Według marki Junak, model 121 to typowy mieszczuch, którego określa przede wszystkim wygoda i funkcjonalność. Faktycznie, podczas krótkiej prezentacji dla redakcji Skuterowo.com podczas ostatniego Motor Show w Poznaniu pozycja za kierownicą wydawała się dość komfortowa.
Jednocześnie, całkiem niedawno mięliśmy okazję podróżować dość podobną konstrukcją – Rometem Soft 125 i doznania były jak na takiej klasy pojazd dość dobre. W przypadku Junaka 121 pierwsza rzecz jaka rzuca się w oczy to naprawdę spory bagażnik idealny to transportu nawet sporych pakunków. W miejskich motocyklach użytkowych ten element bywa nagminnie pomijany przez projektantów, zmuszając właścicieli do stosowania wielu niekonwencjonalnych rozwiązań.
Pojazd utrzymany w spokojnej, stonowanej konwencji. Klasyczna linia zbiornika, okrągły przedni reflektor, proste, ale bardzo wygodne siedzisko gwarantujące dostateczny komfort kierowcy i pasażerowi. Głównym atutem Junaka 121 jest prosta budowa motocykla, przekładająca się na bezproblemową eksploatację. Konstrukcja przejrzysta, oferująca łatwy dostęp do najważniejszych podzespołów – gaźnik, świeca, mocowania linek – wymagających okresowej konserwacji w trakcie eksploatacji.
Przy projektowaniu układu hamulcowego posłużono się standardowym rozwiązaniem. Tylne koło obsługuje hamulec bębnowy, z przodu zastosowano jednotarczowy układ hydrauliczny. Ze względu na przystępną cenę a także minimalne koszta eksploatacyjne Junak 121 doskonale sprawdza się jako alternatywny środek transportu. Aktualna cena motocykla porównywana jest z kosztem zakupu średniej klasy skutera. W relacji jakość – estetyka – cena , ten model nie ma konkurentów. Cena Junaka 121 to 4490 PLN.