- Triumph zaprezentował następną generację modelu Speed Twin 1200 oraz nowego Speed Twina 1200 RS
- Jeszcze więcej charakteru i mocy przy zachowaniu klasycznego wyglądu
- Oba motocykle trafią do sprzedaży w grudniu 2024 roku
Triumph wprowadza na rynek nową generację kultowego modelu Speed Twin 1200 oraz jego sportową wersję Speed Twin 1200 RS. Oba motocykle łączą klasyczny styl z nowoczesnymi osiągami, oferując jeszcze lepsze parametry techniczne i dynamiczną jazdę, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej estetyki brytyjskiej marki. Poznajmy świeżo zaprezentowane nowości prosto z Hinckley!
Triumph kontynuuje swoją tradycję łączenia klasycznego stylu z nowoczesnymi technologiami, wprowadzając na rynek nową generację modeli Speed Twin 1200 oraz Speed Twin 1200 RS. Oba motocykle, choć na pierwszy rzut oka podobne, skierowane są do różnych odbiorców, oferując zróżnicowane doświadczenia z jazdy. Speed Twin 1200, z charakterystyczną dla Triumpha elegancją, zachowuje klasyczne proporcje i design, przy jednoczesnym ulepszeniu parametrów technicznych, co czyni go idealnym wyborem dla miłośników stylowej, dynamicznej jazdy na co dzień. Z kolei Speed Twin 1200 RS to propozycja dla tych, którzy oczekują sportowej precyzji i zaawansowanych osiągów, z usprawnionym zawieszeniem, hamulcami i elektroniką, oferując jeszcze większe możliwości na torze i w codziennej jeździe. Obie wersje przyciągają unikalnym połączeniem nostalgii z nowoczesnością, zapewniając niezrównaną przyjemność z jazdy.
Poznajmy zatem dwie nowości na nadchodzący sezon, które właśnie zostały oficjalnie zaprezentowane przez producenta z Hinckley.
Najważniejsze informacje:
- Na rok 2025, Triumph zaplanował wprowadzenie na rynek dwóch Speed Twin’ów, w tym nowego, jeszcze bardziej dynamicznego modelu RS.
- Ulepszone podwozie, zastosowane dodatkowe technologie, w tym zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji, zwiększają dynamikę prowadzenia.
- Ekscytujące i sportowe osiągi z mocą szczytową większą o 5 KM.
- Odświeżony styl, łączący współczesne, sportowe cechy z klasycznym designem to cechy charakterystyczne motocykli z serii Speed Twin.
- Modele dostępne będą w salonach od grudnia 2024 roku.
Obejrzyj również:
Triumph ogłosił wprowadzenie znaczących ulepszeń w motocyklu Speed Twin 1200 oraz zaplanował wypuszczenie na rynek nowego modelu Speed Twin 1200 RS, ostrzejszego, bardziej angażującego z jeszcze szybszą reakcją. Nowy Speed Twin 1200, który będzie dostępny u dealerów na całym świecie od grudnia 2024 roku, wyróżnia się udoskonalonym podwoziem, w tym przednimi widelcami i podwójnym zawieszeniem tylnym firmy Marzocchi, co jeszcze bardziej wpływa na wciągające i dynamiczne prowadzenie, umożliwiając pokonywanie zakrętów w zrównoważony, naturalny i budzący pewność siebie sposób. Wyrafinowane prowadzenie idzie w parze z lepszymi osiągami oraz większą o 5 KM mocą szczytową, zapewniając jeszcze więcej charakteru i sportowych emocji. Nowe technologie, takie jak układ Cornering ABS zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów i kontrola trakcji, są idealnie z wyczuciem zintegrowane. Odświeżona stylistyka, łączy w sobie sportowy współczesny styl z DNA klasycznego designu. Pięknie zaprojektowane przez markę Triumph detale, podkreślają wyjątkową jakość wykonania.
Nowy model RS oferuje motocyklistom jeszcze więcej. Bardziej sportową ergonomię, dzięki przesuniętej kierownicy i tylnym podnóżkom, idzie ona w parze z wyjątkowym poziomem specyfikacji, w tym – w pełni regulowanymi widelcami Marzocchi i najwyższej klasy tylnym zawieszeniem Öhlins, a także zaciskami Brembo Stylema. Opony Metzeler Racetec RR K3 są montowane w standardzie, a quickshifter Triumph Shift Assist pojawia się po raz pierwszy w gamie Modern Classic.
– Nowy Speed Twin 1200 RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów połączonych z klasycznym, sportowym wyglądem. Aktualizacja nowego Speed Twin’a 1200 to znacząca ewolucja tego uwielbianego modelu, jak zawsze zadbaliśmy o zachowanie doskonałego prowadzenia i klasycznego stylu, które wszyscy podziwiają, jednocześnie zwiększając moc i wprowadzając nową technologię, która w płynny sposób poprawia wrażenia z jazdy. – skomentował dyrektor ds. produktów firmy Triumph, Steve Sargent.
