- Flagowy Hornet CB na rok modelowy 2025 doczeka się wersji CB1000 w odświeżonej formie, wraz z wersją SP.
- Czy przywódca roju szerszeni jest naprawdę mocny? Przyjrzyjmy się bliżej rocznikowi 2025 i wersji SP.
Honda informuje, że flagowy Hornet CB na rok modelowy 2025 doczeka się wersji CB1000 w odświeżonej formie, wraz z wersją SP.
Producent postawił na moc i zaawansowaną technologię; obiecując dostarczyć nie tylko wyjątkowych osiągów, ale także niespotykanych wrażeń z jazdy.
Jak podaje Honda, w 2023 roku Hornet był najlepiej sprzedającym się „nakedem” w Europie. Czy zastosowanie zaawansowanych rozwiązań technologicznych oraz dynamicznego designu sprawi, że premierowy streetfighter obroni tytuł lidera w swojej klasie?.
Silnik z CBR1000RR Fireblade i udoskonalone prowadzenie
Model CB1000 Hornet jest napędzany silnikiem o wysokiej mocy, znanym z modelu CBR1000RR Fireblade, co ma zapewniać niesamowitą dynamikę. Moc silnika z modelu CBR1000RR Fireblade wynosi 152 KM przy 11 000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 104 Nm przy 9000 obr./min. Dzięki zastosowaniu krótkich przełożeń skrzyni biegów oraz nowej ramy o wysokiej sztywności skrętnej, motocykl ma gwarantować wyjątkową precyzję prowadzenia, co ma przekładać się na pełną przyjemność zarówno na krętych górskich drogach, jak i miejskich ulicach.
Zawieszenie Showa ‘Big Piston’ z odwróconym widelcem i z rozdzielonymi funkcjami (SFF-BP) oraz hamulce Nissin mają zapewniać komfort jazdy i doskonałą kontrolę nad motocyklem.
Agresywny design
Nowy model wyróżnia się drapieżnym wyglądem, który doskonale wpisuje się w design streetfightera. Prosta i zarazem drapieżna stylistyka została zbudowana wokół charakterystycznej dla Horneta, wąskiej talii i szerokiego przodu, jak u szerszeni. Nadwozie posiada wyraźne przetłoczenia, a podwójne reflektory LED o dużej mocy podkreślają sportowy charakter motocykla.
Charakterystycznym elementem designu jest również zbiornik paliwa, który swoim kształtem przypomina złożone skrzydła. Minimalistyczne siedzenie i zwężająca się ku tyłowi sylwetka mają dodawać motocyklowi lekkości, podkreślając tradycyjną wąską talię Horneta. Subtelnie przyciemniona rama motocykla oraz tylna rama pomocnicza to kolejne elementy, które dodają projektowi estetycznej spójności.
Nowoczesne technologie na wyciągnięcie ręki
Jak podaje producent, model CB1000 Hornet wyposażony jest w system wybieralnych trybów jazdy, które pozwalają na dostosowanie parametrów silnika, hamowania oraz kontroli momentu obrotowego (HSTC) do preferencji kierowcy.
Kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5 cali, umożliwia łączność z aplikacją Honda RoadSync i dostarcza wszystkich niezbędnych informacji w czasie jazdy. W standardzie dostępny jest również system awaryjnego hamowania (ESS).
Obejrzyj:
Honda CB 750 Hornet
CB1000 Hornet SP – jeszcze więcej mocy
Dla tych, którzy oczekują jeszcze większych wrażeń, Honda przygotowała wersję CB1000 Hornet SP. Bardziej sportowy charakter producent otrzymał dzięki zaawansowanemu zawieszeniu: model SP to regulowany tylny amortyzator Öhlins TTX36 i hamulce Brembo Stylema. W tej wersji maksymalna moc wzrosła do 157 KM, a moment obrotowy do 107 Nm, co zapewnia jeszcze bardziej agresywne przyspieszenie.
Dodatkowo, standardowo montowany quickshifter pozwala na szybkie i płynne zmiany biegów, co zwiększa komfort i kontrolę podczas dynamicznej jazdy.
Malowania na rok 2025
Model CB1000 Hornet na rok 2025 będzie dostępny w trzech opcjach kolorystycznych: Grand Prix Red, Mat Iridium Gray Metallic oraz Pearl Glare White. Natomiast wersja SP będzie dostępna wyłącznie w specjalnym malowaniu Mat Ballistic Black Metallic, które wyróżnia się złotym wykończeniem widelca oraz unikatowymi metalicznymi felgami w kolorze „desert gold”.
Przeczytaj:
Honda Hornet 750: co z jego motocyklowym żądłem?
Honda Hornet 750: co z jego motocyklowym żądłem? [test, cena, zdjęcia, dane techniczne]