Triumph prezentuje następną generację modelu Speed Twin 1200 oraz nowego Speed Twina 1200 RS

Jeszcze ostrzejsze, lepiej dopracowane i bardziej charakterne!

W skrócie
  • Triumph zaprezentował następną generację modelu Speed Twin 1200 oraz nowego Speed Twina 1200 RS
  • Jeszcze więcej charakteru i mocy przy zachowaniu klasycznego wyglądu
  • Oba motocykle trafią do sprzedaży w grudniu 2024 roku

Triumph wprowadza na rynek nową generację kultowego modelu Speed Twin 1200 oraz jego sportową wersję Speed Twin 1200 RS. Oba motocykle łączą klasyczny styl z nowoczesnymi osiągami, oferując jeszcze lepsze parametry techniczne i dynamiczną jazdę, przy jednoczesnym zachowaniu charakterystycznej estetyki brytyjskiej marki. Poznajmy świeżo zaprezentowane nowości prosto z Hinckley!

Triumph kontynuuje swoją tradycję łączenia klasycznego stylu z nowoczesnymi technologiami, wprowadzając na rynek nową generację modeli Speed Twin 1200 oraz Speed Twin 1200 RS. Oba motocykle, choć na pierwszy rzut oka podobne, skierowane są do różnych odbiorców, oferując zróżnicowane doświadczenia z jazdy. Speed Twin 1200, z charakterystyczną dla Triumpha elegancją, zachowuje klasyczne proporcje i design, przy jednoczesnym ulepszeniu parametrów technicznych, co czyni go idealnym wyborem dla miłośników stylowej, dynamicznej jazdy na co dzień. Z kolei Speed Twin 1200 RS to propozycja dla tych, którzy oczekują sportowej precyzji i zaawansowanych osiągów, z usprawnionym zawieszeniem, hamulcami i elektroniką, oferując jeszcze większe możliwości na torze i w codziennej jeździe. Obie wersje przyciągają unikalnym połączeniem nostalgii z nowoczesnością, zapewniając niezrównaną przyjemność z jazdy.

Poznajmy zatem dwie nowości na nadchodzący sezon, które właśnie zostały oficjalnie zaprezentowane przez producenta z Hinckley.

Najważniejsze informacje:

  1. Na rok 2025, Triumph zaplanował wprowadzenie na rynek dwóch Speed ​​Twin’ów, w tym nowego, jeszcze bardziej dynamicznego modelu RS.
  2. Ulepszone podwozie, zastosowane dodatkowe technologie, w tym zoptymalizowany ABS działający w zakrętach i kontrola trakcji, zwiększają dynamikę prowadzenia.
  3. Ekscytujące i  sportowe osiągi z mocą szczytową większą o 5 KM.
  4. Odświeżony styl, łączący współczesne, sportowe cechy z klasycznym designem to cechy charakterystyczne motocykli z serii Speed Twin.
  5. Modele dostępne będą w salonach od grudnia 2024 roku.

Obejrzyj również:

Triumph ogłosił wprowadzenie znaczących ulepszeń w motocyklu Speed ​​Twin 1200 oraz zaplanował wypuszczenie na rynek nowego modelu Speed ​​Twin 1200 RS, ostrzejszego, bardziej angażującego z jeszcze szybszą reakcją. Nowy Speed ​​Twin 1200, który będzie dostępny u dealerów na całym świecie od grudnia 2024 roku, wyróżnia się udoskonalonym podwoziem, w tym przednimi widelcami i podwójnym zawieszeniem tylnym firmy Marzocchi, co jeszcze bardziej wpływa na wciągające i dynamiczne prowadzenie, umożliwiając pokonywanie zakrętów w zrównoważony, naturalny i budzący pewność siebie sposób. Wyrafinowane prowadzenie idzie w parze z lepszymi osiągami oraz większą o 5 KM mocą szczytową, zapewniając jeszcze więcej charakteru i sportowych emocji. Nowe technologie, takie jak układ Cornering ABS zoptymalizowany pod kątem pokonywania zakrętów i kontrola trakcji, są idealnie z wyczuciem zintegrowane. Odświeżona stylistyka, łączy w sobie sportowy współczesny styl z DNA klasycznego designu. Pięknie zaprojektowane przez markę Triumph detale, podkreślają wyjątkową jakość wykonania.

