Aktualnie czytasz:
Ducati MIG-RR – elektryczny rower dla każdego motocyklisty
1

Są miejsca niedostępne dla motocyklistów i ciężkie do zdobycia dla rowerzystów, którzy nie mają kondycji zawodowych sportowców.

Jeżeli chcesz w nieskrępowany sposób eksplorować górskie szlaki, łatwo podjeżdżać pod górę i cieszyć się prędkością podczas swobodnego zjazdu – nie ma niczego lepszego niż rower enduro z silnikiem elektrycznym. Jeżeli jesteś zaś miłośnikiem motocykli Ducati, to nie może to być inny rower niż najwyższej klasy e-mtb Ducati MIG-RR!

Rower Ducati powstał na bazie jednośladów serii MIG włoskiej firmy Thok Bikes – renomowanego producenta rowerów elektrycznych typu full – czyli z pełną amortyzacją.

Rama – nowoczesna technologia, sprawdzone rozwiązania

 
Czytaj
REKLAMA

Barton daje 400 zł do wykorzystania na akcesoria

Kup motocykl Barton Cafe Racer lub Barton Travel, zarejestruj zakup i skonfiguruj dla siebie pakiet dodatków o wartości 400 zł gratis.

Ducati MIG-RR został zbudowany na najnowocześniejszej ramie z hydroformowanych rur o zmiennej grubości, wykonanych ze stopu aluminium 6061 oraz elementów kutych i wykonanych metodą CNC. Jej geometria charakterystyczna jest dla rowerów enduro – czyli konstrukcji stworzonych przede wszystkim do szaleńczych off-roadowych zjazdów, ale też umożliwiającej podjazd pod górę. 

Elektryczne wspomaganie, czyli moc zawodowego kolarza w gotowości

Rower enduro to esencja rowerów górskich, a wbudowany w ramę silnik elektryczny pozwala każdemu rowerzyście, niezależnie od jego kondycji, na samodzielne wspięcie się na najwyższy w okolicy szczyt!

Napęd użyty do wspomagania pracy rowerzysty to niezawodny japoński Shimano Steps 8000 o mocy maksymalnej 250 W i momencie obrotowym rzędu 70 Nm. Prąd potrzebny do pracy magazynowany jest w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 504 Wh. System Shimano Steps 8000 został zaprojektowany specjalnie dla rowerów e-mtb, posiada trzy tryby pracy – Eco, Trail oraz Boost, a dodatkowo – tryby wspomagania Trail i Boost można modyfikować za pomocą mobilnej aplikacji Shimano. Informacje dotyczące stanu baterii oraz wybranego trybu jazdy wyświetlane są na kolorowym wyświetlaczu LCD o średnicy 1,6”, który umieszczony jest na kierownicy. Żywotność baterii pozwala na 1000 cykli ładowania bez utraty pojemności, a jedno ładowanie umożliwia przejechanie ze wspomaganiem nawet do 100 km.

Nie bez znaczenia jest fakt, że napęd ten został zaprojektowany tak, aby wspomagać rowerzystę do prędkości 25 km/h, powyżej której jest on już zdany na własne siły. Jest to zgodne z dyrektywami UE i taki pojazd według prawa jest rowerem, którego nie ma potrzeby rejestrować, a do prowadzenia go nie potrzeba prawa jazdy.

Włoski design, czyli definicja użytkowego piękna 

Rama MIG-a została zaprojektowana tak, by wizualnie i technologicznie idealnie wkomponować w nią silnik elektryczny i akumulator. Łatwo zdejmowalna osłona pozwala na ładowanie baterii bez jej demontażu, a projekt i sposób połączenia z ramą zainspirowany został systemami używanymi w owiewkach motocykli Desmosedici GP.

Nie bez znaczenia dla pojazdu jest umiejscowienie tych elementów pod ramą roweru, co obniża środek ciężkości i poprawia prowadzenie pojazdu po najbardziej krętych trasach. 

Projekt malowania E-MTB stworzyło Centrum Designu Ducati z Borgo Panigale przy ścisłej współpracy z Aldo Drudim – mistrzem, który m.in. zaprojektował grafiki na kasku samego Valentino Rossiego.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy

MIG-RR wyposażony jest w topową, rowerową technologię odpowiadającą za komfort i bezpieczeństwo jazdy, nawet w najtrudniejszych warunkach. Za powyższe odpowiedzialne są produkty firmy FOX. Przedni amortyzator to FOX 36 FLOAT 29 Factory Series Kashima o zakresie pracy 170 mm. Tylny damper to FOX PDX2 Factory Series o skoku 160 mm. Oba amortyzatory zostały zmodyfikowane na potrzeby pracy w rowerze Ducati MIG-RR.

Motocyklowe rozwiązania 

Ciekawe rozwiązanie, znane motocyklistom, ale unikalne dla branży rowerowej, to zastosowanie kół o różnej średnicy. Obręcze renomowanej firmy Mavic – E-XA Drifter – zamontowane w rowerze MIG-RR mają różne wymiary. Przednie koło tworzy obręcz o szerokości 30 mm i średnicy 29 cali, natomiast tylne o szerokości 35 mm i średnicy 27,5 cala. Zabieg ten miał na celu uzyskanie najlepszej możliwie dzielności terenowej roweru przy zapewnieniu konstrukcji optymalnej sztywności i szybkości. Opony założone na obręcze MIG-RR to Maxxis Minion DHF Plus, które cieszą się bardzo dobrą opinią wśród rowerzystów d-h i enduro.

Renomowany osprzęt

Konstrukcję MIG-RR wyposażono w topowy osprzęt renomowanych producentów. Wytracaniem prędkości zajmują się hydrauliczne, tarczowe hamulce od Shimano z czterotłoczkowymi zaciskami i średnicą tarcz 203 mm. Napęd stanowi korba o 34 zębach połączona z 11-trybową kasetą, a nad sprawną zmianą przełożeń czuwa tylna przerzutka Deore XT. Siedzenie zostało zamontowane na regulowanej z poziomu kierownicy sztycy Raceface Turbine Dropper, a kierownica to carbonowy fatbar o szerokości 780 mm wyprodukowany przez firmę Renthal.

Ducati MIG-RR dostępny jest w czterech rozmiarach: S, M, L oraz XL. Rower znajdziecie u wybranych dealerów Ducati. Sprawdź listę: http://ducatipolska.pl/page/12/znajdz-dealera i skontaktuj się z najbliższym salonem. 

 

 

Jaka jest Twoja reakcja?
Super!
25%
Interesujące
25%
heh...
0%
Że co?
0%
Grrrr!
50%
Smutne
0%