Ducati Panigale V4R 2019. 231 KM prosto z MotoGP! 

Wśród całej gamy nowości Ducati wisienką na torcie bez dwóch zdań jest Panigale V4R. To najmocniejsze drogowe Ducati w historii. 

Zacznę od liczb: 998 ccm, 217 KM, 112 Nm, 193 kg na mokro i odcięcie przy 16,500 obr. / minutę. Mało? Dzięki akcesoryjnemu układowi wydechowemu Akrapovic moc wzrośnie do szalonych 231 KM! 

Panigale V4R jest modelem homologacyjnym do serii WSBK. Stąd mniejsza pojemność niżeli w modelu V4 i V4S, ale także wyższa moc. Tą uzyskano dzięki zwiększeniu obrotów, tytanowym zaworom, kutym tłokom i nowym wałkom rozrządu. Oczywiście to tylko czubek góry zmian. 

Wizualnie najbardziej oczywiste wydają się być aerodynamiczne „skrzydła” wprost z MotoGP. Do tego boczne panele owiewki posiadają żebrowanie polepszające przepływ powietrza. 

Panigale V4R wyposażono w praktycznie wyścigowe zawieszenie Ohlins NPX25/30 (pochodzące z WSBK, oczywiście bez elektronicznego sterowania). „R-ka” to także laptimer wyposażony w GPS, limiter prędkości w pitlane, oparta na IMU kontrola trakcji z opcją „slide control” + wszystko to, co znajdziecie w wersji S. 

Górną granicą dla motocykli homologowanych w WSBK jest 40 000 euro i myślę, że Panigale V4R nie będzie specjalnie tańsze. Czekamy na więcej szczegółów. 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

[trending]

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button