Nowy model RS oferuje motocyklistom jeszcze więcej. Bardziej sportową ergonomię, dzięki przesuniętej kierownicy i tylnym podnóżkom, idzie ona w parze z wyjątkowym poziomem specyfikacji, w tym – w pełni regulowanymi widelcami Marzocchi i najwyższej klasy tylnym zawieszeniem Öhlins, a także zaciskami Brembo Stylema. Opony Metzeler Racetec RR K3 są montowane w standardzie, a quickshifter Triumph Shift Assist pojawia się po raz pierwszy w gamie Modern Classic.

– Nowy Speed ​​Twin 1200 RS jest ostrzejszy, bardziej angażujący z jeszcze lepszą reakcją. Został zaprojektowany dla motocyklistów, którzy wymagają absolutnie najlepszych osiągów połączonych z klasycznym, sportowym wyglądem. Aktualizacja nowego Speed ​​Twin’a 1200 to znacząca ewolucja tego uwielbianego modelu, jak zawsze zadbaliśmy o zachowanie doskonałego prowadzenia i klasycznego stylu, które wszyscy podziwiają, jednocześnie zwiększając moc i wprowadzając nową technologię, która w płynny sposób poprawia wrażenia z jazdy. – skomentował dyrektor ds. produktów firmy Triumph, Steve Sargent.

Współczesny, klasyczny i sportowy styl

Nowy, bardziej wyrzeźbiony zbiornik paliwa, o pochylonej linii i z głębokimi wycięciami z przodu, posiada odchylany korek wlewu typu flip-up. Panele boczne są prostsze i zaprojektowane tak, aby zintegrować się z nowymi, minimalistycznymi osłonami przepustnicy, która wykończona jest ze szczotkowanego aluminium. Wiele inspirowanych klasyką detali zostało udoskonalonych i zaktualizowanych, w tym nowa, czarna, malowana proszkowo obudowa silnika, która jest teraz smuklejsza i bardziej kształtna. Bardziej kompaktowe tłumiki dodają ponadczasowego piękna nieprzerwanej linii wydechu. Elegancki, okrągły reflektor LED z oświetleniem do jazdy dziennej DRL, wyposażony jest w nową, szczotkowaną, aluminiową ramkę ze stylowym aluminiowym wykończeniem.

Oszałamiające, jednoczęściowe siedzenie zostało wyprofilowane, aby było płytsze i bardziej wyrzeźbione, pasujące do sportowego stylu. Węższe z przodu, ułatwia motocyklistom jazdę w wyprostowanej pozycji. Siedzenie RS-a zyskało sportowe i stylowe wykończenie z wyjątkowymi przeszyciami. Nowe, aluminiowe siedmioramienne smukłe felgi, ze sportowym wzorem, idealnie uzupełniają nowe nadwozie.

W przypadku Speed ​​Twin’a 1200 dwa wzory malowania w dwóch schematach kolorów, jeszcze bardziej podkreślają nowoczesny charakter, a wyrazista grafika „1200” na zbiorniku oddzielająca górną część lakieru Crystal White lub Carnival Red od dolnej części Sapphire Black, daje jeszcze bardziej elegancki wygląd, sprawiając, że zbiornik wydaje się płytszy i dłuższy. Dostępna jest również bardziej klasyczna opcja Aluminium Silver z dyskretnym sygnowaniem „1200” i podwójnymi, czarnymi pasami.

 

Speed Twin 1200 RS jest dostępny w dwóch wariantach: wyrazistym – Baja Orange lub subtelnym – Sapphire Black, oba z naklejkami RS w kolorze złotym, które uzupełniają anodowane elementy zawieszenia.

Jeszcze pewniejsze prowadzenie

Jeszcze większy wybór dla motocyklistów – każdy model Speed ​​Twin’a 1200 ma swoją własną, unikalną pozycję do jazdy, nadającą mu niepowtarzalnego charakteru i natury. Kierownica w nowym Speed ​​Twin’ie 1200, daje poczucie większej ilości przestrzeni podczas jazdy, jest też wyższa i bardziej wysunięta do przodu niż w poprzednim modelu. Widelce o średnicy 43 mm i podwójne, tylne zawieszenie Marzocchi zostały ulepszone i oprócz regulowanego napięcia wstępnego z tyłu, są teraz wyposażone w zewnętrzne zbiorniki. Udoskonalenia podwozia zwiększają zwinność i dynamikę Speed ​​Twin’a 1200, zapewniając jednocześnie płynną, wysokiej jakości jazdę w rzeczywistych warunkach. Nowe zaciski radialne marki Triumph, zamontowane na podwójnych, 320 mm tarczach, wraz z uniwersalnymi oponami Metzeler Sportec M9RR, montowanymi w standardzie, zapewniają doskonałą siłę hamowania.

