKV nawi膮zuje oczywi艣cie do streeta, do typowo miejskiej konstrukcji, kt贸ra ma s艂u偶y膰 do sprawnego podr贸偶owania pomi臋dzy punktem A i B, chocia偶 wydaj臋 mi si臋, 偶e to jest 艣wietna propozycja r贸wnie偶 dla tych, kt贸rzy chc膮 wybra膰 si臋 gdzie艣 dalej i traktowa膰 motocykl 125 na prawo jazdy kat. B bardziej rekreacyjnie. Do jednego i do drugiego wydaj臋 mi si臋, 偶e w艂a艣nie ta maszyna nadaje si臋 idealnie, poniewa偶 jak na streeta, jak na pojazd bardzo sportowy legitymuje si臋 bardzo komfortowym i pewnym prowadzaniem zw艂aszcza na winklach podczas nieco szybszych pr臋dko艣ci. To co r贸wnie偶 mnie zaskakuje to naprawd臋 艣wietny design i to nie jest s艂odzenie. Tutaj naprawd臋 na wszelkich elementach plastikowych wida膰, 偶e to s膮 bardzo solidne elementy wykonane z grubego tworzywa i dosy膰 fajnie pomalowane w fajnej kolorystyce, kt贸re bardziej nawi膮zuj膮 jako艣ciowo do Tajwanu ni偶 do Chin. Je偶eli chodzi o nie tylko trwa艂o艣膰, ale i wspomniany wygl膮d tego motocykla to zosta艂 on zaprojektowany przez studio projektowe Benelli, z kt贸rym wsp贸艂pracuje Keeway, poniewa偶 od pewnego czasu Keeway i Benelli to jest jeden i ten sam w艂a艣ciciel. Poniewa偶 jestem gad偶eciarzem 鈥 bardzo du偶膮 uwag臋 po艣wi臋cam temu jak wygl膮daj膮 zegary. Tutaj mamy do czynienia z anologowo-elektroniczn膮 desk膮 rozdzielcz膮. Obrotomierz, kt贸ry jest bardzo du偶y i na kt贸rego k艂adziony jest bardzo du偶y wysoki priorytet jak to w maszynach o charakterze sportowym, a pozosta艂e kwestie zwi膮zane chocia偶by z ilo艣ci膮 dost臋pnego paliwa, pr臋dko艣ci膮, przebiegiem dziennym, przebiegiem ogo贸lnym, czasem oraz biegiem to s膮 ju偶 rozwi膮zania oparte na elektronicznych wska藕nikach na panelu LCD.
Z gad偶et贸w na pewno nale偶y pochwali膰 tylne ledowe 艣wiat艂a, kt贸ra co prawda nawi膮zuj膮 do innych nieco japo艅skich konstrukcji, ale wygl膮da to naprawd臋 bardzo dobrze i nie ma tutaj zupe艂nie 偶adnego powodu do wstydu. Na co jeszcze ja zwr贸ci艂em w pierwszej kolejno艣ci uwag臋 鈥 przednie 艣wiat艂a, na dzielony klosz, kt贸ry posiada w sobie oczywi艣cie zespolone 艣wiat艂a pozycyjne, mijania oraz drogowe, czyli d艂ugie. Inne kwestie to oczywi艣cie bardzo du偶e tarcze z przodu, kt贸re dzia艂aj膮 naprawd臋 rewelacyjnie. Dwu-t艂oczkowe zaciski znajdziecie r贸wnie偶 na tylnej osi, gdzie ten hamulec jest r贸wnie偶 bardzo masywny i powiem wam, 偶e jest po prostu bezkompromisowy.
Z detali warto r贸wnie偶 wspomnie膰, 偶e znajduje si臋 tutaj bardzo du偶o takich sportowych akcent贸w jak chocia偶by w艂a艣nie w postaci tej czerwonej obw贸dki na felgach, czerwonych spr臋偶ynach gazowego podw贸jnego amortyzatora na tylnej osi, kt贸ry r贸wnie偶 robi 艣wietn膮 robot臋. Kanapa tak偶e jest bardzo dobrze wykonana z czerwonym obszyciem i wkomponowanym logo Keeway, na kt贸rej siedzi si臋 do艣膰 wygodnie. Wiadomo, 偶e nie b臋dzie to tak wygodna kanapa jak w Cruiserze, ale zapewnia absolutny komfort podczas prowadzenia.
Fajnie r贸wnie偶 s膮, bardzo ergonomiczne, rozmieszczone s膮 przyciski na kierownicy, chocia偶 co do ich wykonania mia艂bym pewne w膮tpliwo艣ci. Tutaj wida膰, 偶e troszeczk臋 s艂abo s膮 skomponowane, spasowane niekt贸re elementy. Jednak偶e du偶a pochwa艂a za bardzo szerokie klamki. Klamka hamulca posiada oczywi艣cie r贸wnie偶 regulowanie co przyda si臋 osobom o bardzo ma艂ych, b膮d藕 bardzo du偶ych d艂oniach, a podobnie偶 szeroka jest klamka sprz臋g艂a, kt贸ra znajduje si臋 po drugiej stronie. Keeway to oczywi艣cie nie tylko ten sportowy charakter, ale i sportowe osi膮gi. Motocykl wa偶y 123 kilogramy, czyli nie jest to a偶 tak ci臋偶ka jednostka i przy okazji generuje te偶 8,3 KW co jest wynikiem dosy膰 dobrym jak na silnik, kt贸ry jest zasilany niestety ga藕nikiem i ch艂odzony tylko i wy艂膮cznie powietrzem. Niestety, ale za t臋 cen臋, czyli 7500 z艂otych my艣l臋, 偶e nie mo偶na si臋 spodziewa膰 przy takim wykonaniu takiego wyposa偶enia jak chocia偶by elektryczny wtrysk paliwa czy ch艂odnica cieczy. Tak czy siak 鈥 wydaj臋 mi si臋, 偶e to bardzo ciekawa jednostka, bardzo ciekawie brzmi膮ca, bardzo ciekawie i stabilnie si臋 prowadz膮ca, kt贸ra jest jednym z najlepszych wybor贸w na rynku w tym segmencie cenowym w okolicach 7-8 tysi臋cy z艂otych. My艣l臋, 偶e to propozycja warta rozwa偶enia za te pieni膮dze zw艂aszcza, 偶e jest to motocykl naprawd臋 bardzo dynamiczny i wygl膮da nie tylko agresywnie, ale tak samo agresywnie jak na 125'tk臋 daje si臋 prowadzi膰 i daje si臋 poznawa膰 podczas ka偶dego kilometra, kt贸ry b臋dziemy pokonywa膰 nawet z pr臋dko艣ci膮 ponad 100 km/h przy tym zachowuj膮c do艣膰 znikome spalanie w okolicach 3-3,2 litra na ka偶de 100 kilometr贸w. Naprawd臋 fajny pojazd, z kt贸rym chcia艂bym mie膰 mo偶liwo艣膰 zapozna膰 si臋 na nieco d艂u偶ej i pewnie w Skuterowo.com za jaki艣 czas b臋dzie mo偶liwo艣膰, 偶eby przetestowa膰 w pe艂ni ten jedno艣lad na nieco d艂u偶szym dystansie ni偶 to mia艂o miejsce dzisiaj. Dzi臋ki bardzo za dzisiaj i serdecznie rekomenduje wam zastanowienie si臋 w艂a艣nie nad Keeway'em RKV 125 na prawo jazdy kategorii B. Dzi臋ki bardzo!

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%