Oba modele otrzymały duże zmiany w elektronice, w tym niektóre zapożyczone z wyścigowych motocykli HRC MotoGP, a celem była poprawa każdego aspektu osiągów w warunkach toru wyścigowego.
- Hondowski system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oferuje bardziej wyrafinowane interwencje i reakcje na zmiany położenia przepustnicy
- System kontroli unoszenia przedniego koła (Wheelie Control) jest oddzielony od HSTC, umożliwiając precyzyjniejszą regulację parametrów motocykla
- Poprawiono reakcje na zmiany otwarcia przepustnicy, co zapewnia lepsze wyczucie przy wchodzeniu w zakręty i większy moment napędowy przy wychodzeniu na prostą
- Zmniejszono poziom interwencji ABS przy szybkiej jeździe
- Wprowadzono nowe kombinacje kolorystyczne dla modeli 2019
Ewolucja modelu Fireblade od wprowadzenia do sprzedaży w 1992 roku była oparta na filozofii Całkowitej Kontroli (Total Control) i zawsze wyznaczała punkt odniesienia dla sposobu, w jaki supersportowa maszyna klasy jednego litra powinna dostarczać swojej niezwykłej mocy.
Rok 2017 oznaczał dla Fireblade’a CBR1000RR zasadnicze zmiany konstrukcyjne, co otworzyło całkowicie nowy rozdział w historii tego motocykla. Model podstawowy stał się znacznie lżejszy i dysponował jeszcze wyżej kręcącym się silnikiem o jeszcze większej mocy, a jednocześnie wiele zyskiwał dzięki lepszemu podwoziu z odwróconym widelcem Showa 43 mm “Big Piston” i tylnemu zawieszeniu BFRC. Fireblade SP z nieco mniejszą masą, otrzymał elektronicznie sterowane półaktywne zawieszenie Öhlins (S-EC) oraz interfejs tuningu opartego na oczekiwanym wyniku (OBTi).
Obie maszyny wyposażone były w 5-osiową inercyjną jednostkę pomiarową Bosch (IMU) współpracującą z ECU i w połączeniu z nowym systemem elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW), a do tego dodać należy hondowski 9-poziomowy system kontroli momentu obrotowego (HSTC) oraz system ABS. System wyboru trybu jazdy oferował interfejs do regulacji mocy silnika, stopnia hamowania silnikiem i poziomów działania HSTC.
Na rok 2019 zarówno Fireblade, jak i Fireblade SP otrzymują łatwe do zauważenia zmiany w wyglądzie. Mniej rzucają się w oczy niektóre istotne zmiany w systemach elektronicznych współdzielonych przez obie maszyny, wynikające z opinii kierowców i intensywnej pracy inżynierów R&D Hondy, a także zespołu HRC MotoGP.
Honda CBR1000RR 2019 – zdjęcia:
[trending]