Aktualnie czytasz:
Test Zipp XRace 50: Sprawia Wra偶enie

Zipp XRace to motorower, kt贸ry podobnie jak Pro 50 ma spe艂nia膰 wymagania tych, kt贸rzy na dw贸ch k贸艂kach chc膮 czu膰 si臋 doro艣le. Wyk艂adaj膮c cztery i p贸艂 tysi膮ca na st贸艂 co kupujemy poza wygl膮dem? Przekonajmy si臋.

Design to podstawa w tym przypadku. Nawet do艣wiadczony motocyklista widz膮c te maszyn臋 poraz pierwszy b臋dzie mia艂 problem z ocen膮 czy to motocykl czy motorower. I w艂a艣nie o to tutaj chodzi. Szerokie ko艂a, muskularny wydech brzmi膮cy bardzo niepozornie. Do tego dzielona kanapa i agresywne lampy. Wszystkie te elementy pracuj膮 na jedno, na wra偶enie.

Wsiadamy na naszego testowego Zippa XRace'a. Od razu w oczy rzucaj膮 si臋 zegary. S膮 zupe艂nie inne, ni偶 w Pro 50. Wygl膮daj膮 o niebo lepiej, wreszcie dobre, pe艂ne pod艣wietlenie i obrotomierz dzia艂aj膮cy tak, jak powinien. Wszystkie wska藕niki s膮 analogowe i trudno szuka膰 tutaj technologicznych szale艅stw.

 
Czytaj
REKLAMA

NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

Nowy R 18 si臋ga do naszej historii oraz ikonicznych cech, kt贸re konsekwentnie rozwijali艣my przez lata. Rezultat: pe艂en charakteru z cruiser z najwi臋kszym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowali艣my i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. bia艂a podw贸jna linia w R 18 First Edition.

Jedynka i jedziemy. Biegi szarpi膮, mimo wci艣ni臋cia sprz臋g艂a do ko艅ca. Jedynka jest kr贸tka, ale pokazuje potencja艂 silnika. Osi膮gi na starcie nie porywaj膮. Pod bakiem pomrukuje czterosuwowa pi臋膰dziesi膮tka. Kto艣 zapyta, dlaczego dla lepszych przy艣piesze艅 i wy偶szych pr臋dko艣ci dost臋pnych po odblokowaniu nie zamontowano tu dwutaktu? Odpowied藕 jest prosta - nie brzmia艂oby to ju偶 tak fajnie. Zamiast basowego d藕wi臋ku z wydechu mieliby艣my efekt kosiarki ogrodowej.

Zipp XRace 50 w po艂膮czeniu z silnikiem 4T jest nieco za s艂aby

Zipp XRace 50 w po艂膮czeniu z silnikiem 4T jest nieco za s艂aby

 
Czytaj
REKLAMA

KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysy艂ka.

Uniwersalny kufer聽motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstaw膮 do 艂atwej instalacji.

Prze艂o偶enia zmieniamy cz臋sto. Silnik 艂apie ci膮g dopiero po przekroczeniu 4 tysi臋cy obrot贸w. Ostatni bieg pozwala lecie膰 prawie 70 km/h. Rozp臋dzenie si臋 do takiej pr臋dko艣ci troch臋 zajmuje, ale c贸偶... Ze wzgl臋du na wygl膮d wielu przymyka na to oko. A co je艣li musimy si臋 nagle zatrzyma膰? Nie b臋dzie z tym problemu. XRace ma dwa hamulce z pot臋偶nymi (jak na t臋 klas臋) tarczami.

W mie艣cie XRace radzi sobie ca艂kiem nie藕le. To dlatego, bo siedzimy nisko. Pozycja za kierownic膮 sprawia, 偶e mo偶emy poczu膰 si臋 pewnie. Dziwnych wra偶e艅 mo偶ecie si臋 spodziewa膰 dopiero po zatankowaniu do pe艂na 12 L paliwa. Wbrew pozorom czu膰 te dodatkow膮, wysoko osadzon膮 mas臋. Przez pierwsze kilometry od zatankowania na full trzeba b臋dzie si臋 oswoi膰 z nieco innym prowadzeniem. Potem ju偶 przestaniemy ju偶 na to zwraca膰 uwag臋.

