Zontes 125 D: rewolucja w segmencie skuterów 125 cm?

W skrócie
  • W połowie lipca, czyli zapewne jeszcze w tym tygodniu do salonów wjedzie nowa premiera Zontesa.
  • Tym razem producent zdecydował się na rozbudowę skuterów dostępnych na samochodowe prawo jazdy o kolejny jednoślad o pojemności 125 ccm.
  • Znamy jego cenę i specyfikację techniczną. Przyjrzymy się spalaniu, osiągom i technologiom, w które został wyposażony premierowy model.

Zontes nie zwalnia tempa i prezentuje swoją najnowszą propozycję – Zontes 125 D. To kolejny skuter marki, który wpisuje się w segment jednośladów dostępnych na samochodowe prawo jazdy, stanowiąc jedocześnie wstęp do świata Sport Turismo.

Premierowy model wylądował pod naszą lupą: producent już na wstępie zaskakuje ceną (17.999 PLN), zapowiadając przy tym wysoki standard i jakość. Jednak aby to potwierdzić, czekamy na testy. Czym jednak charakteryzuje się ten miejsko-turystyczny skuter? Jakie rozwiązania technologiczne zastosowano?  Zapraszamy do lektury.

Osiągi, które zaskakują?

Serce Zontesa 125 D to jednostka napędowa, którą cechują obiecujące osiągi. Jednocylindrowy silnik o pojemności 124,7 cm3, wyposażony w cztery zawory i system chłodzenia cieczą, rozwija moc 14,55 KM przy 8250 obr/min. Moment obrotowy 12,8 Nm przy 6500 obr/min zapewnia, że przejażdżka może być  przyjemna i dynamiczna. To sprawia, że Zontes 125 D jest dobrą propozycją zarówno do zwinnego poruszania się po miejskich zakamarkach, jak i do bardziej wymagających, dłuższych tras.

Zontes 125 D
Zontes 125 D

Ekonomia i zasięg

Pod względem ekonomii użytkowania, Zontes 125 D wyróżnia się dość niskim zużyciem paliwa, które wynosi 2,6 L/100 km. Dzięki 12-litrowemu zbiornikowi paliwa, możliwe są dłuższe podróże bez konieczności częstych przystanków na stacjach benzynowych, co czyni go ciekawą propozycją dla osób szukających modelu, który sprawdzi się także w wypadach za miasto.

Zontes 125 D

Technologie przyszłości już dziś?

Producent deklaruje, że w Zontesie 125 D nowoczesne technologie idą w parze z przemyślanym designem.

Skuter wyposażono w zaawansowany system oświetlenia Full-LED od niemieckiego producenta Osram. Cztery polielipsoidalne soczewki reflektora zapewniają mocne, skoncentrowane światło o mocy 80.000 kandel, co ma gwarantować doskonałą widoczność po zmroku. Dodatkowo, światła dzienne DRL w kształcie litery „L” i dynamicznie zaprojektowane tylne światła LED nie tylko podnoszą estetykę pojazdu, ale również zwiększają jego widoczność na drodze. Bezpieczeństwo dodatkowo ma zapewniać centralnie umieszczone z tyłu światło hamowania.

Przeczytaj też:

Nowy Zontes 125 C. Hit na samochodowe prawo jazdy?

Nowy Zontes 125 C: Nadjeżdża motocyklowy hit na samochodowe prawo jazdy? [cena, zdjęcia, dane techniczne]

Innowacje podnoszące komfort użytkowania

Zontes 125 D oferuje udogodnienia, które mają podnieść komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Przydymiona szyba, regulowana elektrycznie w zakresie 170 mm, czujniki ciśnienia opon i temperatury czy system bezkluczykowy (PKE) umożliwiający uruchomienie pojazdu bez wyjmowania kluczyka z kieszeni to tylko niektóre z nich.

Zontes 125 D wyposażony jest w kolorowy ekran TFT. Według deklaracji producenta żywe kolory i cztery tryby (Casual, Race, Street i Simple) automatycznie zmieniające jasność oraz kontrast mają gwarantować dobrą czytelność nawet w pełnym słońcu czy o zmroku, dostosowując się automatycznie do różnych warunków oświetleniowych.

Dodatkowo, skuter można łatwo sparować z telefonem za pomocą Bluetooth, co umożliwia korzystanie z nawigacji GPS, odbieranie połączeń telefonicznych (pod warunkiem posiadania zestawu słuchawkowego Bluetooth w kasku), korzystanie z aplikacji muzycznych i sterowanie multimediami bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Standardowo, w jednym z dwóch przednich schowków umieszczono port USB QC3.0 do szybkiego ładowania urządzeń.

