- Honda przedstawia nowe malowania i grafiki CRF1100L Africa Twin, na rok 2025.
Honda właśnie zdradziła plany dotyczące swojego flagowego modelu adventure, CRF1100L Africa Twin, na rok 2025. Mimo że technicznie pozostaje bez zmian, motocykl ma zyskać na atrakcyjności dzięki nowym grafikom i kolorystyce, które wniosą powiew świeżości dla wszystkich odmian modelu.
Klasyka w nowym wydaniu
CRF1100L Africa Twin nadal cieszy się renomą dzięki swojemu wytrzymałemu dwucylindrowemu silnikowi o pojemności 1084 cm3. Generuje on maksymalny moment obrotowy 112 Nm i moc 102 KM, co przekłada się na jego osiągi zarówno w terenie, jak i na asfaltowych drogach. Producent prezentuje nowe malowania i grafiki, niezmieniony pozostanie natomiast design bryły motocykla, który nadal prezentuje się jako smukła, ale potężna maszyna rajdowa.
Komfort na każdym szlaku
Dostępne będą dwa warianty Africa Twin.
Standardowy model nadal wyposażony będzie w pełni regulowane zawieszenie Showa, podczas gdy wersja „ES” (Electronically Equipped Ride Adjustment) ma oferować elektroniczne zawieszenie Showa EERATM, które dostosowuje tłumienie do warunków jazdy i pozwala na elektroniczną regulację napięcia wstępnego tylnej sprężyny podczas jazdy.
Odświeżona paleta barw
Dla roku modelowego 2025 CRF1100L Africa Twin pochwali się trzema nowymi malowaniami:
- Grand Prix Red: wariant charakteryzuje się intensywnym czerwonym kolorem z dynamiczną grafiką. W nowym wydaniu, kolor czerwony został wzbogacony o czarne i niebieskie akcenty graficzne, które nadają motocyklowi bardziej sportowego wyglądu. Czerwień dominuje na większości karoserii, podczas gdy niebiesko-czarne akcenty podkreślają dynamiczne linie boczne i osłony.
- Matt Ballistic Black Metallic: model prezentuje elegancki, głęboki czarny kolor, który dodaje motocyklowi bardziej nowoczesnego wyglądu. Czerwone akcenty są wyważone i podkreślają linię modelu, dodając mu charakteru. Całość tworzy wyrafinowany i stylowy projekt.
- Pearl Glare White: z nową grafiką Tricolore, dostępną wyłącznie w wersji „ES”. Wyróżnia się świeżym, perłowo-białym kolorem. Nowa grafika obejmuje czerwone i niebieskie akcenty, które dodają motocyklowi bardziej złożonego, trójwymiarowego i przyciągającego wzrok wyglądu.
Dodatkowo, wersja CRF1100L Africa Twin Adventure Sports, ma oferować większy zasięg dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 24,8 litra. Projekt będzie utrzymywać model z 19-calowym kołem przednim, zastosowanym w 2024. Model Adventure Sports w 2025 roku zaoferuje również dwa nowe malowania:
- Matt Iridium Gray Metallic: nowość dostępna wyłącznie dla wersji Adventure Sports, ten kolor prezentuje się w matowym, irydowym szarym metaliku. Jest to elegancki i nowoczesny odcień, który podkreśla techniczne i zaawansowane funkcje motocykla.
- Pearl Glare White: wersja Tricolore ze zmienioną grafiką.
Obejrzyj:
Honda CRF 1100L Africa Twin.
Honda Africa Twin: co kryje się za statystykami sprzedaży?
Historia Africa Twin rozpoczyna się w 1988 roku, kiedy nazwa ta zadebiutowała z Hondą XRV650, motocyklem inspirowanym legendarnym modelem NXR750, który cztery lata z rzędu (1986, 1987, 1988, 1989) zwyciężył w rajdzie Dakar. Dziedzictwo rajdowe jest chyba wpisane w DNA Africa Twin.
Od momentu swojego powrotu na rynek w 2016 roku, wyrobiła sobie mocną pozycję w Europie, z ponad 104 tysiącami sprzedanych egzemplarzy. Przez większość z ostatnich ośmiu lat, ten model był jednym z czołowych motocykli w ofercie Hondy, regularnie zajmując miejsce w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się modeli marki. Co sprawia, że Africa Twin cieszy się taką popularnością?
Rekord najwyższej wysokości, testy w terenie i centra off-road.
Producent chwali się, że w 2017 roku Africa Twin zdobyła wulkan Nevado Ojos del Salado, osiągając rekord najwyższej wysokości (5965 m n.p.m.) dla motocykla dwucylindrowego. Model ten był także bohaterem serii wypraw Honda Adventure Roads, które przyciągały uczestników chętnych do sprawdzenia Africa Twin w ekstremalnych warunkach – od RPA, przez Norwegię, po Islandię i Maroko.
Dodatkowym atutem dla potencjalnych nabywców są centra off-road w Europie, które umożliwiają przetestowanie Africa Twin w naturalnym środowisku. To szansa, aby przekonać się, jak motocykl sprawdza się poza salonem.