Brzmienie wydechu w Zipp XRace jest rasowe, ale mo偶e by膰 te偶 m臋cz膮ce...

Brzmienie wydechu w Zipp XRace jest rasowe, ale mo偶e by膰 te偶 m臋cz膮ce...

Po kilkunastu kilometrach zacz臋艂o nas denerwowa膰 brzmienie wydechu. Ok, wiemy, 偶e to ma burcze膰 jak co najmniej rasowa 250tka, ale po godzinie mo偶na mie膰 ju偶 dosy膰. To odczucie w pe艂ni subiektywne, mo偶e komu innemu nie b臋dzie to przeszkadza膰.

Powoli zaczyna si臋 艣ciemnia膰. 艢wiat艂a mijania z minuty na minute odgrywaj膮 coraz wa偶niejsz膮 rol臋. Pr贸cz wskazywania naszej pozycji na drodze maj膮 j膮 o艣wietla膰. 呕ar贸wki s膮 dobrze wybrane, a klosze optymalnie wyregulowane. Widzimy wszystko kilka metr贸w przed nami. Tylna lampa pozycyjna jest widoczna z daleka. To wa偶ne ze wzgl臋du na bezpiecze艅stwo. Widoczno艣膰 to s艂owo klucz.

A propos widzenia - lusterka mo偶e wygl膮daj膮 fajnie, ale jak dla nas s膮 za ma艂e. Wyregulowanie ich przez to nie jest takie proste.

Po kilkunastu kilometrach mo偶emy oceni膰 zawieszenie. Przednie lagi maj膮 du偶y zakres pracy i przez to dobrze wy艂apuj膮 dziury. Z ty艂y jest jeden, centralny amor. Dobrze wygl膮da i pracuje. Nieco gorzej si臋 ma kiedy jedziemy w dwie osoby.

Na nier贸wno艣ciach nie daj膮 o sobie zna膰 plastiki. To dobrze 艣wiadczy o spasowaniu i jako艣ci materia艂贸w. Nic tu nie wali, nie stuka, ani si臋 nie odkr臋ca od wibracji. A te tutaj s膮 obecne. Kr臋c膮c silnik powy偶ej 7 000 obrot贸w mamy zapewniony kompleksowy masa偶 wszystkich cz臋艣ci cia艂a. Czy to przyjemne? Mo偶e dla niekt贸rych...

Test ju偶 za nami. Zipp XRace sp臋dzi艂 w naszym towarzystwie kilkana艣cie kilometr贸w w centrum Warszawy, jak i nieco dalej od miasta. Dobrze si臋 sprawdzi艂 w praktyce i wsz臋dzie zaczepia艂 swoim wygl膮dem przechodni贸w.

Czy dla samego wygl膮du warto kupi膰 ten motorower? 4 500 tysi膮ca to chyba rozs膮dna cena za dwa k贸艂ka, kt贸re po pierwsze sprawnie radz膮 sobie na miejskich asfaltach, a po drugie mog膮 powodowa膰 u w艂a艣ciciela poczucie dumy. A duma to dla wielu warto艣膰 nieoceniona.

Zobacz wi臋cej zdj臋膰 Zipp XRace 50:
[nggallery id=82]

Jaka jest Twoja reakcja?
67%
0%
0%
11 Komentarze
1 2
  • Zdj臋cie profilowe Flav
    31 maja 2013 at 23:37

    W rzeczywisto艣ci x race sprawia jeszcze wieksze wra偶enie. Rasowy dzwi臋k z wydechu no i ca艂kiem dobrze sie sprawuje. Jestem bardziej ni偶 bardzo zadowolony ; )

Podziel si臋 opini膮

lub