Ranger Classic 2019 – klasyczny motorower powraca

Klasyczny motorower o pojemności 48 ccm musiał przejść kilka modyfikacji żeby spełnić coraz to bardziej restrykcyjne wymagania normy EURO 4 i po roku nieobecności wraca na polski rynek!

Ten rok nieobecności pozwolił na dopracowanie szczegółów. Model ten bardzo często można spotkać nad rzeką czy jeziorem, kiedy to wujek stryjeczny postanowi się wybrać na ryby. Nie bez powodu. Praktyczny motorower z pojemnym kufrem z tworzywa sztucznego, do którego pomieszczą się niezbędne wędkarzowi sprzęty to najlepszy kompan na wycieczki poza miasto. Elastyczna manualna skrzynia biegów zapewnia płynność przełożeń nie tylko na asfalcie. 

Jeżeli chodzi o jazdę po bezdrożach to jak na sprzęt tej klasy radzi sobie dobrze. Wzmocnione przednie zawieszenie spisuje się  lepiej od poprzednika. Z tyłu zastosowano podwójny amortyzator, który nie tylko świetnie komponuje się stylistycznie z chromowanymi elementami pojazdu, ale przede wszystkim jest łatwy w serwisie dzięki elementom sprężynująco tłumiącym, które nie zostały zabudowane. Dodatkowym atutem są felgi szprychowe, które nadają motocyklowi klasycznego charakteru. Stalowe szprychy są wytrzymałe, nie pękają, a do tego świetnie pasują stylistycznie do Classica. 

Z zauważalnych różnic to na pewno masywniejszy zbiornik paliwa, który wygląda pełniej w stosunku do poprzednika. Ranger stał się także bardziej ekonomiczny. Wpływ na to ma zmiana spowodowana wymaganiami EURO 4, a mianowicie wymiana klasycznego gaźnika, na gaźnik sterowany elektronicznie. Dla niewtajemniczonych i bojących się nowości – więcej elektroniki w pojeździe nie koniecznie oznacza częstsze naprawy czy więcej możliwości na awarię. W tym przypadku zmiana wyszła na plus, bo dzięki niej udało się obniżyć spalanie, które w przypadku pięćdziesiątki Rangera i tak było na śmiesznie niskim poziomie.

Wymiana na elektroniczny gaźnik, sprawiła również, że pojazd stał się bardziej bezobsługowy. Nie trzeba się już martwić, w jaki sposób wyregulować gaźnik, bo wszystko dzieje się automatycznie. Odpowiednio dobrana mieszanka i odpalanie od strzała sprawia że nie powinniśmy mieć żadnych obaw dotyczących nowego systemu wtryskowego.

Jeżeli chodzi o wygląd to nie zmienił się znacząco. Chromowane lusterka, wlew paliwa, wspornik kufra i sprężyny tylnych amortyzatorów stanowią kontrast dla dwóch intensywnych kolorów Rangera – czerwonego i czarnego. Zastosowano również szerszy łańcuch, który wytrzyma więcej kilometrów od poprzednika. Ten klasyczny motorower w nowej odsłonie to idealna propozycja na wypady do miasta i poza nie, a do tego cena, która sprawia, że pojazd jest dostępny dla każdego.

W podstawowej wersji kosztuje 3599 zł, a za wersję z kufrem trzeba dorzucić 50 zł. Więcej informacji: https://barton-motors.pl/modele/motorowery/barton-ranger-classic

[trending]

 

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Przemysław Borkowski

Kocha wszystko co ma dwa koła i silnik - nawet ten elektryczny. Gdyby wiertarka miała koła, też by na niej jeździł. Prywatnie fan dobrego rockowego brzmienia i kultur orientalnych.

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button