Aktualnie czytasz:
Test CPI Popcorn - Tanie, ale czy solidne?
3

Dzi臋ki pomocy u偶ytkownik贸w Skuterowo.com dzi艣 mo偶emy opublikowa膰 przebieg tygodniowego testu bardzo popularnej konstrukcji CPI Popcorn.

Kto jest w艂a艣cicielem marki CPI? To brytyjska firma, jednak to nie oznacza, 偶e mamy do czynienia z europejskim produktem. Popcorn to nic innego jak chi艅ska kontrukcja powielana przez dziesi膮tki innych dystrybutor贸w na ca艂ym 艣wiecie. Testowany dzi艣 model posiada wiele bli藕niak贸w, m.in Generic Cracker, czy Keeway Cobra. Oba znane doskonale na polskim rynku. Wi臋c jakby nie patrze膰, w du偶ej mierze ten tekst r贸wnie偶 dotyczy powy偶szych skuter贸w.

Mi艂o艣膰 od pierwszego wejrzenia? Wygl膮d jak na te klas臋 skuter贸w mo偶na zaliczy膰 na ponadprzeci臋tny. To nie oznacza, 偶e po d艂u偶szej chwili nie dostrze偶emy oznak "chi艅szczyzny". Lusterka, manetki, deska rozdzielcza jest taka sama, jak w 80% innych jedno艣lad贸w ze wschodu. Jako艣膰 plastik贸w i wyko艅czenia jednak jest solidniejsza. Nic nie skrzypi, nie piszczy podczas jazdy. Ca艂o艣膰 jest dobrze spasowana, nic nie sprawia wra偶enia jakby mia艂o zaraz odpa艣膰. Konfrontuj膮c wygl膮d z cen膮 mo偶na si臋 zakocha膰.

Jedziemy: Test polega艂 na przejechaniu 350 km w tydzie艅. Odpalenie skutera jest bardzo proste i odbywa si臋 bezproblemowo nawet po ponad dw贸ch tygodniach stania w gara偶u. Brzmienie rozrusznika jest przyjemne dla ucha, niczym z prawdziwego motocykla wy偶szej klasy. Warto przypomnie膰, 偶e wi臋kszo艣膰 chi艅skich konstrukcji przy rozruchu wydaje d藕wi臋ki jakby t艂ok mia艂 zaraz wylecie膰 przez siedzenie. W CPI Popcorn posiadamy oczywi艣cie automatyczne ssanie, to s艂ycha膰, wida膰 i czu膰. S艂ycha膰 wy偶sze obroty, wida膰 znaczn膮 ilo艣膰 spalin, kt贸re r贸wnie偶 czu膰. Od razu wiadomo, 偶e to silnik dwusuwowy. Jego brzmienie nie wyr贸偶nia si臋 spo艣r贸d t艂umu. Pp dw贸ch minutach wsiadamy, odkr臋camy manetk臋 gazu i... nic? Silnik si臋 dusi, jedzie jakby chcia艂, a nie m贸g艂. Po przekroczeniu jednak 20 km/h jednostka od偶ywa. Teraz tak naprawd臋 wy艂膮czy艂o si臋 ssanie. Mo偶na spokojnie jecha膰. Jedziemy w miasto. Przed nami 17 km trudnej trasy. Wiele wiadukt贸w, skrzy偶owa艅, kork贸w, dziur i kolein. Tutaj pierwsze mi艂e zaskoczenie. Popcorn prowadzi si臋 ca艂kiem komfortowo. Du偶e siedzisko, nogi mieszcz膮 si臋 bez problemu, mo偶na je umie艣ci膰 w wygodnej pozycji. Kierownica jest prosta, je艣li kto艣 wcze艣niej posiada艂 bardziej wyprofilowan膮, to przez pierwsze kilometry b臋dzie si臋 musia艂 przyzwyczai膰. Zawieszenie pracuje bardzo dobrze, a szerokie i du偶e ko艂a sprawiaj膮, 偶e jazda jest jeszcze bardziej przyjemna. Koleiny i dziury ju偶 nie s膮 a偶 tak straszne. Mimo, i偶 testowany model CPI jest nieco wi臋ksz膮 maszyn膮 to bez problemu przedziera si臋 mi臋dzy samochodami. Nieco przeszkadza konieczno艣膰 ci膮g艂ego kr臋cenia na wysokich obrotach - przy ni偶szej ich ilo艣ci brakuje mu dynamiki, a w mie艣cie to do艣膰 istotne. Wreszcie natrafiamy na d艂ug膮 prost膮 - pora sprawdzi膰 osi膮gi: 65 km/h z zablokowanym modu艂em to niez艂y wynik. Nieoficjalnie m贸wi si臋, 偶e wraz z ca艂kowitym odblokowaniem pojazdu osi膮galne jest licznikowe 80 km/h. O tym jednak osobi艣cie si臋 nie przekonali艣my. Kolejne dni testowej eksploatacji nie przynios艂y 偶adnych negatywnych rozczarowa艅. No, mo偶e poza problemem z odpaleniem elektrycznym, gdy skuter nieco postoi na deszczu. Jeszcze jedn膮, z艂膮 kwesti膮 jest fakt piszcz膮cych tylnych ok艂adzin hamulcowych. Podobno wszystkie CPI bez wzgl臋du na przebieg tak maj膮. Jednak to nie wp艂ywa na zdolno艣膰 do hamowania. Oba hamulce dzia艂aj膮 sprawnie i tak, jak powinny.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

