Honda CBR1000RR FireBlade 2019 i CBR1000RR FireBlade SP 2019. Rozbudowana elektronika

Oba modele otrzymały duże zmiany w elektronice, w tym niektóre zapożyczone z wyścigowych motocykli HRC MotoGP, a celem była poprawa każdego aspektu osiągów w warunkach toru wyścigowego.

  • Hondowski system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oferuje bardziej wyrafinowane interwencje i reakcje na zmiany położenia przepustnicy
  • System kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control) jest oddzielony od HSTC, umożliwiając precyzyjniejszą regulację parametrów motocykla
  • Poprawiono reakcje na zmiany otwarcia przepustnicy, co zapewnia lepsze wyczucie przy wchodzeniu w zakręty i większy moment napędowy przy wychodzeniu na prostą
  • Zmniejszono poziom interwencji ABS przy szybkiej jeździe
  • Wprowadzono nowe kombinacje kolorystyczne dla modeli 2019

Ewolucja modelu Fireblade od wprowadzenia do sprzedaży w 1992 roku była oparta na filozofii Całkowitej Kontroli (Total Control) i zawsze wyznaczała punkt odniesienia dla sposobu, w jaki supersportowa maszyna klasy jednego litra powinna dostarczać swojej niezwykłej mocy.

Rok 2017 oznaczał dla Fireblade’a CBR1000RR zasadnicze zmiany konstrukcyjne, co otworzyło całkowicie nowy rozdział w historii tego motocykla. Model podstawowy stał się znacznie lżejszy i dysponował jeszcze wyżej kręcącym się silnikiem o jeszcze większej mocy, a jednocześnie wiele zyskiwał dzięki lepszemu podwoziu z odwróconym widelcem Showa 43 mm „Big Piston” i tylnemu zawieszeniu BFRC. Fireblade SP z nieco mniejszą masą, otrzymał elektronicznie sterowane półaktywne zawieszenie Öhlins (S-EC) oraz interfejs tuningu opartego na oczekiwanym wyniku (OBTi).

Obie maszyny wyposażone były w 5-osiową inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMU) współpracującą z ECU i w połączeniu z nowym systemem elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW), a do tego dodać należy hondowski 9-poziomowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz system ABS. System wyboru trybu jazdy oferował interfejs do regulacji mocy silnika, stopnia hamowania silnikiem i poziomów działania HSTC.

Na rok 2019 zarówno Fireblade, jak i Fireblade SP otrzymują łatwe do zauważenia zmiany w wyglądzie. Mniej rzucają się w oczy niektóre istotne zmiany w systemach elektronicznych współdzielonych przez obie maszyny, wynikające z opinii kierowców i intensywnej pracy inżynierów R&D Hondy, a także zespołu HRC MotoGP.

Honda CBR1000RR 2019 – zdjęcia:

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button