Dla motocyklistów poszukujących jeszcze większej dynamiki w osiągach i dodatkowych emocji, nowy Speed ​​Twin 1200 RS oferuje bardziej angażującą pozycję do jazdy. Przy podniesionym tyle motocykla wysokość siedziska nieznacznie wzrasta. Kierownica pozostaje na tej samej wysokości co w poprzedniej generacji, ale przesuwa się bardziej do przodu, podczas gdy podnóżki są lekko podniesione i przesunięte dalej do tyłu. Najwyższej jakości przednie zawieszenie z regulowanymi widelcami Marzocchi i tylne z Öhlins’a pasuje do dynamicznego charakteru RS’a. Dodatkową finezję na 320 mm tarczach zapewniają podwójne zaciski Brembo Stylema i opony o wysokiej wydajności Metzeler Racetec RR K3 w standardzie.

Sportowe osiągi w klasycznym opakowaniu

Dodatkowe 5 KM mocy szczytowej uzyskano dzięki imponującemu, dwucylindrowemu silnikowi Triumph Bonneville 1200, o wysokim stopniu sprężania, osiągając 105 KM przy 7750 obr./min, dającemu możliwość utrzymania mocy przez dłuższy czas, aż do limitu obrotów. Kolejność zapłonu co 270° i niska bezwładność wału korbowego zapewniają natychmiastową reakcję z wyraźnymi impulsami mocy, a także zachowują intensywny moment obrotowy w całym zakresie, osiągając szczyt na poziomie 112 Nm.

Połączenie najnowszej technologii z klasycznym designem

Łącząc nowoczesne osiągi z klasycznym charakterem, motocykliści mogą dostosować reakcję silnika do swoich potrzeb za pomocą trybów jazdy Road i Rain, dodatkowo korzystając z funkcji Optimised Cornering ABS i kontroli trakcji, które są standardowo montowane w obu modelach. Ostrzejszy Speed ​​Twin 1200 RS ma dodatkowy tryb jazdy Sport, który wyostrza  reakcję przepustnicy i optymalizuje ustawienia kontroli trakcji, zwiększając moc i dynamikę motocykla. Po raz pierwszy w jednostce opartej na Bonneville’u i unikalnie dla tej wersji, Speed ​​Twin 1200 RS został wyposażony w quickshifter Triumph Shift Assist, zmieniający biegi w górę i w dół, który doskonale uzupełnia dostarczanie mocy i charakter motocykla. Dyskretnie umieszczony za dźwignią zmiany biegów, pozwala motocyklowi zachować nowoczesny, klasyczny styl.

Nowe wyświetlacze LCD i TFT zostały starannie umieszczone na klasycznej, okrągłej tarczy, co poprawiło widoczność i funkcjonalność, przy jednoczesnym zachowaniu ponadczasowego wyglądu Speed ​​Twin’a. Umożliwiają one kompatybilność z nawigacją typu „zakręt po zakręcie” i łączność z telefonem, a także skrywają wygodne gniazdo ładowania USB-C.

Dbałość o detale i wykończenie klasy premium

Motocykliści, którzy przypatrzą się bliżej, dostrzegą wyjątkową dbałości o szczegóły z której słynie Triumph. Od przeprojektowanych osłon pięt i ramki reflektora po detale wykonane z aluminium w szczotkowanym wykończeniu na nowych panelach bocznych, poprzez aluminiowy wahacz i nowe uchwyty reflektora, które zostały anodowane, aby zapewnić trwałość i wysoką jakość wykończenia. Speed ​​Twin 1200 RS jest wyposażony w specjalny dodatek w postaci przednich i tylnych błotników ze szczotkowanego aluminium.

Ponad 70% klientów posiadających Speed ​​Twin’a dodaje do swoich motocykli akcesoria Triumpha, które odzwierciedlają ich unikalny styl. Dlatego osoby poszukujące nowoczesnego motocykla typu café racer, mają możliwość dodania ponad 50 oryginalnych akcesoriów, w tym kierownicy typu clip-on, pikowanego siedzenia typu bullet lub osłony siedzenia.

W drogę!

Klienci mogą skonfigurować swój własny motocykl lub dowiedzieć się więcej na stronie triumphpolska.pl Motocykle trafią do salonów sprzedaży w grudniu 2024 roku.