Popcorn za miastem. Tutaj du偶o trudno艣ci sprawia jazda noc膮. 艢wiat艂o przednie jest skonstruowane tak, 偶e jakkolwiek by go nie ustawi膰 to i tak nic nie widzimy. Mamy wra偶enie jakby mia艂o co najwy偶ej poprawia膰 nasz膮 widoczno艣膰, a nie o艣wietla膰 asfalt. Nawet po wkr臋ceniu mocniejszej 偶ar贸wki. Po przejechaniu ponad 40 kilometr贸w skuter nie odczu艂 zadyszki. A t臋 odleg艂o艣膰 pokonali艣my bez przerw. Zm臋czenie kierowcy r贸wnie偶 nie by艂o odczuwalne.

Du偶e spalanie i ma艂y bak to g艂贸wne wady CPI

Du偶e spalanie i ma艂y bak to g艂贸wne wady CPI

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Spalanie. Pojemno艣膰 zbiornika paliwa to tylko 4 litry. Bardzo s艂aby wynik jak na skuter tej wielko艣ci i takim apetycie na paliwo - 3-3.5 L/100km. To sprawia, 偶e w naszym przypadku co 100 km niezb臋dne by艂o dorzucenie kukurydzy do Popcorn'a. To zdecydowanie najwi臋ksza wada tego modelu CPI. Przy okazji jeszcze jeden mankament tego skutera: wska藕nik paliwa - absolutnie nieprecyzyjny. Jego odczyty mo偶na jedynie potraktowa膰 jako sugesti臋. Przez 80 kilometr贸w wskaz贸wka znajduje si臋 w pozycji "Full" a p贸藕niej, niemal od razu spada na czerwone pole. Jakby nie istnia艂y warto艣ci po艣rednie. Tylko bak pe艂ny, rezerwa. Gdyby艣my o tym fakcie nie zostali wcze艣niej poinformowani to test zapewne zako艅czy艂by si臋 na zastosowaniu nap臋du awaryjnego - nap臋du si艂膮 ludzkich mi臋艣ni do najbli偶szej stacji.

Na koniec. Mimo swoich wad i wschodniego pochodzenia CPI Popcorn jest godny polecenia tym, kt贸rzy maj膮 ograniczony bud偶et na zakup skutera, a jednak chc膮 je藕dzi膰 wygodnie. Jego wygl膮d wskazuje na co艣 wi臋cej, ni偶 tylko pojazd z 艣redniej, chi艅skiej p贸艂ki. Koszty eksploatacji r贸wnie偶 nie przyprawiaj膮 o zawr贸t g艂owy, jednak jego apetyt na paliwo jest do艣膰 spory. Ilo艣膰 nadal poruszaj膮cych si臋 Popcorn'贸w na naszych drogach wskazuje na trwa艂o艣膰 konstrukcji. Egzemplarze z przebiegiem 18 000 km nadal potrafi膮 by膰 w pe艂ni sprawne. W przypadku dobrego traktowania i pami臋tania o przegl膮dach za pewnie mo偶na przejecha膰 jeszcze wiele, wiele kilometr贸w. Wi臋c zakup u偶ywanego CPI wcale nie jest z艂ym rozwi膮zaniem. W przypadku ch臋ci zakupu, pami臋taj, 偶e ma艂y bak i wadliwy wska藕nik poziomu paliwa to ma艂e minusy w por贸wnaniu z jego najwi臋kszym atutem - cen膮.

Jaka jest Twoja reakcja?
64%
0%
0%
  • Zdj臋cie profilowe Zgulec
    21 kwietnia 2010 at 16:44

    Hmm… Keeway Cobra? Buahahaha

  • Zdj臋cie profilowe Rafal002
    15 lipca 2010 at 11:21

    W艂adnie pan redaktor sie pomyli艂 to jest KINGWAY COBRA,mam prozbe do redaktorka o zrobienie testu matrixa

  • Tomek
    15 lutego 2016 at 16:36

    Witam,
    Mam ten skuter od 2003r. do dni dzisiejszego przebieg to 22 tys. i oby艂o si臋 bez awarii.
    Spalanie 3,5l tak ale dopiero po zdj臋ciu blokady. Zblokad膮 2,5 – 3l.
    A zbiornik to nie 4l tylko 5,3l.
    Co do wska藕nika to standardem jest rezerwa na 100km, co daje po艂ow臋 zbiornika. Pierwsza po艂owa u mnie schodzi p艂ynnie.