BMW K 1600 GTL: Dane techniczne, cena i opinie
K 1600 GTL to prawdziwy luksus na dwóch kółkach. Elegancki i niezwykle dopracowany, z mnóstwem nowoczesnych technologicznych rozwiązań. Niektórymi z nich są układy Dynamic ESA, czy ABS Pro. Wysoki komfort, wygodna pozycja za kierownicą pozwoli na pokonanie wielu kilometrów bez zmęczenia, a to w przypadku turystycznych motocykli jest niezwykle ważnym elementem.
Sercem K 1600 GTL jest sześciocylindrowy silnik o mocy 160 KM i sporym maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 175 Nm przy 5,250 obr/min. Dodatkowym wyposażeniem, który z pewnością przypadnie do gustu nowemu właścicielowi jest chociażby asystent cofania ułatwiający manewrowanie. Gradką jest tu zastosowanie tłumika od Akrapovica.
- Silnik
- Rodzaj Chłodzony olejem/cieczą 6-cylindrowy silnik 4-suwowy, cztery zawory na cylinder
- Średnica cylindra/skok tłoka 72mm / 67,5 mm
- Pojemność 1,649 cm3
- Moc znamionowa 118 kW przy 7,750 obr/min.
- Maks. moment obrotowy 175 Nm przy 5,250 obr/min.
- Stopień sprężania 12,2 : 1
- Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Wtrysk elektroniczny, cyfrowa elektronika silnika (BMS-X)
- Kontrola emisji spalin Regulowany 3-drożny katalizator, zgodny z normą dotyczącą spalin EU-3
- Osiągi/Zużycie paliwa
- Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
- Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h 4,6 l/100 km
- Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h 5,9 l/100 km
- Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa super, o minimalnej LO 95
- Instalacja elektryczna
- Alternator Alternator trójfazowy 580 W
- Akumulator Typ 12 V/19 Ah, bezobsługowy
- Przeniesienie napędu
- Sprzęgło Wielotarczowe w kąpieli olejowej
- Skrzynia biegów 6-biegowa, zmieniana nożnie z śrubowymi kołami zębatymi
- Napęd Wał Kardana
- Zawieszenie/Hamulce
- Rama Rama mostowa z aluminium, z zamontowanym silnikiem
- Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Duolever; Rozpórka centralna
- Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła BMW Motorrad Paralever
- Skok zawieszenia przód/tył 125mm/135mm
- Rozstaw kół 1680 mm
- Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 108,4 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 62,2°
- Koła Odlew aluminiowy
- Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17"
- Rozmiar obręczy, tył 6.00 x 17"
- Opony, przód 120/70 ZR 17
- Opony, tył 190/55 ZR 17
- Hamulce, przód Hamulec dwutarczowy, Średnica 320 mm, 4 przewody hamulcowe
- Hamulce, tył Hamulec jednotarczowy, Średnica 320 mm, dwa przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- ABS BMW Motorrad Integral ABS (częściowo zintegrowany)
- Wymiary/masy
- Długość 2,489mm
- Szerokość (z lusterkami) 1,000 mm
- Wysokość (bez lusterek) 1,465 mm
- Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 750/780 mm
- Długość łuku krokowego na pusto 1,720/1,770 mm
- Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 348 kg
- Masa sucha 2) 321 kg
- Dopuszczalna masa całkowita 560 kg
- Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 212 kg
- Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 26,5 l
- Rezerwa paliwa Około 4,0 l