Aktualnie czytasz:
15 minut jazdy na nowym Romet SCMB 250 2016 #57 Szybcy i Wolni Vlog
1

Dzisiaj zabieram Was na wycieczk臋 nowym motocyklem z logo pegaza na baku - to聽Romet SCMB 250 2016. Bardzo klasycznie wygl膮daj膮cy scrambler nap臋dzany dwucylindrowym silnikiem w uk艂adzie V. Jak prezentuj膮 si臋 osi膮gi? Ile kosztuje? Czy warto?

Na papierze 18 koni nikogo nie ekscytuje. Jednak przy okazji jazdy pr贸bnej wra偶enia s膮 ju偶 z go艂a inne i troch臋 nie chce si臋 wierzy膰 w dane techniczne. Trzeba zaznaczy膰, 偶e jednostka nap臋dowa聽Rometa SCMB 250 to klasyczny olejak, jednak zasilany wtryskiem paliwa. Co ma prze艂o偶enie nie tylko na lepsze humory ekolog贸w, ale tak偶e kierowcy. Mniejsze spalanie, lepsze osi膮gi i brak konieczno艣ci uporczywych regulacji, w艂膮czania ssania i d艂awienia.

Romet SCMB 250 to tak偶e fajna kanapa wyko艅czona materia艂em przypominaj膮cym welur. Do tego szprychowane ko艂a i kostkowe, szerokie opony. Ca艂o艣膰 prezentuje si臋 do艣膰 fajnie i nie gorzej si臋 prowadzi. Jednak wi臋cej o Romecie SCMB 250 powiemy w przysz艂ym tygodniu, pokazuj膮c Wam wszystkie detale tej maszyny.

