Junak 121 FL 125 w salonach: Optymalny motocykl dla początkujących z prawem jazdy kategorii B.

FL to nowa, odświeżona generacja motocykla Junak 121, jednego z najpopularniejszych jednośladów w Polsce. Lifting modelu przyniósł wiele nowych rozwiązań technologicznych oraz unowocześniony design, zachowując klasyczne linie. Zastosowano także elektroniczny wtrysk paliwa, system hamulcowy CBS oraz wałek wyrównoważający, który znacznie poprawia kulturę pracy silnika.

Zmiany dotyczą również oświetlenia – zmieniony przedni klosz kryje teraz światła pozycyjne w technologii LED. Na tyle pojazdu także zdecydowano o zastąpieniu tradycyjnych żarówek na rzecz wydajnej i bezobsługowej technologii diod elektroluminescencyjnych. W Junaku 121 FL zastosowano także przemodelowany i unowocześniony kokpit. To połączenie analogowego obrotomierza oraz cyfrowych wskazań prędkości wraz z przebiegiem i poziomem paliwa.

Junak 121 FL może pochwalić się także nowym kształtem felg wykonanych ze stopów lekkich. Głównym atutem modelu 121 FL jest prosta budowa motocykla, przekładająca się na bezproblemową eksploatację oraz niska masa własna, wynosząca zaledwie 130 kg. Stąd konstrukcja ta wydaje się idealnym motocyklem także dla mniej doświadczonych. Odświeżone 121 to także dwa hamulce tarczowe o wysokiej wydajności działające w połączeniu z systemem CBS.

Zależało nam na kontynuowaniu modelu 121. Głównym zadaniem było przeprowadzenie modernizacji jednostki napędowej, która dostosuje motocykl do nowych norm emisji spalin. Przy tym dodatkowo zmniejszy spalanie i poprawi niezawodność układu zasilania paliwem. Udało nam się również zastosować wałek wyrównoważający w silniku, który wpływa na kulturę pracy jednostki napędowej a co za tym idzie na komfort jazdy. Nadrzędnym celem było zachowanie niezawodności konstrukcji przy dobrym stosunku ceny. 121 FL jest pojazdem niezwykle prostym, przez co wręcz idealnym środkiem transportu dla początkujących motocyklistów z prawem jazdy B. Bardzo się cieszymy z powrotu tego modelu do kolekcji i jednocześnie zapraszamy do naszych punktów sprzedaży – podsumowuje Karol Kopytek, Almot.

[trending]

 

  • POJEMNOŚĆ 125 cm³
  • RODZAJ SILNIKA CZTEROSUWOWY, JEDNOCYLINDROWY, OHC
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 90 km/h
  • MOC 8,0 kW / 10,88 KM (przy 8500 RPM)
  • WAŁEK WYRÓWNAŻAJĄCY TAK
  • ROZRUCH ELEKTRYCZNY I NOŻNY
  • HAMULEC PRZÓD TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • HAMULEC TYŁ TARCZOWY HYDRAULICZNY
  • ROZMIAR OPONY PRZÓD 90 / 90 - 17
  • ROZMIAR OPONY TYŁ 130 / 70 - 17
  • WYMIAR DŁ. / SZER. / WYS. ( mm ) 1980 / 760 / 1112
  • MASA WŁASNA 130 KG
  • DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE 150 KG
  • WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ( mm ) 780
  • POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA 17 L
  • ILOŚĆ MIEJSC 2
  • DOSTĘPNE KOLORY CZERWONY, NIEBIESKI, CZARNY

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

  1. Miałem junaka 121 przed do i powiem, że jest ok, ale nie powiedziałbym że jest optymalny. Bardziej optymalne będzie 123. Choć nie ukrywam że po prawie 4 latach rozstawałem się z Moto z łezka w oku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button