134 cm3 i 38 KM. Najszybszy Simson w Polsce zbudowany przez Polaka zwycięża na wyścigach w Niemczech!

Ten Simson jest absolutnie genialny i piekielnie mocny

W skrócie
  • Chylo Racing podbija świat tuningowych Simsonów - po raz kolejny wygrywa w Niemczech
  • Piotrek zbudował Simsona z silnikiem o pojemności134 cm3, który generuje moc 38 KM i rozpędza się do ponad 150 km/h.
  • Niesamowite rozwiązania, wiedza i doświadczenie - projekty powstające w Biłgoraju podbijają rynek Simsonów

Polak na motorowerze z niemieckim rodowodem zwyciężył w Niemczech na zawodach. Niesamowite rozwiązania, gruntowne przebudowy i piekielnie podkręcona jednostka napędowa – tak opisać można Simsona zbudowanego przez Chylo Racing. 

Nie ma już chyba osoby, która nawet przypadkiem nie trafiła na viralowe filmiki publikowane przez Piotrka, które przedstawiały niebywałe rozwiązania, przeźroczyste głowice i przede wszystkim jazdę Simsonem o tak niewiarygodnych osiągach, że ciężko byłoby w nie uwierzyć, gdyby nie dowody w postaci video. Ten chłopak robi z Simsonem takie rzeczy, o których nie śniło się inżynierom pracującym przy budowie i produkcji S51 w fabryce VEB Fahrzeug- und Jagdwaffenwerk Ernst Thälmann Suhl, należącej do związku IFA.

Simson Rocket MTX, bo taką nazwę nosi motorower zbudowany przez Piotrka jest niemalże kompletnie zmodyfikowany, jednakże zachowane zostały klasyczne kształty. Najwięcej jednak zmieniło się w jednostce napędowej, która obecnie ma 134 cm3 pojemności i generuje moc 38 KM! Pozwala to na rozpędzenie motocykla do ponad 150 km/h, dlatego konieczna była również modernizacja tylnego wahacza, gdyż każde gwałtowne odkręcenie manetki kończyło się efektownym wheelie, które było niezwykle ciężkie do opanowania. Ze względu na takie osiągi zmienione zostało także przednie zawieszenie na upside-down, a z tyłu zamontowane zostały dwa amortyzator. Nowy jest także układ hamulcowy, który obecnie jest w stanie skutecznie wyhamować motocykl z każdej prędkości.

Najważniejsze informacje:

  1. Najszybszy Simson w Polsce zbudowany przez Chylo Racing – ma silnik o pojemności 134 cm3 i generuje moc 38 KM!
  2. Rozpędza się do ponad 150 km/h i co rusz wygrywa wszystkie serie wyścigowe w Niemczech.
  3. Niesamowite rozwiązania, ogromna wiedza i genialne przeróbki Piotra podbijają świat Simsonów.

Piotrek to osoba, u której nie występują przypadki. Wszystkie modyfikacje poparte są testami, pomiarami i doświadczeniami, ale także sporą wiedzą, którą należy wykazać się tuningując jednostki dwusuwowe. W Simsonie Rocket MTX nie ma kompletnie miejsca na jakikolwiek błąd – kartery silnika zostały wycięte z kawałka aluminium dzięki technologii CNC, a odpowiednie przeprojektowanie i bardzo dokładne wycięcie elementów dało spore możliwości konstruktorowi. W środku zamontowana została pięciobiegowa, zdecydowanie bardziej wytrzymała skrzynia biegów, nowy wał korbowy, ale i sportowe, mocniejsze sprzęgło.

Zastanawiający jest jednak fakt, że pomimo sporych możliwości konstruktorskich, Chylo Racing nie zdecydował się na wyposażenie swojego silnika w układ chłodzenia cieczą, gdyż jak twierdził zaburzyłoby to ogólnoprzyjęte ramy klasycznych motorowerów. Wobec tego wyżyłowana niemalże do granic możliwości jednostka napędowa, której żywotność szacowana jest na około 3000 km, chłodzona jest powietrzem, w czym skutecznie pomaga przeprojektowane użebrowanie silnika.

Najważniejszy jest jednak fakt, że modernizacje, które wykonuje Piotr nadal są spójną całością ze klasycznym motorowerem produkowanym w NRD. Jego pionierskie rozwiązania sprawiają także, że nie tylko jest to aktualnie najszybszy i najmocniejszy Simson w Polsce, ale pokusiłbym się o stwierdzenie, że z pewnością mógłby walczyć o numer 1 w Europie. Skąd taki pomysł? Simson Rocket MTX z Piotrkiem za kierownicą co rusz deklasuje wszystkie serie wyścigów simsonków w Niemczech i robi to z ogromną lekkością, co potwierdzają finalne czasy.

Przeróbki Simsonów dzięki Chylo Racing weszły na zupełnie inny, wręcz abstrakcyjny poziom. Starannie spawane wydechy, przeźroczyste sprzęgła, sportowe zawieszenie czy wydłużenie wahacza to jedynie wierzchołek góry lodowej. Zapomnijcie już o prostej wymianie cylindra na większy czy zmianie dysz w gaźniku – teraz wasz klasyczny Simson może osiągać moc ponad 30 KM. Zapamiętajcie to nazwisko, bo z pewnością będzie o nim jeszcze głośniej.

Ciąg dalszy pod materiałem wideo

Najszybszy i najmocniejszy Simson S51 w Polsce. Zdziwisz się ile wyciąga i ile ma mocy!

 

Inne publikacje na ten temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button