Customowa Yamaha VMAX od roCkSbikes: Yard Built VMAX CS07 Gasoline

Portugalscy mistrzowie konstrukcji jednobryłowych powracają w 2016 roku z trzecim projektem Yard Built, bazującym na legendarnym motocyklu Yamaha VMAX. Pochodzący z Oporto duet, czyli Alexandre Santos i Osvaldo Coutinho, buduje zachwycające motocykle typu custom pod marką roCkSbikes od 2013 roku. W każdym ze swoich dzieł oferują zintegrowany zbiornik, siedzenie i tylną ramę.

[nggallery id=475]

W swoim najnowszym projekcie Osvaldo i Alex postanowili nadać motocyklowi VMAX całkowicie nowy wizerunek, podkreślający i wykorzystujący charakter tej maszyny do wyścigów na ¼ mili. Podobnie jak w przypadku pozostałych projektów ich autorstwa CS_07 „Gasoline” otrzymał jednobryłową konstrukcję, jednak zbiornik paliwa w modelu VMAX został umieszczony pod siedzeniem, co wymagało zastosowania atrapy. Wykonano ją z blachy, a jej konstrukcja zapewnia bardziej elegancki, smuklejszy i sportowy wygląd w stylu retro.

Wyraźny wpływ maszyn do wyścigów na ¼ mili zdradzają potężna opona Mickey Thomson typu slick na tylnym kole oraz ręcznie wykonany kolektor w układzie 4-2 ze stali nierdzewnej, połączony z niestandardowym, wolnoprzepływowym układem wydechowym SC Project wyposażonym w tłumiki z włókna węglowego.

CS_07 „Gasoline” stoi na niestandardowych felgach szprychowych — z przodu 3,5x18 z oponą 120/70x18 Dunlop, a z tyłu 6,0x18 z oponą rodem z maszyn wyścigowych. Fabryczny obrotomierz został wzbogacony niestandardową obudową z aluminium, a seryjny zbiornik paliwa został zastąpiony piękną konstrukcją aluminiową ozdobioną motywem it roCkS!bikes. Metalowa, ręcznie wykonana owiewka zapewnia świetne właściwości aerodynamiczne podczas startów na dystansie ¼ mili, a adaptery podnóżków LSL i kierownice typu clip-on wymuszają prawidłową pozycję kierowcy. Wlew paliwa Rizoma i filtr powietrza K&N to kolejne elementy rzucające się w oczy, podobnie jak hamulec Brembo i główny cylinder sprzęgła, od których trudno oderwać wzrok.

REKLAMA

Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

Advertisement

Liczne części Motogadget, włącznie z manetkami, przyciskiem m-switch i kierunkowskazami m-blaze, podkreślają niefabryczny charakter maszyny, a ręcznie wykonane, skórzane siedzenie z logo it roCkS!bikes dopełnia wizerunku.

Custom został zbudowany pod koniec 2015 roku, w którym świętowaliśmy 30-lecie modelu VMAX. W celu uhonorowania tego wydarzenia motocykl ma klasyczne malowanie. Inspirowane motywami z lat 70. biało-czarno-żółte motywy są uznawane za legendarne i nawiązują nie tylko do 30-letniej tradycji modelu VMAX, lecz również 60-lecia marki Yam

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button