Historia serii Suzuki Bandit rozpoczęła się w 1989 roku, gdy powstały pierwsze modele pod szyldem Bandit – GSF 250 i GSF 400. Pracowały w nich czterocylindrowe silniki rzędowe. W Suzuki Bandit GFS 250 drzemała moc rzędy 45 KM, a model GFS 400 miał 15 KM więcej. Obydwa motocykle były stosunkowo lekkie, ważyły poniżej 180 kilogramów. Trzy lata później, w roku 1992, ukazały się wersje limitowane tych modeli: GSV250V i GSF400V, posiadały owiewki oraz silniki ze zmienną fazą kanału dolotowego.
Suzuki Bandit 600
Model ten pojawił się na rynku w 1995 roku. W silniku grało mu 78 KM przy 10500 obrotach na minutę. Motocykl nie był lekki, ponieważ ważył ponad 200 kilogramów, ale posiadana moc przy momencie obrotowym 54 Nm pozwoliła osiągać prędkość maksymalną rzędu nawet 200 km/h. Pojemność skokowa silnika wynosiła 599 cm3, skrzynia biegów była 6-biegowa. W 1996 roku ukazał się model Suzuki Bandit 600S, który posiadał pół-owiewkę. Przez kolejne lata udoskonalano model, dodano czujnik sprzęgła oraz podgrzewacze gaźników. Zmodernizowano również amortyzatory.
Kolejne modele Suzuki Bandit
Przez kolejne lata do grona serii Suzuki Bandit dołączyły modele: Suzuki Bandit 650, 750, 1200 oraz 1250. Pomimo wypuszczenia lepszych modeli przez firmę Suzuki to właśnie Bandit najlepiej sprzedawał się ze wszystkich motocykli marki.
Suzuki Bandit: informacje
Informacje: Suzuki Bandit | |
Marka | Suzuki |
Model | Bandit |
Rok rozpoczęcia produkcji | 1989r. |
Pierwsze modele w serii | GSF 250 i GSF 400 |
Typ motocykli | szosowe |
Silniki | czterocylindrowe |