Dziś wraz z Damianem Śmigielskim z Jednoślad.pl przeglądamy portfolio serii Yamaha MT. Wśród nich MT-125 dedykowany dla posiadaczy prawa jazdy B, MT-03, sportowe MT-07, MT-09 oraz turystyczna propozycja Yamahy – MT-09 Tracer.
W przeciągu kilkunastu miesięcy typoszereg Yamahy MT rozwinął się w zdecydowany sposób. Jednakże liderem nadal pozostaje Yamaha MT-125, która okazała się hitem sezonu 2015 w portfolio japońskiego producenta. Głównie za sprawą świetnego designu, tak charakterystycznego dla serii MT, dobrego prowadzenia i dość rozsądnej ceny.
Sporym zainteresowaniem cieszy się także Yamaha MT-03, wyglądająca bardzo dojrzale i gwarantująca także sporo sportowych doznań. Z jego jednostki napędowej o pojemności 320 ccm wyciśnięto aż 42 konie mechaniczne. Dorzucono do tego ABS i wtrysk. Całość zabudowano świetnie wyglądającą skorupą.
Na Moto Expo 2016 spotkaliśmy się także z motocyklem Yamaha MT-07. To już 2-cylindrowy, 4-suwowy silnik rzędowy o pojemności 689 cm3, chłodzony cieczą, generujący 74,8 KM! To jeden z najbardziej bezkompromisowych nakedów w ofercie.
Yamaha MT-09 jest wyposażona z kolei w trzy cylindry, które są wstanie wykrzesać z siebie 115 KM. Silnik ten charakteryzuje się świetnym momentem obrotowym, dostępnym z samego “dołu”. Aby zapewnić doskonałą zwrotność, ten model typu naked został wyposażony w zwartą, aluminiową ramę. System kontroli trakcji (TCS) i wyprostowana pozycja za kierownicą zapewniają komfort zarówno podczas codziennej jazdy po mieście, jak i w czasie weekendowych wypadów poza miasto.
Yamaha MT-09 występuje także w odmianie Tracer. Ma on być motocyklem uniwersalnym, który świetnie sprawdzi się w mieście, jak i na szutrach. Został uzbrojony w podwyższone zawieszenie, komplet systemów elektronicznych oraz ramę ze stopu aluminium CF.
Damian Śmigielski, Jednoślad.pl. Jestem na stoisku Yamahy. Chciałbym wam pokrótce przedstawić cały szereg MT. Zaczynamy od MT-125. To jest maszyna dla początkujących, dla tych, którzy jeszcze nie mają prawa jazda kat. A. Jest dobrze zabezpieczona przed początkami jazdy na motocyklu, ma solidne gmole po bokach, więc jeżeli się wywalicie to nic wielkiego się nie stanie. Tam za mną stoi MT-03, bardzo dojrzały motocykl, silnik o mocy 42 KM, który na pewno zapewni dużo atrakcji. Tutaj jest MT-07. Na takim motocyklu przejechałem bardzo wiele kilometrów jadąc na nim i na MT-09 dookoła Polski i muszę powiedzieć, że kapitalnie się nim jeździ. Jest tak dopracowany, że ciężko mu coś zarzucić, ale moim ulubieńcem jest MT-09. Maszyna z silnikiem trzycylindrowym. Jest nieprawdopodobnie uniwersalna, ma duży nadmiar mocy, świetne zawieszenie, świetne hamulce. Siedzi się trochę jak na Supermoto Enduro. Uwielbiam ten motocykl, ale tutaj jest jeszcze coś lepszego. To jest MT-09 Tracer i to jest maszyna, która jest trochę przystosowana do turystyki. Można nawet powiedzieć, że ma taki lekko off-roadowy sznyt. Jest to niewątpliwie najbardziej allroad’owy motocykl, moim zdaniem, z oferty Yamahy. Uwielbiam go i myślę, że byłby w czołówce motocykli, które chciałbym kupić za moje ciężko zarobione pieniądze.