Ducati Multistrada 1260 Enduro zwycięża w swojej kategorii w rajdzie Transanatolia 2020

Rajd Transanatolia jest jedną z najważniejszych imprez rajdowych na świecie. Turecki wyścig jest bardzo wymagający dla maszyn oraz zawodników, a biorą w nim udział zarówno amatorzy jak i zawodowcy. Trasa charakteryzuje się ekstremalnie skalistym terenem, który występuje na przemian z drogami szutrowymi, piaszczystymi oraz bardzo szybkimi odcinkami. Tegoroczna edycja imprezy odbyła się w dniach 15-22 sierpnia, a jej trasa, którą zawodnicy pokonywali w ciągu siedmiu dni, zaczynała się Stambule i kończyła w Şile, przecinając miasta Abant, Aymana i Karadag, co dało łącznie 2850 km.

Dosiadający rajdowej Multistrady Andrea Rossi:

“Od 2016 roku współpracuję z Ducati nad rozwojem projektu Multistrada Enduro, a więc znam bardzo dobrze jego potencjał, solidność i niezliczoną ilość zalet. Z tego powodu zdecydowano, że wezmę  udział w tak wymagającym rajdzie jak Transanatolia na praktycznie standardowym motocyklu”, wyjaśnił Andrea Rossi. “Rajd okazał się być jeszcze bardziej wymagający i kompletny, niż myślałem. Musieliśmy poradzić sobie z wyczerpującymi etapami, w których przemierzaliśmy powolne, kamieniste i wymagające technicznie górskie trasy, a także bardzo szybkimi etapami na anatolijskich szutrowych drogach oraz piaszczystymi etapami przebiegającymi przez plaże nad Morzem Czarnym. Multistrada 1260 Enduro doskonale pokonała wszystkie przeciwności losu. Bardzo cieszę się, że mogłem na tym motocyklu odnieść zwycięstwo w kategorii dwucylindrowej i zająć miejsce w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej”.

Multistrada 1260 Enduro pokonała 7 etapów w ciągu 7 dni, przy średniej dziennej wynoszącej 450 km na 8 godzin nawigacji. Motocykl pokonywał góry na wysokości 3000 metrów nad poziomem morza i osiągnął maksymalną prędkość 203 km/h na słonym jeziorze Tuz Golu. Motocykl był wyposażony w osłonę przednią, osłonę chłodnicy oraz dopasowany tłumik – wszystkie te elementy pochodzą z oferty akcesoriów Ducati Performance. Użyto standardowej konfiguracji, z wyjątkiem wysokiego siedziska, które jest bardziej odpowiednie do ekstremalnych warunków terenowych, zawieszenia dostosowanego do rodzaju trasy oraz bocznych tablic rejestracyjnych wymaganych przez przepisy wyścigowe. Andrea Rossi zameldował się na mecie pierwszy w kategorii dwucylindrowej oraz 9. w klasyfikacji generalnej.

 

Ducati współpracuje z Andreą Rossim od 2013 roku. Ten ekspert w dziedzinie off-roadu jest obecnie testerem producenta motocykli Borgo Panigale.

Zobaczcie co Andrea wykręca na tym sprzęcie:
https://www.facebook.com/andrea.cicarossi/videos/10223231672724674/

Dla wszystkich miłośników jazdy terenowej Ducati oferuje Akademię DRE Enduro, czyli kurs jazdy, w którym uczestnicy korzystają z motocykli z gamy Multistrada i Ducati Scrambler Desert Sled w celu nauki jazdy terenowej bądź też doskonalenia techniki w przypadku bardziej doświadczonych zawodników. Wszystko odbywa się pod kontrolą wysoko wykwalifikowanych instruktorów w wyjątkowym miejscu, jakim jest Zamek Nipozzano (Florencja, Włochy)

Piotr Ganczarski

Z wykształcenia inżynier mechaniki i budowy maszyn. Motocykle są jego życiowym przekleństwem i chorą miłością. Buduje, przerabia i remontuje jednoślady. Zarówno te nowsze, jak i starsze. Fan motoryzacji i podróżowania na różne sposoby. Oprócz tego lubi pohasać na rowerze i przeczytać dobrą książkę.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button