Czy Honda zaatakuje segment litrów – kiedy zobaczymy Horneta 1000 i CB1000X?

Takich modeli chcemy - kultowe motocykle wracajcie! Hornecie wróć!

W skrócie
  • Wszystkie doniesienia wskazują na to, że Honda planuje rozbudować gamę motocykli o pojemności 1000 cm3
  • Najprawdopodobniej podczas targów EICMA zaprezentowany zostanie Hornet 1000 oraz CB1000X - oba będą napędzane jednostką z Fireblade
  • Dziennikarze portalu Young Machine przygotowali rendery obu modeli

Nie ma chyba motocyklisty, który nie kojarzyłby kultowego wręcz modelu o nazwie Hornet. Motocykl ten wychował całe rzesze motocyklistów, a dziennikarze portalu Young Machine są przekonani, że jego najnowsze wcielenie z silnikiem pojemności 1000 cm3 zostanie już niebawem zaprezentowane.

W ciągu ostatnich kilku lat Hondzie udało się stworzyć niezwykle uzupełniającą się gamę, która zawiera jednoślady niemalże o każdej pojemności silnika konkurujące w najróżniejszych segmentach. Od najmniejszych skuterów i kultowej serii Monkey, przez Horneta i Transalpa z jednostkami o pojemności 750 cm3, aż do CB1000R, CBR1000RR, a na przygodowej CRF1100 Africa Twin kończąc. Każdy zatem w ofercie Hondy znajdzie coś dla siebie, ale producent z Minato chce jeszcze nieco podkręcić marketingowo swoją gamę i powalczyć w niezwykle modnym ostatnio segmencie.

Dziennikarze cenionego portalu Young Machinę dotarli do informacji, według których na stoisku Hondy podczas nadchodzących targów EICMA pojawi się Hornet 1000, który konkurować będzie w segmencie dużych streetfighterów. Warto zaznaczyć, że redaktorzy już kilkukrotnie trafnie przewidywali premiery nowych modeli i wszystko wskazuje na to, że w tym przypadku również będą mieli racje.

Najważniejsze informacje:

  1. Nieoficjalnie mówi się, że podczas targów EICMA na stoisku Hondy zaprezentowany zostanie Hornet 1000 oraz CB1000X.
  2. Dziennikarze magazynu Young Machine przygotowali wizualizację obu modeli.
  3. Oba motocykle otrzymają silnik z Fireblade, jednakże ze znacznie obniżoną mocą i zmienioną charakterystyką.

Według najnowszych doniesień Hornet 1000 napędzany byłby silnikiem pochodzącym ze Fireblade, jednakże konieczne byłoby niewielkie obniżenie mocy, a także zmiana charakterystyki jednostki, dzięki czemu motocykl zostałby dostosowany do jazdy po drogach publicznych. W kuluarach mówi się, że moc maksymalna powinna przekroczyć 160 KM, a to oznacza, że byłby on znacznie mocniejszy od oferowanego aktualnie CB1000R, który może pochwalić się mocą 145 KM.

Nie jest to jednak jedyny model, o którym informują dziennikarze Young Machine. Najprawdopodobniej niewielką dziurę w segmencie litrowych motocykli uzupełni również większe wcielenie NC750X. Najnowszy crossover o nazwie CB1000X zostanie oparty na tej samej platformie co Hornet 1000, jednakże największe zmiany będą obejmować przede wszystkim jeszcze bardziej obniżoną moc silnika, zmienione owiewki, zawieszenie oraz ergonomię. Japończycy pracują nad modelem, który mógłby być zatem konkurentem chociażby dla BMW S1000XR.

Każde rozszerzenie oferty, a także niejako rozwój dotychczasowych modeli lub powrót do korzeni jest dobrą decyzją nie tylko dla samego producenta, ale przede wszystkim dla nas – motocyklistów. Z każdym rokiem pojawiają się nowe segmenty i zupełnie nowe motocykle, dzięki którym na rynku jest coraz ciekawiej. O tym jednak, czy doniesienia Young Machine są prawdziwe, dowiemy się już za kilka dni. Na ten moment możemy jednak przyjrzeć się wizualizacją przygotowanym przez dziennikarzy tego portalu i trzymać kciuki za to, aby już na targach EICMA Honda potwierdziła wszystkie przypuszczenia.

Inne publikacje na ten temat:

1 opinia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button