- Voge atakuje mocny segment ADV i już w pierwszym miesiącu od pojawienia się w salonach jest najlepiej sprzedającym się motocyklem we Włoszech
- Lekki, zwinny, uniwersalny i wyjątkowo muskularny - wygląd 525 DSX naprawdę może się podobać
- 525 DSX pokonał także dotychczasowego lidera sprzedaży na włoskim rynku, czyli Benelli TRK 502
W sierpniu tego roku mieliśmy do czynienia z historycznym wydarzeniem, gdyż po raz pierwszy wyprodukowany w całości w Chinach motocykl został liderem sprzedaży na rynku włoskim. Dokonał tego Voge 525 DSX, czyli nowy model adventure na kategorię A2, którego można było również od sierpnia kupić w sieci sprzedaży Voge w Polsce. Można było, bo podobnie jak we Włoszech wszystkie dostępne pojazdy ekspresowo znalazły swoich właścicieli.
Włosi kochają ekonomiczne i niezbyt ciężkie motocykle adventure, dlatego przez długi czas najlepiej sprzedającym się na tamtejszym rynku modelem był Benelli TRK 502, któremu udało się zdetronizować króla, czyli BMW R 1250 GS. Niedawno w tym samym segmencie wyrósł mu poważny konkurent – Voge 525 DSX, który produkowany jest w fabryce Loncin. Model ten pojawił się we włoskich salonach w lipcu i od razu zajął trzecie miejsce w miesięcznym zestawieniu nowozarejestrowanych motocykli. W sierpniu, z liczbą 242 zarejestrowanych maszyn, był już bezkonkurencyjny i wyrósł na samotnego lidera. Po raz pierwszy w historii stuprocentowo chiński motocykl został liderem dużego i wymagającego rynku włoskiego.
Źródłem sukcesu Voge 525 DSX jest przede wszystkim jego nowoczesna konstrukcja połączona z dojrzałą estetyką, która trafia do europejskich klientów. Motocykl napędzany jest zmodernizowanym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 494 cm3 i mocy 48 KM. Jest dosyć lekki – w pełni zatankowany waży nieco ponad 200 kg, o dobre 30 kg mniej niż konkurencyjny Benelli TRK 502X. Voge toczy się na szprychowych kołach (przód 19”, tył 17”) wyposażonych w opony Metzeler Tourance.
Najważniejsze informacje:
- Voge 525 DSX deklasuje rynek motocykli we Włoszech w pierwszym miesiącu od pojawienia się w salonach.
- Napędza go dwucylindrowa rzędowa jednostka, która generuje 48 KM.
- Voge kusi jakością wykonania, pięknym designem i uniwersalnością – 525 DSX kosztuje 32 200 zł, a w zestawie z kompletem aluminiowych kufrów – 36 200 zł
Na pokładzie modelu 525 DSX pracują również zawieszenie firmy KYB, hamulce Nissin i dwukanałowy ABS Bosch. W kokpicie znajdziemy 7-calowy kolorowy wyświetlacz z bogatym zestawem informacji oraz możliwością połączenia ze smartfonem i wyświetlania strzałek nawigacji. Jest tu również klasyczne gniazdo 12V oraz dodatkowo USB.
Voge 525 DSX kosztuje 32 200 zł, a w zestawie z kompletem aluminiowych kufrów – 36 200 zł. Więcej informacji o tym modelu, jak i innych pojazdach znajdziecie na stronie www.voge.pl.
Dane techniczne Voge 525 DSX:
Ciąg dalszy pod materiałem wideo
Pojemność | 494 cm3 |
Silnik | 4-suwowy, rzędowy, dwucylindrowy |
Rozrząd | DOHC |
Chłodzenie | cieczą |
EFI | Bosch |
Moc maksymalna | 35 kW / 8500 obr./min. |
Moment obrotowy | 44,5 Nm / 7000 obr./min |
Norma środowiskowa | EURO5 |
Rozruch | elektryczny |
Skrzynia biegów | manualna, 6-biegowa |
Długość | 2170 mm |
Wysokość | 1380 mm |
Szerokość | 820 mm |
Rozstaw | 1456 mm |
Wysokość kanapy | 830 mm |
Prześwit | 200 mm |
Waga | 190 kg |
Dopuszczalna ładowność | 183 kg |
Felga przednia | 19” |
Opona przednia | Metzeler Tourance 110/80 R19 |
Hamulec przedni | dwie tarcze hamulcowe śr. 298 mm Nissin |
Zawieszenie przednie | amortyzator upside-down, śr. 41 mm, skok 150 mm, KYB |
Felga tylna | 17” |
Opona tylna | Metzeler Tourance 150/70 R17 |
Hamulec tylny | tarcza hamulcowa śr. 240 mm Nissin |
Zawieszenie tylne | Amortyzator monoshock KYB |
Wyposażenie | Tryby jazdy, dwukanałowy ABS Bosch, dwa tryby do wyboru (standard/sport) |
Zbiornik paliwa | 16,5 l |
Zużycie paliwa | 3,9 l / 100 km |