- Honda Racing Corporation (HRC) zapowiedziała udział w Trialowych Mistrzostwach Japonii na elektrycznym motocyklu trialowym RTL ELECTRIC, który zadebiutuje już 13 października 2024 roku.
- Model RTL ELECTRIC powstał na bazie doświadczeń zdobytych dzięki Montesa COTA 4RT oraz technologii elektrycznych testowanych w CR ELECTRIC PROTO.
- Elektryfikacja motocykli jest kluczowym elementem strategii Hondy, której celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku.
Honda Racing Corporation (HRC), zespół wyścigowy Hondy, zapowiada swój udział w Trialowych Mistrzostwach Japonii MFJ (Japońskiej Federacji Motocyklowej) na motocyklu trialowym RTL ELECTRIC w Międzynarodowej Klasie A Super (IAS). Pierwszy elektryczny trialowiec Hondy zadebiutuje w rundzie 6, która odbędzie się 13 października w Yuasa, w prefekturze Wakayama.
Pierwszy elektryczny trialowiec Hondy
Pierwszy elektryczny motocykl trialowy Hondy, RTL ELECTRIC, jest efektem wieloletnich prac i doświadczenia zdobytego m.in. na podstawie modelu Montesa COTA 4RT. To właśnie na tym motocyklu Toni Bou zdobywał tytuły w Trialowych Mistrzostwach Świata przez 18 lat z rzędu. W RTL ELECTRIC Honda czerpała inspirację również z rozwiązań elektrycznych zastosowanych w CR ELECTRIC PROTO: model ten brał udział w Pucharze Świata FIM E-Xplorer (zawodach dla elektrycznych motocykli terenowych).
Trialowe Mistrzostwa Japonii – nowe pole walki?
Team HRC zadebiutuje na RTL ELECTRIC podczas szóstej rundy Trialowych Mistrzostw Japonii, która odbędzie się w Yuasa, prefektura Wakayama. W skład zespołu wchodzi m.in. Takahisa Fujinami – legenda trialu, mistrz świata FIM z 2004 roku i obecny menedżer zespołu Repsol Honda. Fujinami pełni rolę kierowcy testowego dla nowego modelu i to on zasiądzie za sterami RTL ELECTRIC podczas październikowego wyścigu.
Elektryfikacja – przyszłość Hondy
Honda od lat koncentruje się na rozwijaniu pojazdów elektrycznych, a wprowadzenie RTL ELECTRIC jest krokiem w stronę realizacji celów korporacyjnych marki: neutralności węglowej we wszystkich produktach i działaniach do 2050 roku, a produktach motocyklowych do lat 40. Elektryfikacja nie ogranicza się jednak tylko do trialu – Honda rozwija swoje technologie także w motocrossie, co ma na celu zadbanie o zróżnicowane potrzeby klientów i rynku.
Przeczytaj:
Czy motocykle elektryczne naprawdę są takie złe? Od nienawiści do miłości jest cienka linia.
Czy motocykle elektryczne naprawdę są takie złe? Od nienawiści do miłości jest cienka linia
Obejrzyj:
Skuter, który poraził mnie swoim prądem.
Podsumowanie
Honda nie zwalnia tempa w dążeniu do elektryfikacji swojej gamy motocykli. Debiut trialowego RTL ELECTRIC na scenie japońskich mistrzostw to ważny krok w stronę przyszłości sportów motocyklowych. Czy nowa technologia okaże się przełomem na miarę sukcesów Montesy COTA 4RT? Przekonamy się już wkrótce!