Współczesny, klasyczny i sportowy styl
Nowy, bardziej wyrzeźbiony zbiornik paliwa, o pochylonej linii i z głębokimi wycięciami z przodu, posiada odchylany korek wlewu typu flip-up. Panele boczne są prostsze i zaprojektowane tak, aby zintegrować się z nowymi, minimalistycznymi osłonami przepustnicy, która wykończona jest ze szczotkowanego aluminium. Wiele inspirowanych klasyką detali zostało udoskonalonych i zaktualizowanych, w tym nowa, czarna, malowana proszkowo obudowa silnika, która jest teraz smuklejsza i bardziej kształtna. Bardziej kompaktowe tłumiki dodają ponadczasowego piękna nieprzerwanej linii wydechu. Elegancki, okrągły reflektor LED z oświetleniem do jazdy dziennej DRL, wyposażony jest w nową, szczotkowaną, aluminiową ramkę ze stylowym aluminiowym wykończeniem.
Oszałamiające, jednoczęściowe siedzenie zostało wyprofilowane, aby było płytsze i bardziej wyrzeźbione, pasujące do sportowego stylu. Węższe z przodu, ułatwia motocyklistom jazdę w wyprostowanej pozycji. Siedzenie RS-a zyskało sportowe i stylowe wykończenie z wyjątkowymi przeszyciami. Nowe, aluminiowe siedmioramienne smukłe felgi, ze sportowym wzorem, idealnie uzupełniają nowe nadwozie.
W przypadku Speed Twin’a 1200 dwa wzory malowania w dwóch schematach kolorów, jeszcze bardziej podkreślają nowoczesny charakter, a wyrazista grafika „1200” na zbiorniku oddzielająca górną część lakieru Crystal White lub Carnival Red od dolnej części Sapphire Black, daje jeszcze bardziej elegancki wygląd, sprawiając, że zbiornik wydaje się płytszy i dłuższy. Dostępna jest również bardziej klasyczna opcja Aluminium Silver z dyskretnym sygnowaniem „1200” i podwójnymi, czarnymi pasami.
Speed Twin 1200 RS jest dostępny w dwóch wariantach: wyrazistym – Baja Orange lub subtelnym – Sapphire Black, oba z naklejkami RS w kolorze złotym, które uzupełniają anodowane elementy zawieszenia.
Jeszcze pewniejsze prowadzenie
Jeszcze większy wybór dla motocyklistów – każdy model Speed Twin’a 1200 ma swoją własną, unikalną pozycję do jazdy, nadającą mu niepowtarzalnego charakteru i natury. Kierownica w nowym Speed Twin’ie 1200, daje poczucie większej ilości przestrzeni podczas jazdy, jest też wyższa i bardziej wysunięta do przodu niż w poprzednim modelu. Widelce o średnicy 43 mm i podwójne, tylne zawieszenie Marzocchi zostały ulepszone i oprócz regulowanego napięcia wstępnego z tyłu, są teraz wyposażone w zewnętrzne zbiorniki. Udoskonalenia podwozia zwiększają zwinność i dynamikę Speed Twin’a 1200, zapewniając jednocześnie płynną, wysokiej jakości jazdę w rzeczywistych warunkach. Nowe zaciski radialne marki Triumph, zamontowane na podwójnych, 320 mm tarczach, wraz z uniwersalnymi oponami Metzeler Sportec M9RR, montowanymi w standardzie, zapewniają doskonałą siłę hamowania.
Dla motocyklistów poszukujących jeszcze większej dynamiki w osiągach i dodatkowych emocji, nowy Speed Twin 1200 RS oferuje bardziej angażującą pozycję do jazdy. Przy podniesionym tyle motocykla wysokość siedziska nieznacznie wzrasta. Kierownica pozostaje na tej samej wysokości co w poprzedniej generacji, ale przesuwa się bardziej do przodu, podczas gdy podnóżki są lekko podniesione i przesunięte dalej do tyłu. Najwyższej jakości przednie zawieszenie z regulowanymi widelcami Marzocchi i tylne z Öhlins’a pasuje do dynamicznego charakteru RS’a. Dodatkową finezję na 320 mm tarczach zapewniają podwójne zaciski Brembo Stylema i opony o wysokiej wydajności Metzeler Racetec RR K3 w standardzie.
Sportowe osiągi w klasycznym opakowaniu
Dodatkowe 5 KM mocy szczytowej uzyskano dzięki imponującemu, dwucylindrowemu silnikowi Triumph Bonneville 1200, o wysokim stopniu sprężania, osiągając 105 KM przy 7750 obr./min, dającemu możliwość utrzymania mocy przez dłuższy czas, aż do limitu obrotów. Kolejność zapłonu co 270° i niska bezwładność wału korbowego zapewniają natychmiastową reakcję z wyraźnymi impulsami mocy, a także zachowują intensywny moment obrotowy w całym zakresie, osiągając szczyt na poziomie 112 Nm.