Ergonomia i bezpieczeństwo

Producent deklaruje, że Zontes 125 D został zaprojektowany z myślą o maksymalnym komforcie i bezpieczeństwie użytkowników:

Pod względem gabarytów, Zontes 125 D prezentuje się solidnie. Wymiary 2000 x 785 x 1220 mm i waga na sucho 148 kg to idealny kompromis między stabilnością a zwrotnością. Skuter jest łatwy w manewrowaniu, co docenią zarówno nowicjusze, jak i doświadczeni kierowcy

Zontes 125 D charakteryzuje się układem zawieszenia, składającym się z przedniego teleskopowego widelca oraz dwóch regulowanych tylnych amortyzatorów hydraulicznych. Przedni widelec teleskopowy ma zwiększać stabilność oraz komfort podczas jazdy na zróżnicowanych nawierzchniach, skutecznie tłumić nierówności drogowe i minimalizować drgania. Z kolei regulowane tylne amortyzatory hydrauliczne mają umożliwić ustawienie twardości do indywidualnych preferencji, co poprawia komfort i kontrolę nad jednośladem.

Czternastocalowe koła (rozmiar opony przedniej 100/80, tylnej 120/70), mają gwarantować solidną przyczepność i stabilność jazdy. Bezpieczne i skuteczne hamowanie mają zapewnić tarcze hamulcowe o średnicy 265 mm z zaciskami tłokowymi, wspomagane przez dwukanałowy system ABS.

Skuter posiada regulowane klamki hamulcowe, które umożliwiają dostosowanie ich odległości do dłoni kierowcy, co ma zapewnić wygodę i lepszą kontrolę nad pojazdem. 

Komfort siedzenia ma zapewnić duża dwuosobowa kanapa umieszczona na wysokości 748 mm.

Skuter w trzech malowaniach pojawi się u dealerów w pierwszej połowie lipca

Premierowy model pojawi się w salonach dealerskich już w pierwszej połowie lipca, dostępny będzie w trzech kolorach: jasnym niebieskim, matowym niebieskim oraz matowej czerni. Każdy z tych wariantów kolorystycznych ma swój własny unikalny charakter.

Jasny niebieski kolor zdecydowanie najbardziej wyróżnia się z całej trójki. Przyciąga wzrok, świeżością i nowoczesnością.

Matowa niebieska wersja to bardziej zgaszony odcień od wyżej wspomnianego jasnego niebieskiego. Kolor jest głębszy, zbliżony do granatu. W połączeniu z matowym wykończeniem wygląda bardziej elegancko i szlachetnie.

W ofercie nie mogło zabraknąć czarnego matu; klasyczny kolor nadaje jednośladowi bardziej dynamicznego i agresywnego charakteru, wyważonego przez złote wykończenia.

Obejrzyj:

Zontes 350 E po sezonie testowania.

Specyfikacja techniczna:

DŁ./ SZER./ WYS. (MM) 
2000/785/1220-1280
DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIE (KG) 
180
HAMULCE 
Hydrauliczne tarczowe z ABS
ILOŚĆ CYLINDRÓW 
1
KOŁA PRZÓD/TYŁ 
110/80-14 48P / 120/70-14 61P  (opony bezdętkowe)
KONSTRUKCJA SILNIKA 
czterosuwowy, jednocylindrowy, 4-zaworowy, chłodzony cieczą, z rozrządem SOHC, wtrysk paliwa, Euro 5
MASA WŁASNA PODJAZDU GOTOWEGO DO JAZDY (PEŁEN ZBIORNIK PALIWA, PŁYNY EKSPLOATACYJNE) 
160
MOC I MOMENT OBROTOWY (MAX) 
14,6 KM (10,7 kW)@8250 RPM
POJEMNOŚĆ 
124,7 ccm
PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 
99 km/h
RODZAJ NAPĘDU 
PRZEKŁADNIA CVT, pasek napędowy
RODZAJ RAMY 
rurowa rama stalowa
SKRZYNIA BIEGÓW 
automatyczna bezstopniowa
SPRZĘGŁO
suche , automatyczne, mimośrodowe
SPALANIE 
2,6-2,8L/100km
SYSTEM OŚWIETLENIA 
Full LED
SYSTEM ZAPŁONU 
zapłon elektroniczy, dostęp bezkluczykowy PKE
WERSJE KOLORYSTYCZNE 
jasny niebieski, niebieski mat, czarny mat
WYPOSAŻENIE STANDARDOWE
ABS, Wtrysk elektroniczny Bosch, Cyfrowy wyświetlacz, Światła full LED, System bezkluczykowy, elektrycznie otwierany schowek pod siedzeniem i korek paliwa, elektrycznie regulowana szyba
ZAWIESZENIE PRZEDNIE 
Widelec teleskopowy
ZAWIESZENIE TYLNE 
Podwójne amortyzatory, z regulacją manualną
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA
748 mm
PRZEŚWIT
150 mm
ROZSTAW OSI
1390 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA PALIWA
12 L (+- 0,5l)

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button