Aprilia RS 125: Czy warto kupić?

Aprilia RS 125 to marzenie niejednego nastolatka. Sportowe osiągi, kręcący się w nieskończoność silnik i wygląd rasowego ścigacza wywołują szybsze bicie serca. A Aprilia ma się czym pochwalić.

Podobnie jak NSR 125 wyposażona jest w zaawansowany technicznie dwusuwowy silnik Rotaxa osiągający niesamowite 34 KM. Osiągi i prowadzenie to największe zalety tego motocykla. Aprilia RS może rozpędzić się do ponad 150 km/h! Co prawda spalanie oscyluje między 6-8 litrów na 100 km, jednak frajda z jazdy jest nieprzeciętna. Motocykl jest lekki, ma aluminiową ramę i sztywny widelec USD. Pozwala naprawdę mocno poszaleć w zakrętach i złoić skórę niejednemu motocykliście na większym sprzęcie.

Potężne hamulce świetnie radzą sobie z wytracaniem prędkości – Aprilia RS 125 ma tarczę przednią o średnicy aż 320 mm obsługiwaną przez czterotłoczkowy zacisk. Aluminiowy wahacz o fantazyjnym kształcie i grube amortyzatory upside down zapewniają odpowiednią sztywność i precyzyjne prowadzenie motocykla. Warto zauważyć że RSka waży tylko 115 kg na sucho – widać że inżynierowie starali się urwać każdy kilogram masy i jak najbardziej „usportowić” motocykl. Owiewki zapewniają świetną aerodynamikę i ochronę przed wiatrem po złożeniu się za kierownicą.

REKLAMA

Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

Pozycja na Aprilii jest mocno pochylona i niezbyt komfortowa, ale przecież nie o komfort tu chodzi tylko o sportowe emocje. A tych możemy być w RS 125 pewni. Żadna inna czterosuwowa 125ątka nie zapewni nam takich wrażeń jak ten motocykl. Jeśli ktoś szuka motocykla do poszalenia i zasmakowania sportowej jazdy, a ekonomia ma dla niego drugorzędne znaczenie, Aprilia RS 125 będzie świetnym wyborem.

Inne publikacje na ten temat:

5 opinii

  1. Używka kosztuje tyle samo co jakiś naked lub sportowy 600cm3. A wierzcie mi po jednym sezonie na 125 z kategorią B. będziecie chcieli więcej i zrobicie kat A.

  2. dokładnie, do codziennego użytku jazdy po mieście czy nawet czasem poza miastem te 15 kM spokojnie wystarcza tylko rzecz jasna w 4T dobrej marki. A takie silniki przy prawidłowej eksploatacji wytrzymują spokojnie 50-60k km bez remontu. Po co większa moc? Będzie tylko więcej palił i będzie mniej praktyczny, mniej miejsca pod kanapą itd. No chyba że wolisz śmigać nieco szybszym motorkiem dla zabawy to wtedy co innego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Back to top button