SPECYFIKACJA – SPEED TWIN 1200 RS

SILNIK I NAPĘD
Rodzaj Chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność 1200 cm³
Średnica 97.6 mm
Suw 80.0 mm
Stopień sprężania 12.1:1
Maksymalna moc 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 4 250 obr./min.
Układ zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy
Układ wydechowy Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej
Układ napędowy Łańcuch X-ring 
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów 6-stopniowa
PODWOZIE
Rama Kołyskowa, z rur stalowych 
Wahacz Dwustronny, aluminiowy
Przednie koło Odlewane z aluminium, 17” x 3,5”
Tylne koło Odlewane z aluminium, 17” x 5,0”
Przednia opona 120/70 R17 
Tylna opona 160/60 R17
Przednie zawieszenie 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 120 mm
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory Öhlins RSU z zewnętrznymi zbiornikami, z regulacją napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Skok koła 123 mm
Przedni hamulec Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, radialne zaciski Brembo Stylema M4.30, OCABS
Tylny hamulec Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS
Przyrządy Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT
WYMIARY I MASA
Długość 2073 mm
Szerokość kierownicy 792 mm
Wysokość bez lusterek 1127 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Rozstaw osi 1414 mm
Kąt pochylenia główki ramy 22.6 °
Wyprzedzenie 92 mm
Masa z płynami 216 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14.5 litrów
SERWIS
Interwał między przeglądami 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa TBC
Emisja CO2 EURO 5+
Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

SPECYFIKACJA – SPEED TWIN 1200

SILNIK I NAPĘD
Rodzaj Rzędowy, chłodzony cieczą, 8-zaworowy, SOHC, z czopami wału korbowego przesuniętymi o 270°
Pojemność 1200 cm³
Średnica 97.6 mm
Suw 80.0 mm
Stopień sprężania 12.1:1
Maksymalna moc 105 KM / 103.5 bhp (77.2 kW) przy 7 750 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 4 250 obr./min.
Układ zasilania Wielopunktowy wtrysk paliwa z elektroniczną kontrolą przepustnicy. Dwa tryby jazdy
Układ wydechowy Układ wydechowy w systemie 2 w 2, z dwoma tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej
Układ napędowy Łańcuch X-ring
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, ze wspomaganiem momentu obrotowego
Skrzynia biegów 6-stopniowa
PODWOZIE
Rama Kołyskowa, z rur stalowych
Wahacz Dwustronny, aluminiowy
Przednie koło Odlewane z aluminium, 17” x 3,5”
Tylne koło Odlewane z aluminium, 17” x 5,0”
Przednia opona 120/70 R17 
Tylna opona 160/60 R17
Przednie zawieszenie 43 mm widelec Marzocchi, typu upside-down. Skok koła 120 mm
Tylne zawieszenie Podwójne amortyzatory Marzocchi RSU z zewnętrznymi zbiornikami i regulowanym napięciem wstępnym, skok koła 116 mm
Przedni hamulec Podwójna, 320 mm, pływająca tarcza hamulcowa, 4-tłoczkowe, radialne zaciski Triumph’a, OCABS
Tylny hamulec Pojedyncza, 220 mm tarcza, pływający, 2-tłoczkowy zacisk Nissin, OCABS
Przyrządy Wielofunkcyjne wskaźniki LCD ze zintegrowanym, kolorowym wyświetlaczem TFT
WYMIARY I MASA
Długość 2070 mm
Szerokość kierownicy 792 mm
Wysokość bez lusterek 1140 mm
Wysokość siedzenia 805 mm
Rozstaw osi 1413 mm
Kąt pochylenia główki ramy 22.4 °
Wyprzedzenie 91 mm
Masa z płynami 216 kg
Pojemność zbiornika paliwa 14.5 litrów
SERWIS
Interwał między przeglądami 16 000 km lub 12 miesięcy, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA (EU)
Zużycie paliwa TBC
Emisja CO2 EURO 5+
Emisja CO2 i zużycie paliwa zmierzono zgodnie z rozporządzeniem 168/2013/EC. Wartości parametrów dotyczących zużycia paliwa pochodzą ze specyficznych warunków testowych i przedstawiono je wyłącznie w celach porównawczych. Mogą one nie odzwierciedlać rzeczywistych wartości uzyskiwanych podczas jazdy.

Wiktor Seredyński

Od małego oglądał się za motocyklami do tego stopnia, że kilkukrotnie nabił sobie guza na głowie na przydrożnej lampie. Fan dalekich podróży, garażowego majsterkowania, ale także wyścigowej jazdy na torze. Wszystkie rzeczy związane z motocyklami odbywają się oczywiście w akompaniamencie Dire Straits. Podróż i jazda jest celem, a motocykle sposobem na spełnione życie.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button