Kawasaki GPZ500 to sportowy motocykl, który od momentu swojego zaistnienia na rynku motocyklowym dostępny był w wyjątkowo przyjaznej dla kieszeni cenie. Pierwsze egzemplarze modelu, które zjechały z taśm wkrótce będą świętowały swoje trzydziestolecie, ponieważ trafiły na rynek w 1987 roku. Wizualnie motocykl Kawasaki GPZ500 nawiązywał do mody panującej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Patrząc z perspektywy czasu jego design nie powala na kolana, a sylwetka jednośladu nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych motocykli z tamtego okresu.
Kawasaki GPZ500 to motocykl napędzony dwucylindrowym, rzędowym silnikiem czterosuwowym. Jego pojemność wynosi 498 cm3. Kawasaki GPZ 500 produkowany był w kilku wersjach silnikowych. Najmocniejsza wersja generowała moc 60 KM. Druga wersja była słabsza i napędzana była mocą 50 KM, a najsłabsza wersja miała silnik napędzana 27 KM.
Sprzęgło w tym modelu było wielotarczowe mokre. Skrzynia biegów była sześciostopniowa. Zawieszenie przednie to widelec teleskopowy 37 mm, natomiast z tyłu zastosowano amortyzator mocowany systemem dźwigni.
Kawasaki GPZ500 był motocyklem uniwersalnym. Znakomicie nadawał się na pojazd dla początkujących kierowców, ale również ci bardziej zaawansowani stażem mogli z jazdy tym jednośladem czerpać dużą przyjemność.
Kawasaki GPZ500: Dane techniczne
Dane techniczne: Kawasaki GPZ500 | |
Marka | Kawasaki |
Model | GPZ500 |
Pojemność | 498 cm3 |
Typ | Motocykl sportowy |
Przeniesienie napędu | Łańcuch |
Moc maksymalna | 20-60 KM |
Ilość miejsc | 2 |
Skrzynia | 6-biegowa |
Lata produkcji | 1987 – 2003 |