Cze艣膰, witajcie w naszym gara偶u. Zgodnie z obietnic膮 dzisiaj Romet SCMB 250. Jest to pierwsza V'ka od Rometa w艂a艣nie w takiej stylistyce typowo scramblerowej i powiem wam szczerze, 偶e tego typu segment motocykli do mnie przemawia ze wzgl臋du na styl, design i na to, 偶e ten motocykl wymusza taki mentalny easy riding, jakkolwiek to zabrzmi.
Jutro oczywi艣cie wszystkie detale, kt贸re b臋d臋 dzisiaj omawia膰 poka偶emy wam z bliska na Jednoslad.pl. Pami臋tajcie o subach i 艂apkach w g贸r臋, a tymczasem zabieram was na przeja偶d偶k臋 na 偶yczonym Romecie SCMB 250, kt贸ry jest zasilany wtryskiem, o czym 艣wiadczy ta kontrolka i d藕wi臋k oczywi艣cie pompy paliwowej. Brzmienie jest naprawd臋 fajne te偶 fajnie prezentuje si臋 wydech, kt贸ry 艂adnie si臋 wypala i kt贸ry z ka偶dym kilometrem wygl膮da coraz lepiej.
Zawieszenie jest bardzo komfortowe. To wida膰 na przyk艂adzie naszego wyjazdu z gara偶u, kt贸ry jest specjalnie wy艂o偶ony jeszcze do艂o偶onymi kostkami, 偶eby pojazdy si臋 nie 艣lizga艂y zw艂aszcza zim膮. Ja si臋 zawsze 艣mieje, 偶e to jest takie 5 metr贸w drogi, kt贸re m贸wi膮 absolutnie wszystko o zawieszeniu. Tutaj jest tak bardzo kanapowo, dlatego do mnie przemawia w艂a艣nie Romet SCMB i generalnie scramblery. A tak w og贸le to dzisiaj wsiadam na motocykl po 4 dniach przerwy, a mo偶e to i nawet lepiej. W ostatnie dni pogoda by艂a absolutn膮 katastrof膮. Mamy 11 sierpnia, a dzisiaj na termometrze jest 15 stopni.
Motocykl fajnie si臋 zbiera mimo, 偶e posiada nieca艂e 18 KM.. 艁adnie brzmi na wysokich obrotach. Silnik jest dosy膰 fajnie wywa偶ony. Z drugiej strony trzeba te偶 pami臋ta膰 o tym, 偶e scrambler pomimo swojej unikalno艣ci jednak nie jest motocyklem typowo sportowym, na kt贸rym chcemy by膰 koniecznie zawsze pierwsi i ja podzielam ten pogl膮d i podzielam styl jazdy, zw艂aszcza miejski, cho膰 z drugiej strony jest to nawet fajna maszyna do poruszania si臋 po mie艣cie. Osobi艣cie testowa艂em go dzisiaj je偶d偶膮c po urz臋dach pocztowych i po zwyk艂ych urz臋dach, poruszaj膮c si臋 gdzie艣 po centrum miasta.
Jest po pierwsze zwinny. Mamy tutaj do czynienia z dosy膰 kr贸tkimi pierwszymi prze艂o偶eniami. Przy tym jest bardzo kompaktowy i pewnie si臋 prowadzi. Pozycja na tej kanapie jest niczym nie wymuszona, nie musimy si臋 jako艣 przyzwyczaja膰 do pozycji na nim, do tej sylwetki. Moim zdaniem kanapa mog艂aby by膰 ociupink臋 szersza, ale i tak nie jest 藕le. I tutaj ciekawostka. Romet SCMB 250 jest zahomologowany na dwie osoby, s膮 poduszki dla pasa偶era, ale mo偶emy zdecydowa膰 w momencie zakupu czy chcemy mie膰 kanap臋 z tak zwanym zadupkiem, kanap臋 jednoosobow膮, czy chcemy jednak nieco wi臋ksz膮, tak膮, kt贸ra pozwoli podr贸偶owa膰 r贸wnie偶 z plecaczkiem. Dzisiaj w naszym egzemplarzu testowym jest zamontowana ta pierwsza kanapa, kt贸ra wygl膮da naprawd臋 fenomenalnie i zw艂aszcza ten zadupek jest takim najbardziej charakterystycznym elementem scramblera i tak samo tego motocykla. Naprawd臋 jest fajnie.
Co do silnika to tak jak wam m贸wi艂em, nieca艂e 18 KM. Jest to jednostka bardzo niewysilona, co mo偶e zwiastowa膰 to, 偶e silnik pos艂u偶y nam do艣膰 d艂ugo zw艂aszcza, 偶e jest zasilana wtryskiem, co zapewnia optymalne osi膮gi, optymaln膮 kultur臋 pracy i przede wszystkim bezobs艂ugowo艣膰 tego typu systemu zasilania paliwem. Nie ma tutaj ch艂odnicy cieczy i tutaj chodzi chyba generalnie o charakter sprz臋tu, 偶e jednak olejak ma ten sw贸j klimat i ja zgadzam si臋 z tym, 偶e ten silnik jest ch艂odzony powietrzem, w sensie w艂a艣nie takim mentalnym zgadzam si臋 z tym pomys艂em.
I od samego pocz膮tku powiedzia艂em sobie, 偶e nie wierz臋, 偶e to jest 18 KM. Mam wra偶enie, 偶e to jest mocniejszy sprz臋t. 5'biegowa skrzynia dzia艂a p艂ynnie, pewnie, precyzyjnie. Nie mam problemu ze znalezieniem luzu w tym motocyklu. Silnik te偶 wydaj臋 si臋 dosy膰 elastyczny. Teraz podr贸偶uj臋 sobie na 5'tce z pr臋dko艣ci膮 60 km/h i robi臋 to bez wysi艂ku i bez takiego uczucia, 偶e silnik cierpi, a kiedy chc臋 鈥 zbijam o dwa biegi i mog臋 podr贸偶owa膰 naprawd臋 w dynamiczny spos贸b. Maksymalna pr臋dko艣膰 tego motocykla, ta homologowana to jest 120 km/h. Mnie z obci膮偶eniem uda艂o si臋 rozwin膮膰 130. Niesamowita jest dzisiaj ta pogoda..

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

B膮d藕 oryginalny i wyr贸偶nij si臋 na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, du偶e ko艂a. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i pot臋偶na doza komfortu zar贸wno podczas jazdy po mie艣cie, jak r贸wnie偶 wsz臋dzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spe艂nij swoje marzenia o nowym Junaku. Ju偶 za 9 199 PLN.

 
Czytaj
REKLAMA

Poznaj Gara偶 BMW pe艂en motocykli gotowych do odbioru.

W ofercie Gara偶 BMW odnajdziesz fabrycznie nowy b膮d藕 u偶ywany motocykl w doskona艂ym stanie. Wejd藕 i sprawd藕 jak blisko jest Tw贸j wymarzony motocykl BMW.Skorzystaj z atrakcyjnego finansowania w programie BMW 3asy ride

Jaka jest Twoja reakcja?
0%
0%
0%
  • Kluseek
    13 sierpnia 2016 at 16:18

    Kochany Romeciku, zr贸bcie w ko艅cu taki eksperyment i dajcie w opcji nawet i przedpotopowy ABS za 1,5 tys. PLN. Byle by ten ABS by艂 dost臋pny. Powa偶nie. Fajne moto, a z takim systemem przeciwblokuj膮cym ko艂a, ojejku! Bra艂bym go (i mam wra偶enie, 偶e nie tylko ja).