
- Jaki jest nowy, a właściwie odświeżony model dobrze znanego RX One?
- W nowej wersji motocykl zyskał szereg usprawnień, na czele z 15-konnym silnikiem (maksymalna moc dopuszczalna dla prawa jazdy kategorii A1), kontrolą trakcji i dwukanałowym systemem ABS.
W 2025 roku Junak wyraźnie pokazuje, że stawia na mocne podrasowanie w segmencie 125-tek – maksymalna moc, system ABS i nowoczesne rozwiązania technologiczne przestają być zarezerwowane tylko dla topowych modeli. RX One ABS 125 to nie wyjątek, a jeden z przykładów tej nowej strategii. Obok niego równie dobrze wyposażone modele, takie jak RSL 125 czy M18 Vintage, potwierdzają, że Junak chce zaoferować kierowcom A1 coś więcej niż tylko podstawowe minimum. Jaki jest nowy, a właściwie odświeżony model dobrze znanego RX One?
Silnik o mocy 15 KM
RX One ABS 125 napędzany jest chłodzonym cieczą, czterosuwowym, jednocylindrowym silnikiem o pojemności 124 cm³. Jednostka osiąga maksymalną moc 11 kW (15 KM) przy 9500 obr./min, co oznacza, że w pełni wykorzystuje możliwości dopuszczalne dla kategorii A1. Dodatkowo producent zastosował wałek wyrównoważający, który poprawia kulturę pracy silnika.
Turystyczne wyposażenie w standardzie
RX One ABS 125 już na pierwszy rzut oka zdradza swoje przygodowo-użytkowe przeznaczenie. Zwarta sylwetka, pozbawiona zbędnych ozdobników, została zaprojektowana z myślą o funkcjonalności i komforcie.
O duchu przygody, jaki drzemie w tym modelu, świadczy jego wyposażenie. W standardzie znajdziemy trzy kufry, solidne gmole, osłonę silnika oraz – wierząc zapewnieniom producenta – wygodną i ergonomiczną kanapę. Wszystko to tworzy motocykl gotowy nie tylko na miejskie eskapady, ale i na dłuższe, pełne wrażeń wyprawy.
Bezpieczeństwo i technologia
W cenie 15 999 zł Junak RX One ABS 125 oferuje wyposażenie, które jeszcze niedawno było domeną znacznie droższych motocykli.
Na pokładzie znajdziemy dwukanałowy system ABS oraz kontrolę trakcji (TCS), która szczególnie przydaje się podczas jazdy na mokrej nawierzchni czy sypkim szutrze. Motocykl wyposażono również w nowoczesne bezdętkowe opony, które są nie tylko praktyczne, ale i łatwiejsze w obsłudze w razie awarii.
Chłodzenie cieczą przekłada się na dłuższą żywotność silnika.
W kwestii oświetlenia zastosowano nowoczesne światła LED, jednak warto zaznaczyć, że centralna soczewka bazuje na tradycyjnej żarówce H4.
Dostępne kolory
RX One ABS 125 dostępny jest w trzech wariantach kolorystycznych:
- zielono-srebrnym,
- niebiesko-srebrnym,
- czerwono-czarnym.
Dla kogo?
Na sam koniec przytoczymy słowa producenta, który deklaruje, że to sprzęt:
Dla miejskich wojowników. Dla weekendowych odkrywców. Dla początkujących i dla tych, którzy chcą poczuć ducha przygody bez zmiany kategorii prawa jazdy.
Zwinny i poręczny w miejskim ruchu, a jednocześnie stabilny i przewidywalny poza asfaltem – RX One zaskakuje wszechstronnością. To uniwersalny towarzysz codziennej jazdy, który sprawdzi się również w roli weekendowego eksploratora.
To propozycja dla tych, którzy w tygodniu dojeżdżają do pracy, a w weekendy szukają mniej oczywistych tras.
Wygodna pozycja za kierownicą, solidne wyposażenie i nowoczesna sylwetka sprawiają, że RX One ABS 125 to motocykl, na którym po prostu chce się jeździć. I to nie tylko od święta – ale każdego dnia.