Aktualnie czytasz:
Czego nie lubią policjanci: 4 rzeczy przez które prosisz się o kontrolę na motocyklu
0

Kontrola drogowa to z reguły nic przyjemnego. Nikt przecież nie lubi być poddawany testom i sprawdzianom. Dlatego, by uniknąć wątpliwej przyjemności zaproszenia przez policjantów na pobocze, warto zastosować się do kilku sprawdzonych patentów.

Pierwszym i aż nadto oczywistym jest przestrzeganie przepisów. Dziurę w budżecie trzeba jakoś załatać, a to z kolei powoduje wzmożone zatrzymania przez policję. Dlatego obecnie wystarczy nawet niewielkie przewinienie, by dać pretekst do polemiki na temat wysokości mandatu. Lepiej więc z założenia nastawić się na spokojną i zgodfną z przepisami jazdę przed każdym włączeniem się do ruchu. Wszak przepisy drogowe nie są po to by karać, ale by było bezpiecznie. Z tej zasady zawsze warto wyjść przed starem.

Masz wydech głośniejszy niż fabryczny? Nie przesadzaj z kręceniem manety i przegazówkami. Co prawda hasło "loud pipes save lives" nie jest bez pokrycia, ale widząc patrol zawsze lepiej jest odpuścić manetkę, wrzucić możliwie najwyższy bieg i spokojnie przemruczeć obok, by nie prowokować i nie zwracać na siebie uwagi. To się po prostu opłaca.

Sprawna jazda jednośladem w gęstym miejskim ruchu zawsze wiąże się z przeciskaniem się między samochodami, to z kolei sprawia, że często zmieniamy pas, lawirując w okolicach linii rozdzielającej pasy. Pamiętajmy by dokonywać tego z należytą ostrożnością, sygnalizując wyjazd poza linię pasa. Sprawdzajmy, czy wykonując dany manewr nie wkraczamy na kolizyjny tor dla innych uczestników ruchu. Można przecież jeździć sprawnie, płynnie i bezpiecznie. Policjant też człowiek i nie będzie przecież zatrzymywał wszystkich jednośladów tylko dlatego, że wymijają samochody. Jeśli jednak zobaczy kozaczącego delikwenta, który za wszelką cenę pcha się by być pierwszym pod światłami to będzie mieć, to będzie mieć zdecydowanie większe podstawy do zatrzymania, kontroli i wlepienia mandatu. Ciężko przecież uznać przeciskanie się w korkach za całkowicie (albo w ogóle) zgodne z przepisami.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 9 199 PLN.

Nie podginaj rejestracji. W obecnych czasach w ten sposób możesz sobie jedynie narobić obciachu i dodatkowo sprowokować kontrolę. Jeśli masz podgiętą blachę to automatycznie wysyłasz sygnał, że masz coś do ukrycia, lub zamierzasz z premedytacją łamać przepisy. Obecnie monitoring dróg i ulic w miastach jest w dużej ilości przypadków tak rozwinięty, że numery i tak będą widoczne dla kamer. Również jazda z celowo zachlapaną smarem i błotem tablicą rejestracyjną to szybka droga do zobaczenia lizaka, lub szklanek we wstecznym lusterku.

Pamiętajmy o kulturze, nie afiszujmy ponadto na ile to konieczne swojej obecności i po prostu nie prowokujmy. Mając wybór, policjant zawsze zatrzyma najpierw tego, kto się o to prosi i daje twarde powody do kontroli i wlepienia mandatu.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Garaż BMW pełen motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Garaż BMW odnajdziesz fabrycznie nowy bądź używany motocykl w doskonałym stanie. Wejdź i sprawdź jak blisko jest Twój wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
79%
0%
21%