Połączenie najnowszej technologii z klasycznym designem
Łącząc nowoczesne osiągi z klasycznym charakterem, motocykliści mogą dostosować reakcję silnika do swoich potrzeb za pomocą trybów jazdy Road i Rain, dodatkowo korzystając z funkcji Optimised Cornering ABS i kontroli trakcji, które są standardowo montowane w obu modelach. Ostrzejszy Speed Twin 1200 RS ma dodatkowy tryb jazdy Sport, który wyostrza reakcję przepustnicy i optymalizuje ustawienia kontroli trakcji, zwiększając moc i dynamikę motocykla. Po raz pierwszy w jednostce opartej na Bonneville’u i unikalnie dla tej wersji, Speed Twin 1200 RS został wyposażony w quickshifter Triumph Shift Assist, zmieniający biegi w górę i w dół, który doskonale uzupełnia dostarczanie mocy i charakter motocykla. Dyskretnie umieszczony za dźwignią zmiany biegów, pozwala motocyklowi zachować nowoczesny, klasyczny styl.
Nowe wyświetlacze LCD i TFT zostały starannie umieszczone na klasycznej, okrągłej tarczy, co poprawiło widoczność i funkcjonalność, przy jednoczesnym zachowaniu ponadczasowego wyglądu Speed Twin’a. Umożliwiają one kompatybilność z nawigacją typu „zakręt po zakręcie” i łączność z telefonem, a także skrywają wygodne gniazdo ładowania USB-C.
Dbałość o detale i wykończenie klasy premium
Motocykliści, którzy przypatrzą się bliżej, dostrzegą wyjątkową dbałości o szczegóły z której słynie Triumph. Od przeprojektowanych osłon pięt i ramki reflektora po detale wykonane z aluminium w szczotkowanym wykończeniu na nowych panelach bocznych, poprzez aluminiowy wahacz i nowe uchwyty reflektora, które zostały anodowane, aby zapewnić trwałość i wysoką jakość wykończenia. Speed Twin 1200 RS jest wyposażony w specjalny dodatek w postaci przednich i tylnych błotników ze szczotkowanego aluminium.
Ponad 70% klientów posiadających Speed Twin’a dodaje do swoich motocykli akcesoria Triumpha, które odzwierciedlają ich unikalny styl. Dlatego osoby poszukujące nowoczesnego motocykla typu café racer, mają możliwość dodania ponad 50 oryginalnych akcesoriów, w tym kierownicy typu clip-on, pikowanego siedzenia typu bullet lub osłony siedzenia.
W drogę!
Klienci mogą skonfigurować swój własny motocykl lub dowiedzieć się więcej na stronie triumphpolska.pl Motocykle trafią do salonów sprzedaży w grudniu 2024 roku.
SPECYFIKACJA – SPEED TWIN 1200 RS
SILNIK I NAPĘD | |
Rodzaj | Chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cm³ |
Średnica | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 12.1:1 |
Maksymalna moc | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 112 Nm przy 4 250 obr./min. |
Układ zasilania | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy |
Układ wydechowy | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
PODWOZIE | |
Rama | Kołyskowa, z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 17” x 3,5” |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17” x 5,0” |
Przednia opona | 120/70 R17 |
Tylna opona | 160/60 R17 |
Przednie zawieszenie | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mm |
Przedni hamulec | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS |
Tylny hamulec | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT |
WYMIARY I MASA | |
Długość | 2073 mm |
Szerokość kierownicy | 792 mm |
Wysokość bez lusterek | 1127 mm |
Wysokość siedzenia | 810 mm |
Rozstaw osi | 1414 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 22.6 ° |
Wyprzedzenie | 92 mm |
Masa z płynami | 216 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14.5 litrów |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | TBC |
Emisja CO2 | EURO 5+ Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |
SPECYFIKACJA – SPEED TWIN 1200
SILNIK I NAPĘD | |
Rodzaj | Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270° |
Pojemność | 1200 cm³ |
Średnica | 97.6 mm |
Suw | 80.0 mm |
Stopień sprężania | 12.1:1 |
Maksymalna moc | 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy | 112 Nm przy 4 250 obr./min. |
Układ zasilania | Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy |
Układ wydechowy | Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej |
Układ napędowy | Łańcuch X-ring |
Sprzęgło | Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego |
Skrzynia biegów | 6-stopniowa |
PODWOZIE | |
Rama | Kołyskowa, z rur stalowych |
Wahacz | Dwustronny, aluminiowy |
Przednie koło | Odlewane z aluminium, 17” x 3,5” |
Tylne koło | Odlewane z aluminium, 17” x 5,0” |
Przednia opona | 120/70 R17 |
Tylna opona | 160/60 R17 |
Przednie zawieszenie | 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm |
Tylne zawieszenie | Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm |
Przedni hamulec | Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS |
Tylny hamulec | Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS |
Przyrządy | Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT |
WYMIARY I MASA | |
Długość | 2070 mm |
Szerokość kierownicy | 792 mm |
Wysokość bez lusterek | 1140 mm |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Rozstaw osi | 1413 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 22.4 ° |
Wyprzedzenie | 91 mm |
Masa z płynami | 216 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 14.5 litrów |
SERWIS | |
Interwał między przeglądami | 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU) | |
Zużycie paliwa | TBC |
Emisja CO2 | EURO 5+ Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy. |